2.4 vs 2.5T

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 17:46  ·  #31
Super nieuws man! :love: Gefeliciteerd met je maagdelijke aanwinst! !! :love: :love:
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3872
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 18:24  ·  #32
Quote door jjeronimus

Gefeliciteerd! Mooie auto!
Ik ben wel nieuwsgierig benieuwd naar dat scherm/DVD ding. Zou je eens een foto kunnen maken?

Het is zo'n universeel ding, maar wel netjes aan de middenconsole achter vast gemaakt, ik vermoed om een stel kinderen stil te houden ;)

Kom er trouwens ook net achter dat er een radardetector in zit, er lag een los kastje in het armsteunvakje, net ff gegoogled, dat was dus een radardector :-/ Toch maar voor de zekerheid uitbouwen :P

Ohja, enige wat niet werkte, was dat de bekerhouder niet er 'uit' kwam, als op de knop drukte, gebeurde er niks (tenminste, niet wat ik op een aantal youtube filmpjes zag).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39897
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 19:10  ·  #33
Quote door [-Tom-]

Goed nieuws! T forum is een S80 lid rijker!


Hey, dat is mooi !
Gefeliciteerd met je aanwinst !
Ik wens je er heel veel plezier mee.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1761
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 21:40  ·  #34
Goeie keus qua motor! De combi met een geartronic rijdt echt heerlijk, en (bijna) altijd vermogen over 8-)

Een vraagje uit interesse voor de deskundigen: is de geartronic in een S80 anders ingeregeld dan die in een S60? Een S80 is toch wat meer op comfort gericht dan een S60, vandaar.

Euh, edit: is 't nou een geartronic of een conventionele automaat?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3872
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 22:14  ·  #35
Wat houdt geartronic eigenlijk precies in (ben een newbie wat dat betreft), zelf kunnen schakelen met de pook? Dat kan deze namelijk niet
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 12.12.2013 - 22:16  ·  #36
Inderdaad! Dus heb jij een normale automaatbak! Goeie zaak want de geartronic is nogal eens iets mee! ;)
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2469
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 13.12.2013 - 00:01  ·  #37
Quote door Trissy1979

Inderdaad! Dus heb jij een normale automaatbak! Goeie zaak want de geartronic is nogal eens iets mee! ;)


Trissy,

Is dat zo ???
En zo ja, wat dan zoal ?

Ik heb in de nagenoeg 2 jaar dat ik er nu mee rij geen problemen gehad. Ook op dit forum geen klachten hierover gelezen. Of heb ik zitten slapen ? :sleep: :sleep: :sleep: :sleep:

(BTW voor degene die dat niet weet: Een Geartronic kun je idd zelf schakelen)
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 13.12.2013 - 09:34  ·  #38
Tom, van harte met je aanschaf en veel plezier ermee!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 13.12.2013 - 18:18  ·  #39
Quote door ProVolvo

Quote door Trissy1979

Inderdaad! Dus heb jij een normale automaatbak! Goeie zaak want de geartronic is nogal eens iets mee! ;)


Trissy,

Is dat zo ???
En zo ja, wat dan zoal ?

Ik heb in de nagenoeg 2 jaar dat ik er nu mee rij geen problemen gehad. Ook op dit forum geen klachten hierover gelezen. Of heb ik zitten slapen ? :sleep:

(BTW voor degene die dat niet weet: Een Geartronic kun je idd zelf schakelen)


Ik zeg niet per definitie dat deze bakken slecht zijn. Wel hoor ik er regelmatig verhalen over. Een automaat (schijnt) dus minder probleempjes te hebben. Maar goed, dat is wat ik gehoord heb! ;)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 13.12.2013 - 18:39  ·  #40
Tom, kun je je een beetje vinden in de uitspraken die er gedaan zijn over de 2.5T?
Mike-V70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 41
Berichten: 631
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 13.12.2013 - 19:26  ·  #41
Goed bezig Tom.

