2.0T 2010

 
 
 
 
 
mg1982nl
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 2
Geregistreerd: 03 / 2022
Subject:

2.0T 2010

 · 
Posted: 01.04.2022 - 18:38  ·  #1
Ik overweeg een 2010 2.0t ( 4 cilinder) met 2,5ton op de teller

We hebben een caravan van 1400kilo en zoeken een goede trekauto, vooral de bergen Richting Italië.

Iemand ervaringen met een caravan erachter?

Daarbij iemand algemene aankoop tips?
Ik overweeg om later gas in te bouwen en rij 20d kilometers per jaar.

De ketting kent geen problemen bij de motoren?

Alvast bedankt
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2124
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: 2.0T 2010

 · 
Posted: 01.04.2022 - 21:51  ·  #2
Ben sinds een maand of 6 trotse eigenaar van een 2.0T.
Nou heb ik geen caravan maar gezien het gemak waarmee de V70 vooruit komt denk ik dat dat wel goed komt. Deze motor ligt ook in de t5 dus aan power geen gebrek lijkt me. Hoewel de 205pk standaard voor mij krachtig genoeg is.
Schijnt dat de automaatbakken gevoelig zijn en daarom wellicht een handbak beter icm trekken caravan.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1944
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: 2.0T 2010

 · 
Posted: 01.04.2022 - 23:02  ·  #3
Mijn ouders rijden in een s80 2.0T uit 2010.
De s80 is aangeschaft Ivm een caravan. Is meen ik de grootste enkelasser en is teruggekeurd naar 1500-1600kg

Er staat nu 240k op de klok en dat ding draait nog steeds als een tierelier. Heb het verbruik en de TomTom afgelopen week voor de zekerheid even getest op de autobahn 😎en kwam uit op 1 op 5 als de TT op 200 stond.

Kortom, qua kracht en uithouding is het een prima blok.

Schijnt een riem in te zitten meen ik maar zeker weet ik dat even niet (4cil)

Meen wel dat m’n vader opmerkte dat de automaat met de caravan soms wel wat vaker schakelde of dat hij m in manual mikte.
VictorZevenNul
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.0T 2010

 · 
Posted: 01.04.2022 - 23:40  ·  #4
Automaatbakken (pwershift) zijn inderdaad een zwakte bij deze modellen, tenzij de automaat op tijd het benodigde onderhoud heeft gehad (kijk de boekjes), dan kan je het wel aan. Met een handbak kom je met de 2.0t het beste weg. Wil je toch een automaat dan zal ik de 2.5t kiezen, dat is namelijk een geartronic van Volvo zelf. Die 2.5t is trouwens een prima blok om gas in te leggen.

Gas in de 2.0t heeft redenen om t niet te doen, meningen zullen verdeeld zijn. Er zijn vast wel wat succes verhalen maar ik heb er weinig goeds over gehoord. O.a door het ontbreken van automatische klepstelling. Iedere 20dkm kleppen stellen, na een ton ben je toe aan klep revisie, etc.
Die revisie is te voorkomen maar dat vergt een installatie van een hardere set kleppen en dat loopt ook snel in de kosten.

algemene tip
Kapotte draagarm rubbers achter zijn redelijk veel voorkomend. Kost bij de dealer geloof ik 550,- om beide te laten vervangen. Deze zijn echter lastig/niet te zien als de auto op de grond staat. Merk je ook weinig van met de proefrit maar met gewicht op de kogel is het wel fijn om daar twee functionerende rubbers te hebben. Gaan een jaar of 10/15 mee uit de fabriek
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1944
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: 2.0T 2010

 · 
Posted: 02.04.2022 - 00:11  ·  #5
Quote door VictorZevenNul

Automaatbakken (pwershift) zijn inderdaad een zwakte bij deze modellen, tenzij de automaat op tijd het benodigde onderhoud heeft gehad (kijk de boekjes), dan kan je het wel aan. Met een handbak kom je met de 2.0t het beste weg. Wil je toch een automaat dan zal ik de 2.5t kiezen, dat is namelijk een geartronic van Volvo zelf. Die 2.5t is trouwens een prima blok om gas in te leggen.

