12v naar USB-C female?

witnie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

12v naar USB-C female?

· 
Posted: 05.12.2024 - 13:48  ·  #1
Guys,
Ik heb mij de blubber gezocht op het forum en op google, maar kan het niet vinden. Als ik (hopelijk zaterdag) mijn Volvo heb, dan wil ik daar een Kuda console in om daar een magsafe lader op te plakken. Die magsafe is USB-C, en die moet natuurlijk pep krijgen. Dus ik dacht, ik zoek simpel naar een 12v --> USB-C Female snoer/stekkerding. Immers ik wil 'm NIET op de sigarettenaansteker, maar ik wil t achter het dashboard hebben, zo weinig mogelijk snoeren in het zicht is wel zo fraai.

Iemand dit al voor elkaar danwel zo'n ding gevonden? Bij Ali bestellen doe ik niet, ik wil wel graag een kwalitatief goed iets, wil niet dat mijn auto af fikt omdat ik een cheapass snoertje heb gebruikt..

Iemand die dit toevallig al gedaan heeft en weet waar ik zoiets kan halen?

Enige wat in de buurt komt is deze USB-C

Maar dan heb je dus wel zo'n bobbel achter je dash. Geen ramp, maar een snoertje zou beter zijn....
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: 12v naar USB-C female?

· 
Posted: 05.12.2024 - 14:41  ·  #2
Waar denk je dat Conrad die USB C laders weg haalt? ;) Wat jij linkt kan je in China vinden voor 4-5 euro, exact zelfde ding.
AliExpres staat er vol mee, ik heb daar ook een paar van in huis liggen. Sommige voelen echt goedkoop aan, andere zijn gewoon van aluminium voor koeling en mooie materialen voor de afwerking.

Dan nog een plek voor inbouwen. In de ECC wegwerken lukt niet, heb ik wel eens naar gekeken maar er is geen ruimte voor.
Dan moet je het achter de radio/dashboard laten hangen inderdaad.
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 05.12.2024 - 14:48  ·  #3
Quote door Jeroen
Dan nog een plek voor inbouwen. In de ECC wegwerken lukt niet, heb ik wel eens naar gekeken maar er is geen ruimte voor.

Ik heb zo'n aluminium versie met snellaad functie (USBA/USBC) met veel geduld wel in het ECC paneel gekregen. Ik heb het gat waar de 12 volt plug zat na verwijdering van de plug beetje bij beetje uitgevijld met een ronde vijl. Kost wel tijd, want je wil geen krassen op het paneel...
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 05.12.2024 - 17:18  ·  #4
Wellicht handig om even te vermelden wat voor type Volvo je krijgt.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 05.12.2024 - 17:55  ·  #5
Quote door Spier1968

Quote door Jeroen

Ik heb zo'n aluminium versie met snellaad functie (USBA/USBC) met veel geduld wel in het ECC paneel gekregen. Ik heb het gat waar de 12 volt plug zat na verwijdering van de plug beetje bij beetje uitgevijld met een ronde vijl. Kost wel tijd, want je wil geen krassen op het paneel...

bij mijn vorige V70 heb ik hem ook ingebouwd op de plek vd sigarettenaansteker.
en dat paste niet, dus voorzichtig bijwerken.
M95
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 05.12.2024 - 18:01  ·  #6
Ik heb in de zekeringkast links bij de bestuurder een aftakzekering met een 12V aansluiting geplaatst. Daarin een zit goede snellader met een USB C snoer welke achter het afdekraam van de tellerunit loopt, naar de QuadLock/magsafe houder/lader. Deze zit op een (Brodit?) houder gemonteerd, voor het linker ventilatierooster.

Al met al zie ik ongeveer een halve cm snoer tussen het afdekraam van de tellerunit uitkomen.

Voor zo ver ik weet heb je in die zekeringkast 3 "soorten" zekeringen zitten (continu, geschakeld en geschakeld wat bij contact uit na +/- 30 seconden uitschakelt).
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 05.12.2024 - 18:18  ·  #7
In plaats van 12V plug was wel mogelijk inderdaad, maar dan is het de een of de ander. Beide wil niet echt.
Extra 12V kabel had ik ook lopen vanaf de zekeringkast, daar is nog ruimte zat.
elevating
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 05.12.2024 - 19:55  ·  #8
Omvormer van 12v naar 5v inbouwen. Ik heb er nog 1 van Ali liggen, jaren in verschillende autos gezeten. Geen 1 afgebrand. Niet alles op Ali is slecht, doe je research of koop het in Nederland (waarvoor het ook weer in China gemaakt wordt).
witnie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.12.2024 - 21:33  ·  #9
Gaat om V70n. En ik wil dus niet een 12v aansluiting in het zicht hebben, maar juist alles achter het dash. Ik hoop dat er onder de stuurkolom genoeg ruimte is eigenlijk. Iig bij alle auto's die ik tot nu toe daar heb opengemaakt wel ;-), alleen zat daar nog geen V70 bij.

En ik snap ook wel dat conrad eea uit china haalt, maar dan mag ik redelijkerwijs verwachten dat daar een andere kwaliteitscontrole op zit dan alles wat je zo op Ali besteld. Maar goed, dat is wellicht een discussie voor een geheel apart topic ;-).
ries123
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 06.12.2024 - 10:12  ·  #10
Daar heb je genoeg ruimte. In mijn auto zit bijv het kastje van de parrot op de middentunnel rechts van m’n voeten
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 06.12.2024 - 12:20  ·  #11
Ik heb een V70n met handbak, en heb de lader naast de schakel pook geplaatst (bij een automaat) past dit niet. Bij mijn andere V70n (automaat) die ik in Brazilie heb, heb ik het op de plaats van de sigareten aansteker ingebouwd, dan moet je de opening wel bijvijlen om de ruimte net ies groter te maken.

Hier een paar foto's hoe het bij mijn V70n handbak is. Overigens heb ik later de lader vervangen voor een model met 2x normale usb aansluiting en een usb-c aansluiting.

free forum maker
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.12.2024 - 11:57  ·  #12
Lekker van AliExpress bestellen.Als wat je in Nederland besteld komt daar ook vandaan, maar dan met een marge van 300% ofzo. Monteer de boel met een (zwevende) zekering en er kan weinig mis gaan. Ik heb toevallig een 12V maar USB C (male) omvormer in bestelling staan om een Android Auto/Apple Carplay scherm netjes weg te werken in onze 2e auto

Selected quotes for multi-quoting:   0