Quote door Blade
Waar baseer je dat op dat een roetfilter duurder zou zijn dan een inruil prijs van een knappe diesel?
Een knappe diesel is vandaag de dag nog steeds wat waard. En een roetfilter vernieuwing hoeft niet perse heel duur te zijn. Ligt helemaal aan het model/type/kwaliteit filter.
Op de ervaring van een collega die zijn vrij jonge Opel Astra K diesel probeerde in te ruilen bij een dealer.
Hij kreeg er letterlijk bijna geen drol meer voor terug. Antwoord van de verkoper was dat die diesels allemaal op de export gaan naar Oost-Europa. 3500 euro voor een Astra K diesel uit 2017 met nog geen 1 1/2 ton op de klok vond hij nog een behoorlijke prijs.
En als ze echt nog wat waard zouden zijn, waarom belanden ze dan allemaal op de schroothoop bij het minste mankement?
Die S60 2.4d bij Rima zag er nog prachtig uit. Geen krasje op te bekennen en prachtig onderhouden interieur. Die kon gewoon bijna zo weer de showroom in. En de 2.4d's staan bekend als onverwoestbaar dus veel zal er niet aan gemankeerd hebben.
Misschien een roetfiltertje of zoals bij ts een paar nieuwe verstuivers erin. Maar nee, men schopt ze gewoon op de schroothoop.
Ze zijn in de handel geen drol meer waard. Niemand wil ze meer want torenhoge mrb en je komt er geen grote stad meer mee in. En teveel dingetjes die stuk kunnen (egr's, turbo's, roetfilters, verstuivers) en dan torenhoge rekeningen met zich meebrengen.
Diesel is gewoon compleet gebeurd in Nederland. Laten we elkaar niets wijsmaken. Ga maar eens naar een dealer, die zal je dat bevestigen.