2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 
 
 
 
 
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 14.07.2023 - 19:43  ·  #196
Quote

Wordt dat niets denk ik dat de V70 op de sloop zal eindigen.


Denk dat dit ook het lot was van de mooie grijze S60 die ik aantrof bij Rima.
Er hoeft maar iets stuk te gaan aan zo'n diesel en zo'n auto is economisch total loss.
Alleen al vervanging van een roetfilter is duurder dan zo'n diesel nog oplevert bij inruil. Dan gaan ze al snel richting sloop.
De bovengenoemde S60 bij Rima zag er optisch perfect uit. Een drivers edition met super strak en onbeschadigd interieur en perfecte carrosserie. Nergens een krasje of deukje te vinden.
Dus wie zijn S60 nog wil ombouwen naar een drivers edition uitvoering of mooie onderdelen zoekt voor zijn S60 moet nu richting Rima.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 14.07.2023 - 20:02  ·  #197
Waar baseer je dat op dat een roetfilter duurder zou zijn dan een inruil prijs van een knappe diesel?

Een knappe diesel is vandaag de dag nog steeds wat waard. En een roetfilter vernieuwing hoeft niet perse heel duur te zijn. Ligt helemaal aan het model/type/kwaliteit filter.
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 561
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 14.07.2023 - 20:50  ·  #198
Ik kwam in mijn zoektocht roetfilters tegen vanaf ergens een 250€ (autodoc of zo). Vervangen is niet veel werk.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 37
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 15.07.2023 - 09:33  ·  #199
Je kunt je ook afvragen wat het kost aan bijleggen om de Nondeju van een ander te kopen. En je gaat vervolgens weer afschrijven op je bezit.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4830
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 15.07.2023 - 09:39  ·  #200
Quote door staaf

Prijs was 275€, x5 stuks. Kom ik op 1375€. Ben nog vergeten vragen of dit incl of excl is.

Ik ben in het straatje aan het sukkelen waar ik dus niet wou inraken. De vijf verstuivers zijn niet ok, op stationair vallen ze buiten het regelbereik van de ecu. Echter kon ik niets in die zin ontdekken in Vida, daar leek alles normaal. Geen extreme waarden, lektest was ok. Eén verstuiver vertoonde afwijkingen bij vollast.
Vind het wat bizar, ik lees bijna nergens op internet iets van defecte verstuivers in de D5 motoren en ik heb er toevallig 5 die niet ok zouden zijn.
Hetzelfde verhaal met de 2dehands injectoren. Indien ik deze moet laten testen ben ik weer een 150 euro armer en kunnen ze mogelijks ook alle 5 afgekeurd worden.
Ik zit in een ongelooflijke tweestrijd momenteel. Ik neig ernaar om de 2dehands injectoren nog te monteren en te zien wat dat geeft. Wordt dat niets denk ik dat de V70 op de sloop zal eindigen.
Eén dingetje geeft me nog moed. De man van Buchli sprak dat de motor zou moeten roeten bij stationair. Dat komt overeen met het storingsbeeld dat ik heb dat de roetfilter vol melding verschijnt na een half uurtje filerijden. Daar had ik voorheen niet van gesproken dus dat kon hij niet weten.

@Blade. Ik denk dat wij in hier in Belgie alleen maar een deeltjesmeting doen vanaf Euro5. Euro 4 is enkel een roetmeting en die was altijd perfect.



Misschien de verstuivers in een ultrasoon badje leggen en dan elektronisch bedienen??
Heb eens op yt filmpjes gezien waarop de verstuivers weer goed waten?

Kan trouwens ook wel injectoren zijn.
Maat volgens mij waren het verstuivers.
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 561
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 15.07.2023 - 10:46  ·  #201
Deze ochtend beginnen monteren en net de klus afgewerkt. Hij loopt weer.
Even een blokje omgereden en eerste vaststelling is dat hij veel stiller loopt, zeker op stationair.
Nu even een langer ritje en dan kijken of alles droog blijft.
Programmeren van de verstuivers in de ecm heb ik nog niet gedaan. Hier moet ik me nog eens voor inlezen.
Dus voorlopig lijkt het of we beterschap hebben.

