Ik heb een vermoeden dat ik een probleem heb met ofwel mijn spruitstuk ofwel mijn flexibel stuk in de downpipe.
Zat wat te browsen in VIDA en kwam tot de conclusie dat latere modellen een ander uitlaatspruitstuk hebben waarbij de katalysator een stukje naar achter is geplaatst.
Bij de 850 heb ik destijds een conversie gedaan van het 20V spruitstuk met variabel inlaattraject naar het V70 classic 20V spruitstuk. Benodigd daarvoor was ook een andere katalysatorpijp.
Het resultaat was een betere flow. Zou dit bij deze auto's ook het geval kunnen zijn? De voorste lambda moet wel her te gebruiken zijn. De achterste lambda zal wel een beetje verder naar achter geplaatst liggen, maar ook daar zie ik niet echt grote problemen.
Wie zou hier iets over kunnen zeggen?
Zat wat te browsen in VIDA en kwam tot de conclusie dat latere modellen een ander uitlaatspruitstuk hebben waarbij de katalysator een stukje naar achter is geplaatst.
Bij de 850 heb ik destijds een conversie gedaan van het 20V spruitstuk met variabel inlaattraject naar het V70 classic 20V spruitstuk. Benodigd daarvoor was ook een andere katalysatorpijp.
Het resultaat was een betere flow. Zou dit bij deze auto's ook het geval kunnen zijn? De voorste lambda moet wel her te gebruiken zijn. De achterste lambda zal wel een beetje verder naar achter geplaatst liggen, maar ook daar zie ik niet echt grote problemen.
Wie zou hier iets over kunnen zeggen?