Hi allemaal. Sinds een tijdje wordt het brommen steeds iets meer; de motor begint op lage toerentallen [met en zonder belasting] iets brommeriger te worden. Het valt me meer op bij warme motor, maar koud is het ook voelbaar. Het betreft een B5254T6 motor.
Specs:
2.5T motor uit 2007 [B5254T6]
230.000 gelopen, bij 225.000 LPG laten inbouwen, loopt fantastisch.
Is 5 minuten getuned geweest, maar het 'brommerige' effect werd extreem, dus direct weer origineel laten zetten bij Obbe, fijne service trouwens
Kuba dacht dat het misschien de turbodruk-sensor was. Deze heb ik zelf vervangen door een [origineel] exemplaar van Bosch, nummer295 op het eind zo uit m'n hoofd.
Het is bij zowel LPG als benzine identiek gedrag.
Wat heb ik al gedaan:
- MAP sensor Bosch vervangen, op verzoek van Kuba.
- nieuwe NGK bougies [originele begreep ik]
- nieuwe olie + filters [0W30 volsyntheet a5/b5]
- automaatflush [niet relevant, maar toch
]
Wat moet ik nog doen:
- LMM reinigen met IPA [dit weekend]
- Koelvloeistoftemperatuursensor vervangen [sensor is onderweg]
Wat kan ik nog doen?
Ik lees vaak vacuumslangen? Welke slangen betreft dit en waar kan ik deze bestellen?
Specs:
2.5T motor uit 2007 [B5254T6]
230.000 gelopen, bij 225.000 LPG laten inbouwen, loopt fantastisch.
Is 5 minuten getuned geweest, maar het 'brommerige' effect werd extreem, dus direct weer origineel laten zetten bij Obbe, fijne service trouwens

Het is bij zowel LPG als benzine identiek gedrag.
Wat heb ik al gedaan:
- MAP sensor Bosch vervangen, op verzoek van Kuba.
- nieuwe NGK bougies [originele begreep ik]
- nieuwe olie + filters [0W30 volsyntheet a5/b5]
- automaatflush [niet relevant, maar toch

Wat moet ik nog doen:
- LMM reinigen met IPA [dit weekend]
- Koelvloeistoftemperatuursensor vervangen [sensor is onderweg]
Wat kan ik nog doen?
Ik lees vaak vacuumslangen? Welke slangen betreft dit en waar kan ik deze bestellen?