Gas in de 2.0t heeft redenen om t niet te doen, meningen zullen verdeeld zijn. Er zijn vast wel wat succes verhalen maar ik heb er weinig goeds over gehoord. O.a door het ontbreken van automatische klepstelling. Iedere 20dkm kleppen stellen, na een ton ben je toe aan klep revisie, etc.
Die revisie is te voorkomen maar dat vergt een installatie van een hardere set kleppen en dat loopt ook snel in de kosten.

algemene tip
Kapotte draagarm rubbers achter zijn redelijk veel voorkomend. Kost bij de dealer geloof ik 550,- om beide te laten vervangen. Deze zijn echter lastig/niet te zien als de auto op de grond staat. Merk je ook weinig van met de proefrit maar met gewicht op de kogel is het wel fijn om daar twee functionerende rubbers te hebben. Gaan een jaar of 10/15 mee uit de fabriek


Doel jij op de 2.5 FT (?) ? Is dat een 5 cilinder Ford ??
VictorZevenNul
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.0T 2010

 · 
Posted: 02.04.2022 - 00:55  ·  #6
Quote door MTE

Quote door VictorZevenNul

Automaatbakken (pwershift) zijn inderdaad een zwakte bij deze modellen, tenzij de automaat op tijd het benodigde onderhoud heeft gehad (kijk de boekjes), dan kan je het wel aan. Met een handbak kom je met de 2.0t het beste weg. Wil je toch een automaat dan zal ik de 2.5t kiezen, dat is namelijk een geartronic van Volvo zelf. Die 2.5t is trouwens een prima blok om gas in te leggen.

Gas in de 2.0t heeft redenen om t niet te doen, meningen zullen verdeeld zijn. Er zijn vast wel wat succes verhalen maar ik heb er weinig goeds over gehoord. O.a door het ontbreken van automatische klepstelling. Iedere 20dkm kleppen stellen, na een ton ben je toe aan klep revisie, etc.
Die revisie is te voorkomen maar dat vergt een installatie van een hardere set kleppen en dat loopt ook snel in de kosten.

algemene tip
Kapotte draagarm rubbers achter zijn redelijk veel voorkomend. Kost bij de dealer geloof ik 550,- om beide te laten vervangen. Deze zijn echter lastig/niet te zien als de auto op de grond staat. Merk je ook weinig van met de proefrit maar met gewicht op de kogel is het wel fijn om daar twee functionerende rubbers te hebben. Gaan een jaar of 10/15 mee uit de fabriek


Doel jij op de 2.5 FT (?) ? Is dat een 5 cilinder Ford ??


De FelxiFuel motoren zijn geloof ik niet veel anders dan de normale benzine motoren. Alleen het brandstof systeem is anders. De motor is dan ook product van Volvo en niet van Ford.
VictorZevenNul
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.0T 2010

 · 
Posted: 02.04.2022 - 01:04  ·  #7
Ik mijn eerste bericht doelde ik niet op 2.5FT (FlexiFuel) maar op de 2.5T. e85 is haast nergens te tanken en zeker niet als je richting Italië gaat. aan Flexifuel zitten weinig voordelen als je het mij vraagt.
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 748
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: 2.0T 2010

 · 
Posted: 02.04.2022 - 10:28  ·  #8
Die 2.0T motoren zijn toch van Ford? Heb die zelf ook korte tijd gehad, samen met de powershift, ook van Ford geloof ik. Ellende meer kan ik niet zeggen, dat is de reden dat ik de auto ook maar korte tijd heb gehad.

Of het goede caravantrekkers zijn? Vast wel, vermogen genoeg iig. Erg zuinig zijn deze motoren dan weer niet.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 829
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: 2.0T 2010

 · 
Posted: 02.04.2022 - 12:14  ·  #9
De 2.0T is inderdaad van Ford/Mazda en met 203 pk de geblazen versie van de 145pk 2.0.
Hij bestaat ook als F, de ethanol uitvoering.
De powershift van Ford staat niet als de betrouwbaarste automaat te boek, dan is de handbak een betere keuze.

5-cilinders zijn altijd van Volvo. Als 2.5T met 200 of 231 pk. Met handbak maar heel vaak als Geartronic volautomaat verkocht. Goede automaat, wel op tijd spoelen.

De FT uitvoering kan op ethanol E85 lopen, eind jaren 0 een poging van Volvo tot milieuvriendelijkheid, vooral in Zweden verkocht.
Aardige bijkomstigheid is dat je nooit problemen zult krijgen met welke ethanol bijmenging in benzine dan ook. Ethanol E85 is inderdaad niet makkelijk te krijgen.

Vanwege de hetere verbranding van ethanol zijn kleppen en zittingen gehard, wat de motor zeer geschikt maakt voor de eveneens hetere verbranding van lpg. Kleppen zijn mechanisch te stellen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0