Kunnen jullie meedenken?
Auto: 2003 XC70 2.5T
Sinds 1,5 week stottert de auto.
Dit gebeurt als ik koppel vraag. Zodra de turbo mee gaat doen wordt t en stuk minder, of t valt minder op. Afremmen op de motor loopt ook minder soepel. Het vermogen is nog prima.
Het probleem treedt op op LPG & benzine.
Bijgaand vida codes
Vorig jaar o.a. vervangen door blade:
Carter ontluchting
Bougies
Bobines
Gisteren even tussendoor bij blade geweest:
Compressie test (warme motor. Cilinder 1 10 bar, de rest 9,5 bar).
5 nieuwe bougies (die in cilinder 1 had namelijk kapotte mantel. 25.000km oud)
5 nieuwe bobines op proef (blade was overtuigd dat dat t zou oplossen).
Ik ben vandaag op vakantie gegaan met de auto. Prima rit (de foutcodes zijn van eergisteren) behalve dat de motor dus minder mooi loopt met gas geven tussen 2000-3000 toeren (zeg maar met 80km/u rustig versnellen als de weg iets omhoog loopt). Aangezien t een automaat is kan ik niet handmatig m in een te zware versnelling zetten om te kijken hoe hij zich dan gedraagt.
Aangezien de misfires over meerdere cilinders zijn én top benzine en LPG is vallen veel dingen al af (brandstofpomp, injectoren, bobines). En t ligt dus ook niet aan bobines, bougies, compressie.
Wat blijft er nog over?...
Gasklephuis?
...?
Bijgaand de vida codes
Auto: 2003 XC70 2.5T
Sinds 1,5 week stottert de auto.
Dit gebeurt als ik koppel vraag. Zodra de turbo mee gaat doen wordt t en stuk minder, of t valt minder op. Afremmen op de motor loopt ook minder soepel. Het vermogen is nog prima.
Het probleem treedt op op LPG & benzine.
Bijgaand vida codes
Vorig jaar o.a. vervangen door blade:
Carter ontluchting
Bougies
Bobines
Gisteren even tussendoor bij blade geweest:
Compressie test (warme motor. Cilinder 1 10 bar, de rest 9,5 bar).
5 nieuwe bougies (die in cilinder 1 had namelijk kapotte mantel. 25.000km oud)
5 nieuwe bobines op proef (blade was overtuigd dat dat t zou oplossen).
Ik ben vandaag op vakantie gegaan met de auto. Prima rit (de foutcodes zijn van eergisteren) behalve dat de motor dus minder mooi loopt met gas geven tussen 2000-3000 toeren (zeg maar met 80km/u rustig versnellen als de weg iets omhoog loopt). Aangezien t een automaat is kan ik niet handmatig m in een te zware versnelling zetten om te kijken hoe hij zich dan gedraagt.
Aangezien de misfires over meerdere cilinders zijn én top benzine en LPG is vallen veel dingen al af (brandstofpomp, injectoren, bobines). En t ligt dus ook niet aan bobines, bougies, compressie.
Wat blijft er nog over?...
Gasklephuis?
...?
Bijgaand de vida codes
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).