2.3 2.4. 2.5

 
 
 
 
 
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4830
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 29.09.2015 - 12:50  ·  #16
Quote door Lupo Roffel

Ik heb dan een 2.4D5 maar weet niet welk B nummer dat is hoor.


Als hij maar niet van Volkswagen is.......
jjeronimus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weeze
Leeftijd: 42
Berichten: 165
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 30.09.2015 - 13:34  ·  #17
Quote door yes996

Quote door volvo355

Er zijn 7 soorten benzineblokken geleverd in de V70N volgens mij:

- 2.0T (turbo) is een lagedrukturbo, heeft 180 PK (geleverd 2006-2007)
- T5 (2.3 Motor) is een hogedrukturbo, heeft 250 PK (geleverd 2000-2004)
- T5 (2.4 motor) is een hogedrukturbo, heeft 260 PK (geleverd vanaf +/- 2004)
- 2.4T (turbo) is een lagedrukturbo, heeft 200 PK ( geleverd 2000-2004)
- 2.4 (geen turbo) 140 pk en 170 pk uitvoering (zelfde motor, andere software 2000-2008)
- 2.5t (turbo) is ook een lagedrukturbo, heeft 210 PK (geleverd vanaf 2003)
- R motor, 2521 cc heeft 300 PK.

De 2.5T is pas vanaf +/- 2003 geleverd in de V70N. De 2.5T wordt ook wel als opvolger gezien van de 2.4T.
De T5 (2.4 turbo) is weer de opvolger van de eerste T5 (2.3 turbo).
De T achter de cilinderinhoud staat voor turbo.

De motoren zijn van binnen volgens mij compleet anders.

Verbeterigen of fouten graag melden.

Vergeet mijn niet, 2.5 T 2010, 2011 met 231 PK..... :yes:


V70N, niet NN
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1426
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 30.09.2015 - 15:24  ·  #18
A ja, N type. Volgens mij zitten er aan mijn 2.5 blok toch de nodige veranderingen ten opzichte van de N types.
Zo kan ik op Vida voor mijn blok geen carterontluchtingssysteem vinden zoals op de N.
Volgens mij loopt er gewoon een slangetje met klepje van het carter naar het inlaatspruitstuk. Geen vervuilingsellende voor mij dan? Zou mooi zijn!! :thumb:
steven v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Leersum
Berichten: 444
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 30.09.2015 - 21:35  ·  #19
Ik meen dat het item van gescheurde cylinderwanden betrekking heeft op de 2.4T en niet op de 2.3T en 2.5T.

Zei een 2.5T 2005 eigernaar :love:

De 2.0T (180pk) werd in duitsland al eerder geleverd. Heb die motor namelijk in mijn 2002 V70 gehad, duits importje.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4830
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 30.09.2015 - 23:33  ·  #20
Quote door steven v70

Ik meen dat het item van gescheurde cylinderwanden betrekking heeft op de 2.4T en niet op de 2.3T en 2.5T.

Zei een 2.5T 2005 eigernaar :love:

De 2.0T (180pk) werd in duitsland al eerder geleverd. Heb die motor namelijk in mijn 2002 V70 gehad, duits importje.


Ik meende juist dat de cilinderwandjes van de 2.5T vaker kapot ging....
steven v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Leersum
Berichten: 444
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 01.10.2015 - 09:16  ·  #21
Quote door hermanusb

Quote door steven v70

Ik meen dat het item van gescheurde cylinderwanden betrekking heeft op de 2.4T en niet op de 2.3T en 2.5T.

Zei een 2.5T 2005 eigernaar :love:

De 2.0T (180pk) werd in duitsland al eerder geleverd. Heb die motor namelijk in mijn 2002 V70 gehad, duits importje.


Ik meende juist dat de cilinderwandjes van de 2.5T vaker kapot ging....


ik merk het al, we hebben een specialist nodig :D
DinanT5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Leeftijd: 51
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 01.10.2015 - 11:24  ·  #22
De 2.3 motor van het vroege V70N type, de T5 dus, is dezelfde motor als in het laatste model V70R, dus tot en met 1999
En die 2,3 is van de sterkere types motorblok.
Dat is tenminste wat mij verteld is ... o-) 8-)
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 01.10.2015 - 19:00  ·  #23
Dat is inderdaad ook wat ik altijd begrepen heb. Zelfs dat de tweedehands losse T5'jes goedkoper zijn dan andere motoren op de sloop, omdat ze minder verkocht worden aangezien de originele blokken nooit stuk lopen.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 01.10.2015 - 19:57  ·  #24
De geleerden zeggen dat het beste blok voor de 5 cyl T5 de 2.4 is, en dan de 2.3.
De 2.5 zoals in de R gebruikt is zou niet het beste zijn...
Maar zo als met alles moet je ook een beetje geluk hebben.
steven v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Leersum
Berichten: 444
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 01.10.2015 - 22:12  ·  #25
Er zij n dan de blokken en de diverse turbos die erop worden geplaatst.

Doen we nu een uitspraak over de blokken of het blok met de turbo?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39921
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 01.10.2015 - 22:18  ·  #26
Ga maar uit van het blok met turbo.
De gewone blokken draaien bij goed onderhoud 5 ton plus.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4830
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 02.10.2015 - 07:13  ·  #27
Quote door Bigdog

Ga maar uit van het blok met turbo.
De gewone blokken draaien bij goed onderhoud 5 ton plus.


De turbo blokken halen dat dus niet bij goed onderhoud?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39921
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: 2.3 2.4. 2.5

 · 
Posted: 02.10.2015 - 23:40  ·  #28
Jawel hoor, die moeten dat met goed onderhoud net zo goed kunnen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0