Nu eerst een stortbad nemen.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 43
Berichten: 1542
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 15.07.2023 - 11:37  ·  #202
Echt petje af voor de voortvarendheid waarmee je deze toch flinke klus aanpakt. Ik hoop van harte dat je het probleem hiermee getackeld hebt en weer fijn door kan rijden.
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 615
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 15.07.2023 - 13:13  ·  #203
Ik sluit me aan bij Musicus :smilie_flag_holland:

Hoe was de kracht op lage toeren nu?
MaartenS
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Antwerpen
Leeftijd: 28
Berichten: 227
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 15.07.2023 - 16:05  ·  #204
Hopelijk wordt het na het inleren nog beter.
Dan heb je voor weinig geld een oplossing!

Maarten
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 15.07.2023 - 19:10  ·  #205
Quote door Blade

Waar baseer je dat op dat een roetfilter duurder zou zijn dan een inruil prijs van een knappe diesel?

Een knappe diesel is vandaag de dag nog steeds wat waard. En een roetfilter vernieuwing hoeft niet perse heel duur te zijn. Ligt helemaal aan het model/type/kwaliteit filter.


Op de ervaring van een collega die zijn vrij jonge Opel Astra K diesel probeerde in te ruilen bij een dealer.
Hij kreeg er letterlijk bijna geen drol meer voor terug. Antwoord van de verkoper was dat die diesels allemaal op de export gaan naar Oost-Europa. 3500 euro voor een Astra K diesel uit 2017 met nog geen 1 1/2 ton op de klok vond hij nog een behoorlijke prijs.
En als ze echt nog wat waard zouden zijn, waarom belanden ze dan allemaal op de schroothoop bij het minste mankement?
Die S60 2.4d bij Rima zag er nog prachtig uit. Geen krasje op te bekennen en prachtig onderhouden interieur. Die kon gewoon bijna zo weer de showroom in. En de 2.4d's staan bekend als onverwoestbaar dus veel zal er niet aan gemankeerd hebben.
Misschien een roetfiltertje of zoals bij ts een paar nieuwe verstuivers erin. Maar nee, men schopt ze gewoon op de schroothoop.
Ze zijn in de handel geen drol meer waard. Niemand wil ze meer want torenhoge mrb en je komt er geen grote stad meer mee in. En teveel dingetjes die stuk kunnen (egr's, turbo's, roetfilters, verstuivers) en dan torenhoge rekeningen met zich meebrengen.
Diesel is gewoon compleet gebeurd in Nederland. Laten we elkaar niets wijsmaken. Ga maar eens naar een dealer, die zal je dat bevestigen.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 37
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 15.07.2023 - 19:39  ·  #206
Quote door S80 Kinetic

Quote door Blade

Waar baseer je dat op dat een roetfilter duurder zou zijn dan een inruil prijs van een knappe diesel?

Een knappe diesel is vandaag de dag nog steeds wat waard. En een roetfilter vernieuwing hoeft niet perse heel duur te zijn. Ligt helemaal aan het model/type/kwaliteit filter.


Op de ervaring van een collega die zijn vrij jonge Opel Astra K diesel probeerde in te ruilen bij een dealer.
Hij kreeg er letterlijk bijna geen drol meer voor terug. Antwoord van de verkoper was dat die diesels allemaal op de export gaan naar Oost-Europa. 3500 euro voor een Astra K diesel uit 2017 met nog geen 1 1/2 ton op de klok vond hij nog een behoorlijke prijs.
En als ze echt nog wat waard zouden zijn, waarom belanden ze dan allemaal op de schroothoop bij het minste mankement?
Die S60 2.4d bij Rima zag er nog prachtig uit. Geen krasje op te bekennen en prachtig onderhouden interieur. Die kon gewoon bijna zo weer de showroom in. En de 2.4d's staan bekend als onverwoestbaar dus veel zal er niet aan gemankeerd hebben.
Misschien een roetfiltertje of zoals bij ts een paar nieuwe verstuivers erin. Maar nee, men schopt ze gewoon op de schroothoop.
Ze zijn in de handel geen drol meer waard. Niemand wil ze meer want torenhoge mrb en je komt er geen grote stad meer mee in. En teveel dingetjes die stuk kunnen (egr's, turbo's, roetfilters, verstuivers) en dan torenhoge rekeningen met zich meebrengen.
Diesel is gewoon compleet gebeurd in Nederland. Laten we elkaar niets wijsmaken. Ga maar eens naar een dealer, die zal je dat bevestigen.


