Afgelopen weekend heb ik preventief mijn bougies. Het viel mij op dat er wat olie op de motor lag, en ik kwam als snel op een carterventilatie probleem. Kan mij herinneren dat ik dat met mijn s70 ook gehad heb.
De handschoentest gedaan, en inderdaad die werd opgeblazen. Ook kwam er rook uit de oliepijlstok.
Afspraak gemaakt bij een betrouwbare (algemene garage), en die heeft de gehele caterventilatie vervangen. Er zat behoorlijk wat sludge in (leek wel Baileys, het drankje ).
Thuis aangekomen wilde ik toch controleren of het probleem was opgelost, maar tot mijn grote schrik niet. De monteur verzekerd mij dat het goed uitgevoerd is, en dat de inlaat porten e.d. ook netjes schoon zijn gemaakt.
Wat nu? Ik lees iets over een PTC nipple die verstopt kan zijn, maar de garage had het ook over mogelijk versleten zuigerringen.
Ik hoop niet dat dat het is, er staat 206k op de teller.
Iemand suggesties? Iets wat ik eventueel aan de monteur kan doorgeven? Hij bood aan om te kijken naar de "PTC nipple", en eventueel een druktest kan natuurlijk ook altijd nog.
Alvast bedankt!
De handschoentest gedaan, en inderdaad die werd opgeblazen. Ook kwam er rook uit de oliepijlstok.
Afspraak gemaakt bij een betrouwbare (algemene garage), en die heeft de gehele caterventilatie vervangen. Er zat behoorlijk wat sludge in (leek wel Baileys, het drankje ).
Thuis aangekomen wilde ik toch controleren of het probleem was opgelost, maar tot mijn grote schrik niet. De monteur verzekerd mij dat het goed uitgevoerd is, en dat de inlaat porten e.d. ook netjes schoon zijn gemaakt.
Wat nu? Ik lees iets over een PTC nipple die verstopt kan zijn, maar de garage had het ook over mogelijk versleten zuigerringen.
Ik hoop niet dat dat het is, er staat 206k op de teller.
Iemand suggesties? Iets wat ik eventueel aan de monteur kan doorgeven? Hij bood aan om te kijken naar de "PTC nipple", en eventueel een druktest kan natuurlijk ook altijd nog.
Alvast bedankt!