Arendsen Doetinchem gecontacteerd, en daar zeiden ze dat er geen aanleiding was voor een onderzoek.
"Aangezien de motor perfect loopt en geen storingen geeft, gaan wij er vanuit dat er geen verder onderzoek nodig is" Wat is er toch met die Dealers tegenwoordig...
Eens zien wat ze bij VarioClean zeggen tijdens de spoeling va de bak.
ter referentie: mijn bmw 320d 6bak 150pk (niet getuned) haalde 220km/h op de tellen. Maar dit was nadat ik EGR en het inlaatspruitstuk had schoon gemaakt van binnen. Het bmw blok is daar gevoelig voor. Ik weet dat ook de D5 hier gevoelig voor is.
Ik verwacht dat het inlaatspruitstuk, de EGR en de inlaatpoorten van de cilinderkop wel eens flink dichtgekoekt kan zitten.
Dat heeft zeker invloed op de vulgraad van de cilinders. Het is dan alsof de moter door 5 rietjes moet inademen...
Hardlopen lukt dan natuurlijk niet zo goed...
tip: sommige garages hebben een zgn endoscoop waarmee ze in de motor kunnen kijken zonder dat deze helemaal uit elkaar moet worden gesloopt. Laat ze daarmee eens de inlaatzijde inspecteren.
zo'n endoscoop is erg handig , kan je met USB aansluiten op de PC en zelfs flimpjes mee opnemen.