Het hele forum al afgelopen de afgelopen dagen, en veel over trillingen gelezen, maar mijn probleem nog niet teruggelezen.
Ik hoop dat er hier toch oplossingsrichtingen gevonden kunnen worden:
Onze D5 loopt nogal "onrond" als ie echt doorgewarmd is. Het is moeilijk te omschrijven, maar de beste omschrijving is misschien wel dat het lijkt of de olie te dun wordt. En hij lijkt dan iets minder koppel te hebben
Daarnaast begint de auto behoorlijk te schudden/vibreren als de motor stationair draait (en warm is). Je zit dan echt in de stoel te trillen, en voeten op gaspedaal en schutbord trillen lekker mee.
Natuurlijk mee naar de dealer geweest, zelf de auto een weekend aan een monteur meegegeven, maar bij de dokter doet ie 't natuurlijk perfect... zucht.
Iemand ervaring mee of een idee?
NB, hij gaat binnenkort voor een beurt incl distributieriem, maar twijfel of ik dat nog voor de wintersport (kerst) moet laten doen of niet...
Ik hoop dat er hier toch oplossingsrichtingen gevonden kunnen worden:
Onze D5 loopt nogal "onrond" als ie echt doorgewarmd is. Het is moeilijk te omschrijven, maar de beste omschrijving is misschien wel dat het lijkt of de olie te dun wordt. En hij lijkt dan iets minder koppel te hebben
Daarnaast begint de auto behoorlijk te schudden/vibreren als de motor stationair draait (en warm is). Je zit dan echt in de stoel te trillen, en voeten op gaspedaal en schutbord trillen lekker mee.
Natuurlijk mee naar de dealer geweest, zelf de auto een weekend aan een monteur meegegeven, maar bij de dokter doet ie 't natuurlijk perfect... zucht.
Iemand ervaring mee of een idee?
NB, hij gaat binnenkort voor een beurt incl distributieriem, maar twijfel of ik dat nog voor de wintersport (kerst) moet laten doen of niet...