202 pk en 480NM na een ochtend Volvotune

RemkoS60D5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

202 pk en 480NM na een ochtend Volvotune

· 
Posted: 22.08.2015 - 15:19  ·  #1
Tijdens de vakantie kreeg ik een aantal x de melding motormangement service vereist, 1 x zelfs met noodloop er bij.
Echter zo als de meldingen er in kwamen waren ze veelal een dag later ook weer weg.
Via het forum bij Obbe terecht gekomen en hem mijn problemen gemaild vanuit San Marino.
Enigzins gerust gesteld door zijn mail wel meteen een afspraak gemaakt om na de vakantie langs te komen en dan de S60 te voorzien van een nieuwe mapping en de bekende problemen met de EGR aan te pakken.
In Elst aangekomen werden we hartelijk ontvangen door Obbe en begon aan het uitlezen van de storingen.
EGR werd aangepakt door Dennis van Volvoservice en mijn zoon maakte de buis weer schoon die al aardig was dichtgeslibd.
Vervolgens liet Obbe mij exact zien wat hij heeft gedaan met de mapping en dit levert een 100nm extra op en 40pk.
Tijdens een proefrit merkte ik meteen al het verschil, wat een power pffff en dat zonder dat de auto nerveus is geworden.
Echt grote klasse!!

Mocht iemand tuning overwegen dan zou ik een bezoek aan Volvotune zeker aanbevelen.
Een heel leuk bedrijf met een goede service en iemand met passie voor het werk wat hij doet.

Obbe bedankt en wie weet tot ziens.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: 202 pk en 480NM na een ochtend Volvotune

· 
Posted: 22.08.2015 - 17:44  ·  #2
Goed bezig weer die Obbe! Jij veel fun met je nieuwe auto!
RemkoS60D5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.08.2015 - 23:33  ·  #3
Quote door blastaway

Goed bezig weer die Obbe! Jij veel fun met je nieuwe auto!

Thanks dat gaat zeker lukken :lol:
niels
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 22.08.2015 - 23:51  ·  #4
Ga er van de week toch heen dus wie weet :ninja:
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 22.08.2015 - 23:54  ·  #5
Dat Obbe goed bezig is en heel goed weet wat hij met je Volvo moet doen is bij de leden die al langer op dit forum mee lezen inmiddels bekend. Hij heeft een hel goede reputatie hier op het forum opgebouwd.
Fijn dat ook jij het hier nu mee eens bent door de ervaring van de ingrepen die hij aan jou Volvo heeft uitgevoerd. Mensen zoals Obbe verdienen een (Volvo) lintje :thumb: :yes:
RemkoS60D5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.08.2015 - 11:22  ·  #6
Quote door ProVolvo

Dat Obbe goed bezig is en heel goed weet wat hij met je Volvo moet doen is bij de leden die al langer op dit forum mee lezen inmiddels bekend. Hij heeft een hel goede reputatie hier op het forum opgebouwd.
Fijn dat ook jij het hier nu mee eens bent door de ervaring van de ingrepen die hij aan jou Volvo heeft uitgevoerd. Mensen zoals Obbe verdienen een (Volvo) lintje :thumb: :yes:

Daar ben ik het helemaal mee eens en ook dankzij dit forum kom je zo bij de juiste mensen uit.
ik heb daar een ritje Zaanstad-Elst met alle liefde voor over.
En het is gewoon en verademing dat er nog mensen zijn die liefde en passie in hun werk stoppen, wat resulteert in een zeer prettig gevoel bij de klant.
Het forum is een sterk medium en kan niet anders dan concluderen dat ik de juiste beslissing heb genomen.
JA3432
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.08.2015 - 15:28  ·  #7
Helemaal mee eens. Ik ben van de week ook bij Volvotune in Elst geweest om mijn V70 D3 geartronic 'op te laten plussen'. Na overleg over mijn wensen (lager verbruik, meer souplesse en iets meer power in het lage toerengebied) heeft Obbe zich anderhalf uur teruggetrokken achter zijn pc. In de tussentijd een kopje koffie gedronken en gebruik gemaakt van de WIFI voorziening van Volvotune. Handig! Vervolgens heeft Obbe mij laten zien welk 'profiel' hij in elkaar geprogrammeerd had. Kort samengevat verwachtte Obbe dat met dit profiel aan mijn wensen voldaan zou kunnen worden. De tuning komt neer op een toename van vermogen van ongeveer 30 pk / 65Nm (163 -> 195 pk, 400 -> 465 Nm) en een redelijk breed gebied rondom de 2000 toeren waarbij de motor wat zuiniger zou moeten lopen. In zijn uitgebreide toelichting gaf Obbe ondermeer aan dat met de voorgestelde aanpassingen de oorspronkelijke grenzen, zoals af fabriek zijn geprogrammeerd in de verschillende mappen, niet overschreden worden. Hoewel ik dat zelf wel een prettige gedachte vind, is dit volgens Obbe niet per se noodzakelijk. Een grotere toename aan vermogen zou mogelijk ook nog wel kunnen. Vanzelfsprekend heb ik een testritje kunnen maken en de eerste indrukken waren prima. De oorspronkelijke prestaties waren al goed, maar de vermogenstoename geeft een absolute plus op het rijplezier van de auto. Hij pakt nu zeer direct op en blijft vloeiend versnellen. Ook bij hogere snelheden. Naar het verbruik ben ik wel nieuwsgierig, maar daar is op dit moment natuurlijk nog niet veel over zeggen. Even een paar tankbeurten afwachten.
RemkoS60D5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.08.2015 - 16:13  ·  #8
Yep dat is Obbe....... :D
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 29.08.2015 - 20:04  ·  #9
Klinkt allemaal veelbelovend.

