Volgens Innovam (opleider APK keurmeesters etc.):
Zie Regelgeving APK, keuringseis 5.2.31 lid 10 en 11.
Bij contact inschakelen moet het ABS-waarschuwingslampje gaan branden en bij starten motor moet het waarschuwingslampje uitgaan. Blijft dit lampje branden, ook bij een eventuele proefrit, dan moet de auto op dit punt bij de APK worden afgekeurd!
Is dus APK afkeur. Aangezien de APK datum al verlopen is kun je een boete krijgen omdat je een auto hebt zonder geldige APK. Voor een nieuwe APK moet Toet dus zsm de ABS controller (laten) solderen. Of er eentje lenen, of het ABS lampje loshalen en even verbinden met oliedruklampje (maar dat mag eigenlijk niet natuurlijk ).
Zie Regelgeving APK, keuringseis 5.2.31 lid 10 en 11.
Bij contact inschakelen moet het ABS-waarschuwingslampje gaan branden en bij starten motor moet het waarschuwingslampje uitgaan. Blijft dit lampje branden, ook bij een eventuele proefrit, dan moet de auto op dit punt bij de APK worden afgekeurd!
Is dus APK afkeur. Aangezien de APK datum al verlopen is kun je een boete krijgen omdat je een auto hebt zonder geldige APK. Voor een nieuwe APK moet Toet dus zsm de ABS controller (laten) solderen. Of er eentje lenen, of het ABS lampje loshalen en even verbinden met oliedruklampje (maar dat mag eigenlijk niet natuurlijk ).