De rekeningen van een gemiddelde benzine wagen verschillen niet veel meer met een diesel hoor.
Het punt is dat iedereen zijn of haar auto economisch afschrijft, maar dat is natuurlijk kolder.
Telkens het bijleggen op een andere auto en die telkens weer tiptop maken kost veel meer. Maar mensen houden de afschrijving niet in de gaten, enkel de facturen van reparaties.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1903
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 15.07.2023 - 22:20  ·  #207
Diesels zijn gewoon een onzekere factor geworden. Ga je nog serieus geld stoppen in een auto waar een bepaald soort mens met teveel macht graag vanaf wil ?
Je weet met een diesel gewoon niet meer of er over 6 maanden opeens weer een vaag verbod of keuring verzwaring komt… en dat zie je dus terug in de vraag…
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2474
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 15.07.2023 - 23:39  ·  #208
Welkom bij de Nederlandse overheid!!🤬🤬
Dat is de meest onbetrouwbare partner om zaken mee te doen.
Kan diverse voorbeelden noemen van ondernemers waarmee ik heb gewerkt en een geweldig (zakelijk) concept hebben opgezet maar dat binnen enkele jaren gewoon de nek wordt omgedraaid dus door de “geweldige” overheid omdat die 180 graden draaien.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4357
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 16.07.2023 - 07:55  ·  #209
Gelukkig woont ts in België (waar de dieselhetze overigens ook begonnen is, in ieder geval bij leasewagens) en krijgt NL straks een nieuwe overheid (hopelijk niet naar Belgisch model) maar we hoeven dit dus geen politiek topic te maken...

Staaf, is de opbrengst van de nieuwe verstuivers al gestaafd?
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 561
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: 2.4d 2009 geen kracht in lage toeren

 · 
Posted: 16.07.2023 - 11:17  ·  #210
We zijn een dag later, al wat rondgereden en alles blijft droog.
Motor draait veel stiller en geeft veel minder trillingen door. Dit al rijdend en stationair.
Hiernet in Vida de verstuivers gecontroleerd. 3 zitten perfect op 0, de andere 2 zitten met een correctie van +1 en -1.
Ik vermoed dat je dat oplost met de codes in te laden in de ECM. Zou met Vdash ergens 27€ kosten. Ben er wel nog niet uit of dit per stuk is, of voor alle 5.

Ik heb een paar maand geleden de wervelklep vervangen, hiervoor had ik me een kit aangeschaft van polar parts sweden met de wervelklep en de pakking van het kleppendeksel er in. Nu had ik kort na de montage reeds vastgesteld dat deze pakking aan de achterkant wat lekte. Ik dacht dat er wss iets van vuil of zo was tussengeraakt tijdens de montage en aangezien het niet super veel was poetste ik dat regelmatig eens weg.
Aangezien ik nu toch de verstuivers er weer moest uithalen heb ik het kleppendeksel er weer afgehaald en had ik reeds een nieuwe pakking besteld ook. Deze keer van Victor Reinz waar ik in het verleden al goede ervaringen mee had.
Toen ik het kleppendeksel lichte was mijn verbazing groot toen ik vaststelde dat de pakking ook niet afgedicht had rond de openingen van verstuiver 2 tot 5. Vandaar de zwarte drab op de schachten van de injectoren. Even de schuifmaat er bij gehaald en blijkt dat de nieuwe pakking 2mm hoger is dan deze van polar parts.
Nu na montage blijft alles ook op olie gebied droog.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0