Ik heb een probleem, mijn sirene gaat vanzelf af bij mijn V70 bouwjaar 2005...
na telefonisch contact met de Dealer werd mij medegedeeld dat het zeer waarschijnlijk de sirene was die kapot was. Na een jaar of 8 is de accu van dat ding versleten en die vreet in op de printplaat met storingen als gevolg.
Kosten vervangen door Dealer: geschat rond 350 euro
kosten voor "softwarematige uitschakeling" was 50 euro.
van beide prijzen werd ik niet blij en na even Googlen kwam ik al snel hier op het forum terecht.
ALARM OMZEILEN:
----------------------
Het feit dat je de auto kunt simpel afsluiten door met de sleutel op slot te draaien, zodat het alarm niet word geactiveerd, was mij door de dealer niet verteld. Dat doen we nu dus maar even, bedankt voor de tip !
NIEUWE SIRENE:
--------------------
Ik heb nu dus een complete vervangingsset aangeschaft. Complete originele Volvo sirene / alarm met motorkapslot, diverse popnagels en drukkers erbij. Ik heb het na wat zoeken aangeschaft bij een Duitse firma, scheelde weer wat tientjes :whistle: , en had het 2 dagen later al in huis.
Het blijft trouwens vreemd dat alleen de losse sirene aanschaffen duurder is dan de hele kit compleet met motorkapslot. Dus als iemand nog een beveiligd motorkapslot zoekt....
Ik dacht dat doen we even. Ziet er simpel uit als je het leest.
Zoals gezegd in de handleiding zit de sirene bij de V70 verstopt achter het rechter voorwiel (bijrijderszijde). Op de krik, wiel eraf, even een aantal popnagels uit de wielkas uitboren, binnenwerk naar voren trekken en voilĂ , daar zat ie bovenin een hoekje verstopt.
Volgens de handleiding was het daarna een kwestie van de stekker eruit halen en de bout losdraaien waarmee het geheel aan het chassis is gemonteerd. Deze 2 simpele dingen werden voor mij de 2 grootste problemen
PROBLEEM 1:
----------------
Het lukte mij al niet de stekker even los te halen. Natuurlijk zit hier weer zo een klipje op wat je op een of andere wijze in moet drukken. Het probleem is dat je er eigenlijk zeer moeilijk bij kunt komen. Een schroevendraaier er tussen steken deed niets. Ik kreeg het niet voor elkaar en ik kon er eigenlijk ook niet echt goed bij.
Heeft iemand een tip hoe ik de stekker het makkelijkste los krijg?
PROBLEEM 2:
----------------
Vervolgens staat in de handleiding dat je gewoon de bout moet losdraaien van de sirene.
Echter is de sirene bij mijn V70 niet vastgezet met een bout. De sirene (in metalen ombouw) is met een soort hard metalen popnagel / klinknagel vastgezet. Met de boor kon ik er niet goed bij vanwege mijn wielkas. Ook gaf het boren met een ijzerboor, zagen met ijzerzaag of proberen doorslaan met een beitel geen enkel effect op dat kl...ding.
ook de sirene loshalen uit de metalen omhuizing is geen optie. Ik kan niet bij de bovenste bout en daarnaast krijg je het volgens mij nooit meer in elkaar als het eruit is.
Uiteindelijk alles maar weer hersteld, en de sirene dus nog niet vervangen
Wie weet hoe ik er bij kan komen. Hoe doet de dealer dat ?
Koplamp, bumper, of zijscherm gaan demonteren ????
zo ja, hoe ?
na telefonisch contact met de Dealer werd mij medegedeeld dat het zeer waarschijnlijk de sirene was die kapot was. Na een jaar of 8 is de accu van dat ding versleten en die vreet in op de printplaat met storingen als gevolg.
Kosten vervangen door Dealer: geschat rond 350 euro
kosten voor "softwarematige uitschakeling" was 50 euro.
van beide prijzen werd ik niet blij en na even Googlen kwam ik al snel hier op het forum terecht.
ALARM OMZEILEN:
----------------------
Het feit dat je de auto kunt simpel afsluiten door met de sleutel op slot te draaien, zodat het alarm niet word geactiveerd, was mij door de dealer niet verteld. Dat doen we nu dus maar even, bedankt voor de tip !
NIEUWE SIRENE:
--------------------
Ik heb nu dus een complete vervangingsset aangeschaft. Complete originele Volvo sirene / alarm met motorkapslot, diverse popnagels en drukkers erbij. Ik heb het na wat zoeken aangeschaft bij een Duitse firma, scheelde weer wat tientjes :whistle: , en had het 2 dagen later al in huis.
Het blijft trouwens vreemd dat alleen de losse sirene aanschaffen duurder is dan de hele kit compleet met motorkapslot. Dus als iemand nog een beveiligd motorkapslot zoekt....
Ik dacht dat doen we even. Ziet er simpel uit als je het leest.
Zoals gezegd in de handleiding zit de sirene bij de V70 verstopt achter het rechter voorwiel (bijrijderszijde). Op de krik, wiel eraf, even een aantal popnagels uit de wielkas uitboren, binnenwerk naar voren trekken en voilĂ , daar zat ie bovenin een hoekje verstopt.
Volgens de handleiding was het daarna een kwestie van de stekker eruit halen en de bout losdraaien waarmee het geheel aan het chassis is gemonteerd. Deze 2 simpele dingen werden voor mij de 2 grootste problemen
PROBLEEM 1:
----------------
Het lukte mij al niet de stekker even los te halen. Natuurlijk zit hier weer zo een klipje op wat je op een of andere wijze in moet drukken. Het probleem is dat je er eigenlijk zeer moeilijk bij kunt komen. Een schroevendraaier er tussen steken deed niets. Ik kreeg het niet voor elkaar en ik kon er eigenlijk ook niet echt goed bij.
Heeft iemand een tip hoe ik de stekker het makkelijkste los krijg?
PROBLEEM 2:
----------------
Vervolgens staat in de handleiding dat je gewoon de bout moet losdraaien van de sirene.
Echter is de sirene bij mijn V70 niet vastgezet met een bout. De sirene (in metalen ombouw) is met een soort hard metalen popnagel / klinknagel vastgezet. Met de boor kon ik er niet goed bij vanwege mijn wielkas. Ook gaf het boren met een ijzerboor, zagen met ijzerzaag of proberen doorslaan met een beitel geen enkel effect op dat kl...ding.
ook de sirene loshalen uit de metalen omhuizing is geen optie. Ik kan niet bij de bovenste bout en daarnaast krijg je het volgens mij nooit meer in elkaar als het eruit is.
Uiteindelijk alles maar weer hersteld, en de sirene dus nog niet vervangen
Wie weet hoe ik er bij kan komen. Hoe doet de dealer dat ?
Koplamp, bumper, of zijscherm gaan demonteren ????
zo ja, hoe ?