Pa-200 versterker aansluitproblemen

Wobbev70

Subject:

Pa-200 versterker aansluitproblemen

· 
Posted: 19.09.2013 - 14:47  ·  #1
Dag allemaal,

Ik heb me al reeds voorgesteld in het nieuwe leden topic, maar bij deze nog maals. Ik ben Wouter 29 jaar en sinds kort in het bezit van een volvo v70. De C30 werd toch wat te klein... :happy: En shame on me.... nog geen mooie foto's van de bolide toegevoegd ik wet het... Wil hem eerst toch maar gaan kleien en dan foto's maken.

Helaas heb ik de standaard speakerset. Niet slecht, maar nou ook niet om over naar huis te schrijven. Van Funk3 (Patrick) heb ik de Pa200 gekocht en de high performance speakers.

De Pa 200 zit er sinds vanochtend in. De kabels van aarde en voeding lagen er gelukkig al. De rest was niet zo ingewikkeld. Alleen zit ik nu met een probleem. De kabel van de pa 200 naar de radio heeft een zwarte plug voor de amp in, die is aangesloten. Alleen heb ik dan nog de grijze rechthoekige stekker over (wat een vrouwtje is) op de grijze aansluiting op de radio (ook een vrouwtje) zit al een grijze rechthoekige stekker (mannetje). Moet de grijze stekker van de PA aangesloten worden door middel van een dubbelverloopje of is dat niet nodig? Met andere woorden kan ik hem los laten? Ik heb voor de duidelijkheid een foto bijgevoegd.

Ik hoop dat ujullie mij kunnen helpen. De volvo installatie instructie geeft daar namelijk geen duidelijkheid over.

Groet,

Wouter
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Arthur30
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Re: Pa-200 versterker aansluitproblemen

· 
Posted: 19.09.2013 - 15:59  ·  #2
Daar moet je de grijze stekker die nu in de radio zit insteken. Dat zijn je speaker snoeren. Die moeten nu dus op de versterker aangesloten worden (de kabel die je op de foto in je hand hebt dus). Er gaat nu geen stekker meer in de radio.
Wobbev70

Subject:

· 
Posted: 19.09.2013 - 16:17  ·  #3
Het is soms zo eenvoudig O-) . Hartelijk dank Arthur30 !!!! Ga zo gelijk even omzetten.

Groeten,

Wouter
Wobbev70

Subject:

· 
Posted: 19.09.2013 - 17:21  ·  #4
Helaas.... Geen geluid. Alles is wel correct aangesloten. Dan denk ik dat dus toch een software update nodig is. Het is een betreft overigens een hu 650 radio in een volvo v70 model 2007 (fase2).

Ik lees alleen dat het eigenlijk plug and play zou moeten zijn. Iemand ervaring met hetzelfe probleem?

Groet,

Wouter
FUNK3
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.09.2013 - 19:25  ·  #5
Hoi Wouter

Zekering 10 of 11 geloof ik even controleren. Anders de kabel nakijken deze kabel komt uit een sloopauto. De Versterker uit mijn auto werkend.
Denk niet dat het software is. Je krijgt alleen in vida met uitlezen storing audio muduul. Maar in principe werkt hij altijd zonder software.

Maar waarom zou hij het niet doen hoe merk je dat?

Vraag weet iemand: of de hu 650 net als de 803 een geheim menu heeft? Want nadat ik die instellingen veranderd had van de equalizer met de upgrade naar premium speakers met de pa200 was het verschil al enorm! En nu met de pa300 heb ik het nog een standje zwaarder ingesteld.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.09.2013 - 19:55  ·  #6
De HU650 heeft geen verborgen menu.
En de speakerkabel, 1 kant aan de versterker en de andere kant, zoals aangeven aansluiten.
Tevens even nazien of de zekering aanwezig is (positie van deze staat in je handleiding).
Wobbev70

Subject:

· 
Posted: 19.09.2013 - 20:01  ·  #7
Hoi Patrick en Bigdog,

Zekering zit er in op positie 11. Vanavond helaas geen tijd meer, maar ga morgen eens bekijken of hij nog goed is . Anders inderdaad maar eens een nieuwe kabel aanschaffen.

Bedankt voor jullie tips! :D
jelled
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.09.2013 - 21:30  ·  #8
MarcoHollaar
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.09.2013 - 22:37  ·  #9
Advertentie 2 is ZONDER kabels, dus daar heeft íe niets aan.
Ik heb zelf ook alles onlangs ingebouwd, moet alleen nog even mooi weer worden.

Ik heb uit een XC70 uit 2003 nog wel een extra kabel voor tussen de PA-200 en de HU-803, die ik straks nog moet inbouwen.
Heb nu nog een HU-603.

De kabel uit de versterker kan niet direct in de radio ivm man-man / vrouw-vrouw aansluiting, daar is die korte extra kabel voor.

Het kan natuurlijk dat de HU-650 een andere aansluiting heeft. Ik zal als het van het weekend droog is wat foto's maken en zien of de mijne werkend wordt.
En inderdaad, alleen het menu in de HU-603 en HU-803 zorgt al voor beter geluid.
Wobbev70

Subject:

· 
Posted: 06.10.2013 - 23:52  ·  #10
Dag allen,

Bedankt voor de tips. Helaas weinig tijd voor de auto gehad :'( .

Alles is nu dik in orde. De kabel was stuk.Via MP een nieuwe gekocht en alles speelt super.

Nogmaals bedankt!

Groet Wouter
...

Subject:

· 
Posted: 07.10.2013 - 00:22  ·  #11
Super deze feetback! Helemaal goed dat je even vermeld wat het probleem was! :love: Velen doen je dit helaas niet na! Veel luister en rijplezier in je vette bak! ;)

Groetjes,

Tristan
FUNK3
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.10.2013 - 21:07  ·  #12
Hè wobbe

Spijtig van de kabel, maar gelukkig werkt het nu! Bij mij klonk hij goed haha
Maar klinkt vast een stuk beter samen met de speakers? Nou veel luistergenot :)

Groete

Selected quotes for multi-quoting:   0