Quote door jan45
Ik weet het we zijn volvo liefhebbers ik ook maar enige objectiviteit hoeft ons daarom niet vreemd te zijn. Naast mijn volvo rijden wij ook twee citroens en deze gaan ook 5ton mee met behoorlijk wat minder kosten dan volvo. Je kan wat comfort aangaat beide auto's niet vergelijken daar steekt de volvo met kop en schouders boven de citroens Xsara in dit geval, hier geld waar naar zijn geld.
Dan is het maar net waar je de voorkeur aan geeft.
Van huis uit met de citroen opgegroeid , van eend gs cx xm xantia c5 c3 c4 Picasso's , cruiser ds3 ze verslijten er genoeg , busjes , heb ze ook allemaal wel is gereden , worden door mijn broer met family en vader gereden , de busjes voor het personeel jumpers etc .
Wat onderhoud betreft hoor ik de laatste jaren geen gekke dingen , de c5 heeft wel is wat last gehad van een relais waardoor ie niet goed liep , en een keer tot stilstand kwam , dus niets schokkends .
Ze rijden ze meestal naar de 2,5 ton en worden ze ingeruild sommige ook wel is richting de 3,5 ton , komt neer op een 5 a 6 jaar , dus echt oud zijn ze niet voor ze worden ingeruild .
De reden dat ik er niet in rij is dat ze allemaal wel een rammel hebben ergens , de c4 die mijn pa heeft rammelt met 40000 ook weer op elke drempel in voorwiel ophanging , daar stoor ik me mateloos aan , ze hebben er al een paar keer naar gekeken , maar er is niks mis , is het antwoord .
Dan is het 2de grote punt de zitting , de Volvo is voor mij een verademing wat dat betreft , nu ben ik wel 2mtr .
Naar mijn idee worden er ook geen hele slechte auto's meer gemaakt , gewoon wat past nemen , en de prijs is wat mij betreft de grootste factor , jaren een 205 gereden , tot het budget toereikend was voor iets anders .
I