In tussentijd zijn we een 3-tal maanden verder.
Heb er intussentijd een ander (2dehands) roetfilter onder zitten. De meldingen van het roetfilter zijn sindsdien weg.
Het leek dus idd niet goed te zitten met het filter.
Wat wel blijft: De auto verbruikt olie, ik ben nu aan het monitoren hoeveel km ik kan doen tussen twee bijvulbeurten maar denk ergens op een 0,5 liter op 1000km uit te komen (schatting). Ook ruiken de uitlaatgassen anders dan normaal.
Toen ik de de turbo demonteerde vond ik geen overmatige olie in de inlaat en de uitlaatzijde. Ook geen speling op de as van de turbo.
Rest volgens mij nog de klepseals en de zuigerveren. Hoe waarschijnlijk is dit bij een D5?
Zou een Forte motorflush evt helpen?
Wat mijn posts van hierboven betreft ivm het afgekeurde ophangingsrubber: aangezien ik niets kon vinden gewoon terug laten keuren met de eerlijke boodschap dat ik niets kon vinden, dus ook niets vervangen heb. Na enige tijd wrikken van hun kant kreeg ik als antwoord dat ze ook niets konden vinden -> goedgekeurd dus