na de verkoop van de V70R kwam ik wel wat wakkere paardjes te kort in de v60 om mijn koppelhonger te kunnen stillen op de openbare weg(autotrailer om de circuitauto te trekken).
dus deze morgen om 7u richting Elst(is een 240km enkele rit) om op tijd op afspraak te zijn(11u voorzien, om 10u30 aangekomen).
na een hartelijke welkom en 't aanbod van koffie en thee afgewezen te hebben(drank voor volwassenen & dat ben ik bijlange nog niet) ging Obbe aan de slag.
na een groot uur mocht ik een proefrit maken en voelde direct dat de motor gretiger in de toeren klimt, ik vreesde voor meer wielspin maar dat bleef uit dus eerste indruk was ok, ook gemerkt dat er een politiebureau was om de hoek dus wijselijk mijn klein beetje verstand gebruikt (had anders niet genoeg Nederlands geld mee ).
dan terug 240km naar huis en de eerste indruk werd bevestigd: gretiger oppakken vanaf lage toeren(onder de 2000rpm) en mooi lineaire opbouw van het vermogen, geen brute powerstroom zoals ik gewoon was in de R maar tsja het blijft een tractormotor :shame: .
bijna thuis kreeg ik een telefoontje van een vriend of ik zijn c70d5 die in panne stond naar de garage kon brengen, ideale test dus...
aanhanger opgehaald, c70d5 erop en een 75km naar de garage(waarom vallen ze altijd zo ver in panne) ik kon mooi vergelijken met ervoor want ik had dinsdag nog mijn circuitslet naar Zolder getrokken(ok, Kermitt weegt maar 1200kg, ik veronderstel zo een c70 snel een 1650kg??) de V60 kweet zich bijzonder goed van haar taak, vlotjes met 't verkeer mee, nergens koppel tekort ... dus missie geslaagd :thumb:
binnenkort moet ik met de circuitslet op de rollen & ik denk dat de V60 er dan ook op gaat om de effectieve waarden te kennen, Obbe ik bezorg je dan een kopie van de results :kerstman:
enige waar ik voor vrees is dat mijn verbruik zal stijgen(niet erg, betaalt de baas) en de prentjes de weg naar mijn brievenbus zullen terugvinden :shame:
dus deze morgen om 7u richting Elst(is een 240km enkele rit) om op tijd op afspraak te zijn(11u voorzien, om 10u30 aangekomen).
na een hartelijke welkom en 't aanbod van koffie en thee afgewezen te hebben(drank voor volwassenen & dat ben ik bijlange nog niet) ging Obbe aan de slag.
na een groot uur mocht ik een proefrit maken en voelde direct dat de motor gretiger in de toeren klimt, ik vreesde voor meer wielspin maar dat bleef uit dus eerste indruk was ok, ook gemerkt dat er een politiebureau was om de hoek dus wijselijk mijn klein beetje verstand gebruikt (had anders niet genoeg Nederlands geld mee ).
dan terug 240km naar huis en de eerste indruk werd bevestigd: gretiger oppakken vanaf lage toeren(onder de 2000rpm) en mooi lineaire opbouw van het vermogen, geen brute powerstroom zoals ik gewoon was in de R maar tsja het blijft een tractormotor :shame: .
bijna thuis kreeg ik een telefoontje van een vriend of ik zijn c70d5 die in panne stond naar de garage kon brengen, ideale test dus...
aanhanger opgehaald, c70d5 erop en een 75km naar de garage(waarom vallen ze altijd zo ver in panne) ik kon mooi vergelijken met ervoor want ik had dinsdag nog mijn circuitslet naar Zolder getrokken(ok, Kermitt weegt maar 1200kg, ik veronderstel zo een c70 snel een 1650kg??) de V60 kweet zich bijzonder goed van haar taak, vlotjes met 't verkeer mee, nergens koppel tekort ... dus missie geslaagd :thumb:
binnenkort moet ik met de circuitslet op de rollen & ik denk dat de V60 er dan ook op gaat om de effectieve waarden te kennen, Obbe ik bezorg je dan een kopie van de results :kerstman:
enige waar ik voor vrees is dat mijn verbruik zal stijgen(niet erg, betaalt de baas) en de prentjes de weg naar mijn brievenbus zullen terugvinden :shame: