Zo, even een update. Het probleem is opgelost! Mede dankzij, of eigenlijk hoofdzakelijk dankzij Blade
Het vermoeden was dat de carter mogelijk verstopt zou zijn, dus die is eraf geweest. Dat was niet het geval, het was allemaal erg schoon. Daarbij is ook wel de preventieve oliedrukherstel reparatie uitgevoerd, nu hij er toch af lag. Het was niet voor niets, want er was een ring al behoorlijk vervormd. Blade heeft hier zelf wat over geschreven in het betreffende
topic.
Voordat hij aan de klus begon heb ik hem gevraagd om sowieso een onderdeel te vangen van de carterventilatie wat niet standaard vervangen wordt. Dat vond ik in dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?…u.be&t=487
Alleen los te bestellen voor een T6, maar past ook op andere motoren. Partnummmer: 30731007.
linkje.
Blade heeft alles nagelopen, ook dus het werk van de andere monteur. Dat zag er allemaal goed uit, geen fouten. De PTC nipple was ook helemaal schoon. Echter, de eerder genoemde slang was wel helemaal verstopt!
Na het vervangen hiervan alles weer netjes in elkaar gezet en vervolgens het moment der waarheid, de handschoentest. Die wordt netjes naar binnen gezogen!
De motor draait zoveel beter nu, wonderlijk wat een groot verschil die "kleine" verstopping maakt. Alles gaat weer zeer soepel, en ook een hinderlijke trilling bij stationair draaien is weg. Heerlijk!
Al met al, bedankt Blade! Kan hem van harte aanbevelen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).