Onder het mom van meten is weten zou dit schreeuwen om een rollenbankmeeting.

:l
JA3432
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 30.08.2015 - 19:17  ·  #10
Quote door JA3432

Helemaal mee eens. Ik ben van de week ook bij Volvotune in Elst geweest om mijn V70 D3 geartronic 'op te laten plussen'. Na overleg over mijn wensen (lager verbruik, meer souplesse en iets meer power in het lage toerengebied) heeft Obbe zich anderhalf uur teruggetrokken achter zijn pc. In de tussentijd een kopje koffie gedronken en gebruik gemaakt van de WIFI voorziening van Volvotune. Handig! Vervolgens heeft Obbe mij laten zien welk 'profiel' hij in elkaar geprogrammeerd had. Kort samengevat verwachtte Obbe dat met dit profiel aan mijn wensen voldaan zou kunnen worden. De tuning komt neer op een toename van vermogen van ongeveer 30 pk / 65Nm (163 -> 195 pk, 400 -> 465 Nm) en een redelijk breed gebied rondom de 2000 toeren waarbij de motor wat zuiniger zou moeten lopen. In zijn uitgebreide toelichting gaf Obbe ondermeer aan dat met de voorgestelde aanpassingen de oorspronkelijke grenzen, zoals af fabriek zijn geprogrammeerd in de verschillende mappen, niet overschreden worden. Hoewel ik dat zelf wel een prettige gedachte vind, is dit volgens Obbe niet per se noodzakelijk. Een grotere toename aan vermogen zou mogelijk ook nog wel kunnen. Vanzelfsprekend heb ik een testritje kunnen maken en de eerste indrukken waren prima. De oorspronkelijke prestaties waren al goed, maar de vermogenstoename geeft een absolute plus op het rijplezier van de auto. Hij pakt nu zeer direct op en blijft vloeiend versnellen. Ook bij hogere snelheden. Naar het verbruik ben ik wel nieuwsgierig, maar daar is op dit moment natuurlijk nog niet veel over zeggen. Even een paar tankbeurten afwachten.

Vandaag voor het eerst getankt na tuning (volle tank, ongeveer de halve tank gereden na de tuning). Normaal gemiddeld 1:15,8 (beste verbruik 1:16,2) nu 1:17,0
De berekening is km's/ltrs, dus niet het verbruik op de boordcomputer. Wordt vervolgd.
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.09.2015 - 16:42  ·  #11
ok ook ff aanbeveling voor Volvotune:
Ik rij al bijna 170.000km!! met een tuning van Volvotune en mag melden dat zich in al die kilometers geen enkele storing heeft voor gedaan. De Geartronic 6 schakelt nog steeds als de beste met 485nwt.
Onderhoud: elke 70.000km geartronic Powerflush bij Obbe verversen wat ongeveer elke 14-15 maanden is en elke 20.000km verse olie met filter )
Kortom : GOED GEDAAN! met de complimenten van de Volvo dealer Zevenaar die na een proefrit opmerkte nog niet vaak rijtechnisch zo lekker gereden te hebben met power onderin (in combi met geatronic. )

Daarnaast is mijn gemiddeld verbruik 1:16.4 aan de pomp/5.9 boordpc en gem snelheid 72km/u

Selected quotes for multi-quoting:   0