HU-1205 in classic, slechts 2 speakers

limbowilly
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 57
Subject:

HU-1205 in classic, slechts 2 speakers

· 
Posted: 01.08.2015 - 04:29  ·  #1
In mijn V70 classic is ooit blijkbaar door de dealer een 1205 ingebouwd met een even oude nokia carkit (voor de 6310)
Het werkt allemaal prima, maar ik hoor slechts geluid door de speakers in de voordeuren.
Dit geluid is ongeveer even slecht als dat van mijn 10 euro wekkerradio....
De navigatie zelf werkt ook goed, hoewel hij hopeloos verouderd is....

De tweeters in het dashboard zijn bekabeld, en bij de bekabeling van de 1205 is er het een en ander tussen gestoken als adapter voor aanpassing naar de classic en tbv de carkit. Voor zover ik kan zien zijn alle speakerkabels doorverbonden naar de radio.
Of de speakers in de achterdeuren zijn bekabeld weet ik niet. Ik heb geen zin om de deurpanelen los te trekken.

Ik weet niet waar ik het euvel moet zoeken. Handig zou zijn als ik even een originele radio kon insteken ter controle. Er zit nu zoveel spaghetti tussen, dat een van de stekkers wel eens de oorzaak kan zijn.
Tips zijn welkom.
Als er iemand in midden-limburg een originele radio heeft die ik kan inpluggen op de originele bekabeling zou dat wellicht een hoop zoekwerk kunnen uitsparen. De code van de 1205 is in mijn bezit, dus die kan er gemakkelijk worden uitgehaald.
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

Re: HU-1205 in classic, slechts 2 speakers

· 
Posted: 01.08.2015 - 08:58  ·  #2
Tip: toch eerst maar eens kijken of je speakers in de achterdeuren hebt en of die bedraad zijn.

Als je dat niet doet, omdat je geen zin hebt om de panelen te verwijderen (wat ik me overigens best kan voorstellen), en je je alleen richt op een mogelijk probleem in de bekabeling, dan ga je dat nooit vinden zonder te weten of je al dan geen werkende speakers in de deuren hebt. Je kan natuurlijk elk draadje afzonderlijk door gaan meten, maar volgens mij kan je dan toch beter eerst de deurpanelen verwijderen (want minder werk).

Je weet trouwens zeker dat de fader tussen voor en achter niet alleen op voor staat?

Ik heb trouwens ook een HU-1205. Heb 2 normale speakers in de voordeuren en 2 satelliet speakers in de D-stijlen. Geluid is goed. Beste wat ik ooit in een auto gehad heb.

Succes met je zoektocht!
gebruiker

Subject:

· 
Posted: 01.08.2015 - 08:59  ·  #3
je hebt een pb :thumb:
limbowilly
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 01.08.2015 - 19:40  ·  #4
Gaat helemaal goed komen!
Ik krijg hulp binnen het forum ;)
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 01.08.2015 - 21:52  ·  #5
Quote door knip S70

je hebt een pb :thumb:

Ja Patrick. Dit is echt een klus die nou helemaal bij jou past. En ook nog eens in het mooie Limburg.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 01.08.2015 - 21:53  ·  #6
Quote door limbowilly

Gaat helemaal goed komen!
Ik krijg hulp binnen het forum ;)

Ja, dat forum is helemaal te gek :thumb: :thumb:
gebruiker

Subject:

· 
Posted: 02.08.2015 - 18:18  ·  #7
Opgelost :D :D
Mooie auto heb je :thumb:
limbowilly
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 03.08.2015 - 04:12  ·  #8
En gefixed!

De tweeters waren simpelweg niet aangesloten in de wirwar van verloopstekkers en adapters van V70 bekabeling naar HU1205
Nu is het geluid van mijn auto weer om aan te horen. En ik kan op zoek naar de speakers in de achterdeuren en tweeters in de achterbak, die missen nog. Ongelofelijk, de radio is door de dealer geplaatst in 2003 en de vorige eigenaar heeft 12 jaar lang niet in de gaten gehad dat zijn radio belabberd slecht geluid had.

Alle credits naar Patrick. Heel erg bedankt voor de reparatie, gezellige babbel en het erg leerzame volvo-uurtje.
Ik durf te stellen dat Patrick wellicht Volvo bloed door zijn aderen heeft stromen.
Wat een kennis heeft die man van deze auto's.

Tevens heb ik nog nooit een auto op leeftijd gezien in de toestand van zijn groene bolide..... man wat blinkt dat ding!

Nogmaals bedankt forum en Patrick.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.08.2015 - 05:59  ·  #9
Komt vaker voor heb ik gemerkt.
Bij de C30 was dit ook al het geval.
Bij de fase2 kom je ze zelfs met dummy's tegen.

Selected quotes for multi-quoting:   0