16T en blauwe injectoren binnen, en nu?

EvdP
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

16T en blauwe injectoren binnen, en nu?

· 
Posted: 05.12.2015 - 14:31  ·  #1
Ik heb voor mijn Volvo S80 2.0T (B5204T5) een TD04L-16T en 5 blauwe injectoren gekocht (395cc). En dan nu de volgende stap, de boel moet gemonteerd en afgesteld worden. Wat is dan het handigst om te doen? Iemand de turbo laten monteren en de injectoren er in laten zetten zal niet het grootste probleem zijn. Alleen moet de boel wel worden afgesteld (getuned). Hoe verstandig is het om te gaan rijden met grotere turbo en injectoren zonder de ECU aan te passen? Iemand tips, trucs of briljante ideeën?

Bijkomende "uitdaging" is dat er nog LPG wordt ingebouwd. Ik zou dit beter kunnen doen na de tuning ivm met het opnieuw moeten afregelen, maar het liefst rij ik zo snel mogelijk op LPG zodat mijn andere auto de deur uit kan...
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: 16T en blauwe injectoren binnen, en nu?

· 
Posted: 05.12.2015 - 14:35  ·  #2
Ik zou eerst gas in laten bouwen en zorgen dat dat werkt.
Daarna naar Obbe of welke tuner je wil gaan.
Daar de injectoren veranderen en dan kijken wat er moet worden aangepast / afgesteld?
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 05.12.2015 - 16:32  ·  #3
Inderdaad, eerst de boel goed werkend en gemonteerd hebben.

Heb je al een adres in gedachte? Anders kan je natuurlijk zelf/iemand even de boel laten monteren voor je het af laat stellen.

Rondrijden zou ik niet doen ermee, maar rustig een stukje naar de tuner kan geen kwaad.

Daarbij, zorg voordat de LPG erin komt (en liefst zelfs voor montage van de 16t en injectoren + tune) dat alles perfect is, stage 0 dus. Preventief diverse sensoren vervangen is geen overbodige luxe, en direct nieuwe bougies, die gaan er hard doorheen op gas (hier elke 20.000km).
EvdP
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 05.12.2015 - 19:17  ·  #4
Ik had wel wat bedacht maar toe kocht ik een grotere turbo en injectoren... Ik wou de auto eerst laten chippen, dan LPG en dan verder kijken. Maar dat idee duurde maar even. Dan ga ik nu kijken naar een tuner die ook de turbo kan en wil monteren. Dan kan ik er gewoon heenrijden.
foekie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 12.12.2015 - 19:15  ·  #5
Als je deze wijze van tuning gaat doen , kan ik je alleen maar adviseren om hem af te laten stellen op een rollentestbank.
Fasttech is een hele goeie opties, ze weten erg veel van volvo's
steven v70
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 29.12.2015 - 19:36  ·  #6
Mag ik vragen wat "blauwe" injectoren zijn :shame: :shame:

Uit een R?

Selected quotes for multi-quoting:   0