Hi allemaal. Sinds een tijdje wordt het brommen steeds iets meer; de motor begint op lage toerentallen [met en zonder belasting] iets brommeriger te worden. Het valt me meer op bij warme motor, maar koud is het ook voelbaar. Het betreft een B5254T6 motor.
Specs:
2.5T motor uit 2007 [B5254T6]
230.000 gelopen, bij 225.000 LPG laten inbouwen, loopt fantastisch.
Is 5 minuten getuned geweest, maar het 'brommerige' effect werd extreem, dus direct weer origineel laten zetten bij Obbe, fijne service trouwens Kuba dacht dat het misschien de turbodruk-sensor was. Deze heb ik zelf vervangen door een [origineel] exemplaar van Bosch, nummer295 op het eind zo uit m'n hoofd.
Het is bij zowel LPG als benzine identiek gedrag.
Wat heb ik al gedaan:
- MAP sensor Bosch vervangen, op verzoek van Kuba.
- nieuwe NGK bougies [originele begreep ik]
- nieuwe olie + filters [0W30 volsyntheet a5/b5]
- automaatflush [niet relevant, maar toch ]
Wat moet ik nog doen:
- LMM reinigen met IPA [dit weekend]
- Koelvloeistoftemperatuursensor vervangen [sensor is onderweg]
Wat kan ik nog doen?
Ik lees vaak vacuumslangen? Welke slangen betreft dit en waar kan ik deze bestellen?
Specs:
2.5T motor uit 2007 [B5254T6]
230.000 gelopen, bij 225.000 LPG laten inbouwen, loopt fantastisch.
Is 5 minuten getuned geweest, maar het 'brommerige' effect werd extreem, dus direct weer origineel laten zetten bij Obbe, fijne service trouwens Kuba dacht dat het misschien de turbodruk-sensor was. Deze heb ik zelf vervangen door een [origineel] exemplaar van Bosch, nummer295 op het eind zo uit m'n hoofd.
Het is bij zowel LPG als benzine identiek gedrag.
Wat heb ik al gedaan:
- MAP sensor Bosch vervangen, op verzoek van Kuba.
- nieuwe NGK bougies [originele begreep ik]
- nieuwe olie + filters [0W30 volsyntheet a5/b5]
- automaatflush [niet relevant, maar toch ]
Wat moet ik nog doen:
- LMM reinigen met IPA [dit weekend]
- Koelvloeistoftemperatuursensor vervangen [sensor is onderweg]
Wat kan ik nog doen?
Ik lees vaak vacuumslangen? Welke slangen betreft dit en waar kan ik deze bestellen?