D5 2006 hoge druk koelsysteem

 
 
 
 
 
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 745
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: D5 2006 hoge druk koelsysteem

 · 
Posted: 29.03.2018 - 15:29  ·  #31
Quote door 1-wiel

Was idd flinke klus.
Meteen goed aangepakt.....
Cilinderkop gevlakt, 10 nieuwe uitlaatkleppen (lagen te diep)met geleiders en alle klepsteelrubbers vervangen,inlaatkleppen waren alle nog goed. Alle tuimelaars en stoters vernieuw, nieuwe Wervelklep en stangetje.
Alle leidingen van turbo voorzien van nieuwe pakkingen en rubbers.
Vacuümpomp ook vervangen. Nieuwe distributie en waterpomp en Thermostaat.
Radiateur op kop in de ultrasoon bak gehangen om de lamellen weer schoon te krijgen.


Hoeveel km's had jouw blok gedraaid? gebeurt niet veel dat de kleppen te diep komen te liggen.
1-wiel
Koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2791
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: D5 2006 hoge druk koelsysteem

 · 
Posted: 29.03.2018 - 16:07  ·  #32
379dkm...
Gebeurt niet veel zeg jij maar ik had er toch last van.......
Voor alles is er een eerste keer.....
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 745
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: D5 2006 hoge druk koelsysteem

 · 
Posted: 29.03.2018 - 16:11  ·  #33
Precies, vandaar ook de vraag. Denk dat als je geen lekke koppakking had gehad je nog wel heel lang kon doorrijden.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 49
Berichten: 1780
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: D5 2006 hoge druk koelsysteem

 · 
Posted: 26.01.2019 - 19:02  ·  #34
Quote door 1-wiel

Intercooler zet uit door metaalmoeheid...
Afwisselend druktoename en afname....


Ik neem aan dat de bolle kant onderaan zat? Kan het ook geen gebrek aan ondersteuning van het kanaal zijn? De tussen lamellen drukken feitelijk de onderste buis naar buiten.

Ik zou zeggen dat een bandijzer rondom in het midden goed zou werken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0