PM me maar wanneer je die 940 kwijt wilt.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2469
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 13.12.2013 - 19:33  ·  #42
Quote door Trissy1979

Quote door ProVolvo

Quote door Trissy1979

Inderdaad! Dus heb jij een normale automaatbak! Goeie zaak want de geartronic is nogal eens iets mee! ;)


Trissy,

Is dat zo ???
En zo ja, wat dan zoal ?
Ik heb in de nagenoeg 2 jaar dat ik er nu mee rij geen problemen gehad. Ook op dit forum geen klachten hierover gelezen. Of heb ik zitten slapen ?


Ik zeg niet per definitie dat deze bakken slecht zijn. Wel hoor ik er regelmatig verhalen over. Een automaat (schijnt) dus minder probleempjes te hebben. Maar goed, dat is wat ik gehoord heb! ;)



Ik ga er vanuit dat datgene wat jij dan hebt gehoord tot dezelfde categorie verhalen behoort als waarmee dit topic is begonnen: 2.4 of 2.5T ?? ....want het schijnt dat de 2.5T motoren ..........

Willy
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1761
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 13.12.2013 - 19:57  ·  #43
Quote door Trissy1979

Inderdaad! Dus heb jij een normale automaatbak! Goeie zaak want de geartronic is nogal eens iets mee! ;)



??! :-/ Waar haal je die wijsheid vandaan? Sorry hoor, maar volgens mij echt een slag in de lucht.

De versnellingsbakken zijn technisch gezien toch gewoon hetzelfde, maar dat een geartronic t.o.v. een 'gewone' automaat een andere aansturingsmodule heeft die de mogelijkheid tot manueel schakelen biedt?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3872
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 13.12.2013 - 20:05  ·  #44
Quote door Mike-V70

Goed bezig Tom.

PM me maar wanneer je die 940 kwijt wilt.


Ik heb een vrij aardige deal kunnen maken bij de desbetreffende garage, daarbij heb ik de 940 ingeruild dus helaas...

Quote door Waltersan

Tom, kun je je een beetje vinden in de uitspraken die er gedaan zijn over de 2.5T?

Ik heb dan alleen maar de proefrit gereden, maar ik ben uiterst tevreden over :D wat me vooral opviel is hoe makkelijk het hard gaat. M'n 940 was ook snel, zeker met verhoogde boost, alleen lang niet zo subtiel. Plus kwa auto scheelt het in feite ook gewoon 15 a 20 jaar, want een 940 heeft nog steeds als basis de 740, kwa comfort en belevenis scheelt dat natuurlijk ook een hoop.

Morgenvroeg ga ik 'm ophalen. In de middag ga ik meteen wat foto's schieten.

Btw zijn er ook iets van forum kentekenplaathouders verkrijgbaar?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.4 vs 2.5T

 · 
Posted: 13.12.2013 - 20:10  ·  #45
Quote door OttoV

Quote door Trissy1979

Inderdaad! Dus heb jij een normale automaatbak! Goeie zaak want de geartronic is nogal eens iets mee! ;)



??! :-/ Waar haal je die wijsheid vandaan? Sorry hoor, maar volgens mij echt een slag in de lucht.

De versnellingsbakken zijn technisch gezien toch gewoon hetzelfde, maar dat een geartronic t.o.v. een 'gewone' automaat een andere aansturingsmodule heeft die de mogelijkheid tot manueel schakelen biedt?


De dealer o.a.! Dit toen ik vorig jaar overwoog een N erbij te kopen. Het verhaal had de strekking van pak een normale automaat en geen Geartronic. De Geartronic zou volgens hen meer onderhoud nodig hebben en aan meer storingen onderhevig zijn. Maar nogmaals ik heb zelf die ervaring niet daar ik nu gewoon handgeschakeld rijd. :) Dit is alleen wat mij toen medegedeeld is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0