2.4 vs 2.5T

 
 
 
 
 
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 10.12.2013 - 21:01  ·  #16
Quote door Stijn

Retorische vragen: moet je de auto ook in Dubai warm rijden? Heb je iets aan een standkachel in Dubai? Zouden winterbanden leverbaar zijn in Dubai? Worden er ooit autos met een skiluik verkocht? Henb je iets aan tractiecontrole?

Vragen, vragen, vragen......


Retorisch...??? niet met alle vragen... :D

Ski resort in de zandbak:
http://www.theplaymania.com/skidubai

En tractiecontrole....is niet leuk in een grote zandbak..
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 10.12.2013 - 21:09  ·  #17
Quote door Bigdog

Quote door [-Tom-]

Zijn er trouwens nog bepaalde handigheidjes/truukjes om de automaat goed te testen?


Een simpele, voet op de rem;
- zet de auto in zijn N stand
- zet hem daarna in de D stand
- vervolgens in de R stand
- dit enige malen herhalen.

Als de bak goed is, dan merk je geen vertragingen bij het schakelen en pakt de bak de versnelling direct op.
Indien dit anders is, dan moet je deze onderwerpen aan een nadere inspectie.

Uiteraard merk je bij de proefrit de rest, aangaande de bak.


bij het rijden mag je eigenlijk geen of slechts zeer licht voelen dat er geschakeld wordt.
Ik heb voor kort een flush van de bak laten uitvoeren en de bak schakelt weer zijdezacht... :love:
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3872
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 10.12.2013 - 22:59  ·  #18
Quote door Stijn

Retorische vragen: moet je de auto ook in Dubai warm rijden? Heb je iets aan een standkachel in Dubai? Zouden winterbanden leverbaar zijn in Dubai? Worden er ooit autos met een skiluik verkocht? Henb je iets aan tractiecontrole?

Vragen, vragen, vragen......


Auto werd vanzelf goed warm, verbruikte redelijk wat koelvloeistof ;)
Tractiecontrole heb je zeker wat aan. Het regent het er maar 1 of 2x per jaar, en ze hebben er geen afwatering (want het regent toch bijna nooit). Gevolg: na de eerste bui zijn de wegen echt spek en spek glad.

Overigens kon ik de airco erg waarderen daar, zelfs met +40 graden was het aardig te doen (heetste wat ik heb meegemaakt was 48 graden)
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2469
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 10.12.2013 - 23:09  ·  #19
Ik sluit me volledig aan bij alle lof uitingen over het 2.5T blok. Bij goed onderhoud kan dit blok vele kilometers aan. Zelf rij ik nu ca. 2 jaar (en 50k) in een V70 met 2.5T motor en Geartronic. Inmiddels 250k op de teller en de transmissie bij ca. 220k preventief laten spoelen. En het rijdt en schakelt nog steeds geweldig.
Echt een ideale combinatie waarmee het rijden een groot plezier is. Als je wil gaat het echt hééééél snel en rij je in no time illegale snelheden en blijft de wagen maar versnellen. Pas bij 170/180 is de fut er een beetje uit.
Maar je kunt ook erg lui met die combinatie rijden, komt door het hoge koppel dat al bij 1500 toeren zijn maximale trekkracht heeft. Voorbeeld: op provinciale wegen rij ik vaak met de cruise control. Als je dan bij een rotonde of kruispunt weer optrekt kun je vanaf 35 km de ingestelde snelheid weer laten hervatten met het knopje op het stuurwiel, de wagen doet dan verder alles zelf :* Door de geartronic kom je niet aan het koppelingspedaal waardoor de CC niet wordt gedeactiveerd, de wagen versnelt en schakelt dan zelf op tot aan de ingestelde snelheid. Echt relaxed rijden :love: :sleep: :sleep:
Ik heb bijna 14 jaar een 850 met 2.4 10V gereden en dat rijdt beslist niet slecht maar moet echt zijn meerdere erkennen in het 2.5T blok.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3872
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 11.12.2013 - 22:27  ·  #20
Mooi! Goede verhalen dus.
Waarschijnlijk (als de auto nog te koop is) ga ik morgen bij de bewuste 2.5T S80 kijken
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 11.12.2013 - 22:34  ·  #21
Veel succes man! En lees de verhalen morgen heel graag! :love: :love:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 11.12.2013 - 22:37  ·  #22
Heb een tijdje terug met een V70 met 2,5T gereden (2004 dacht ik), en is een erg fijn blok, lekker alert, maar niet nerveus, veel koppel onderin, kun je lekker vlot mee rijden, gewoon goed!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39897
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 11.12.2013 - 22:39  ·  #23
Veel succes morgen.
Ik ben nieuwsgierig of het hem wordt.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3872
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 08:58  ·  #24
Ik ook!
Er valt me alleen nu iets op aan de interieurfoto van de bewuste S80


Iemand enige idee wat de schakelaar linksboven de versnellingspook kan zijn? Lijkt mij niet origineel?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 14:02  ·  #25
Hmm inderdaad een vreemd knopje.... Even kijken en je weet het. ;) Succes met kijken en rijden man! :love: ;)
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 14:06  ·  #26
Dacht in eerste instantie aan LPG, maar dat kan niet natuurlijk.. Ben inderdaad nieuwsgierig naar het knopje & of het gelukt is!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 15:14  ·  #27
Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat er LPG in heeft gezeten. Ik ben benieuwd inderdaad! :love:
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3872
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 16:27  ·  #28
Goed nieuws! T forum is een S80 lid rijker!
Was eigenlijk weinig op aan te merken, wat kleine dingen. Alles werkte verder. Schakelde mooi en de kickdown kwam er mooi in! Uiteindelijk krijg ik 2 nieuwe banden (die waren bijna op achter), een beurtje en een nieuwe apk. Schakelaar is van een DVD speler en beeldscherm wat achterin gemonteerd zit :P prima dus!
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2469
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 16:47  ·  #29
Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf. En van die 2.5T met Geartronic ga je geen spijt krijgen.
Veel plezierige kilometers hiermee gewenst :D :D
jjeronimus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weeze
Leeftijd: 42
Berichten: 165
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 17:12  ·  #30
Gefeliciteerd! Mooie auto!
Ik ben wel nieuwsgierig benieuwd naar dat scherm/DVD ding. Zou je eens een foto kunnen maken?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0