Inmiddels heb ik de benodigde onderdelen al zo'n 7 maanden in huis via V70R^2 maar met de auto nog geen stappen kunnen zetten.
Dit doordat ik een aantal voorbereidende stappen moest ondernemen, er klussen rondom huis tussendoor kwamen en lichamelijke tegenslagen heb gehad.
Zo moest ik oa van onze schuur die alleen als berging gebruikt werd een werkplaatsje maken.
Dat heeft veel tijd en tegenslagen opgeleverd maar nu is ie dan bijna klaar om mijn motorblok te ontvangen!
Omdat de T5 fantastisch liep koos ik om eerst de auto van mijn vrouw eens aan te pakken. De bedoeling is dat die uiteindelijk wordt overgenomen door mijn moeder en zo komen er dan nog wat extra financiën vrij.
Het gaat om een Fiat Panda twinair turbo waar we al 10 jaar en 100.000km mee gespeeld hebben. Het was een demo model van een half jaar oud met slecht 3000km op de klok toen we haar kochten.
De laatste tijd hadden onze beide auto's weinig liefde van ons ontvangen
en ik wil het wat dat betreft goed maken.
Mijn moeder is oa wijkverpleegkundige dus vond ik dat naast de Panda compleet detailleren, een grote beurt, nieuwe banden, uitlijnen er ook parkeersensoren op moeten.
Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen
Ik blijk een perfectionist te zijn, who knew, en de Panda heeft me ipv dagen tot nu toe al weken bezig gehouden.
Ondertussen komt er een belangrijke datum voor de Volvo steeds dichterbij. Namelijk onze vakantie.
Dat is het moment dat we haar echt nodig hebben en omdat ze zo lekker en probleemloos liep had ik in mijn achterhoofd om pas na de vakantie aan de motor te beginnen.
Totdat ze vorige week bij een klein sprintje (ze was netjes opgewarmd) even een boertje liet in de kvs.
Hierdoor kwam er heel kort wat kvs via de dop eruit...
F@ck das nie goed nie.
Afgelopen vrijdag kreeg ik voor mijn verjaardag een compressie meter.
Zaterdag zijn we met het gezin met de Volvo naar Hart voor Auto's in Breda geweest. Om van de snelweg op het parkeerterrein te komen hebben we ruim een uur in de hitte mogen aansluiten in de file. Natuurlijk op zo'n dag vergeet ik mijn telefoon waardoor ik niet live de temperatuur kan uitlezen maar ik heb de meter op het dash angstvallig in de gaten gehouden.
Die gaf geen krimp.
Maar zo af en toe kwam er toch even een klein vleugje au-du-koeling voorbij.
Mijn vrouw en kinderen roken het niet, misschien vanwege de oliedampen van de BMW voor ons
Tik tok tik tok, de vakantie komt steeds dichterbij en uitgerekend nu gaat ze gek doen.
Dus vandaag mijn verjaardags cadeau uitgeprobeerd...
Zie volgende post.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).