Quote door ikbat
Het nadeel is met de huidige milieu normen in het buitenland heb je met een euro 4 gewoon een probleem in steden.
In nederland zijn ze een algemene regelgeving aan het opzetten, en ze willen graag het braafste jongetje uit de klas zijn.
Dus het risico dat je geen steden meer in mag over 1 tot 2 jaar met een euro 4 of euro 5, is gewoon aanwezig.
Nou, braafste jongetje van de klas... in vergelijking met de UK, Duitsland, België en Frankrijk zijn we helemaal niet zo braaf.
Antwerpen en Brussel: vanaf 2022 geen toegang meer met Euro 4 in de LEZ tenzij je 35 euro betaalt.
Duitsland: teveel steden om op te noemen, beneden Euro 4 kom je geen enkele milieuzone meer in en zelfs met Euro 5 ben je in veel steden ook de sjaak: https://www.adac.de/verkehr/ab…erbot-faq/
Frankrijk: Euro 4 mag nog nèt in de Zone Crit'Air, maar in 2022 gaan ze dat heroverwegen (maatregel is in juni 2019 ingegaan voor 3 jaar)
UK: De ULEZ in Londen laat alleen Euro 6 toe.
Dus op zich valt het hier nog wel mee, ik zie nog geen plannen om Euro 4 te verbieden. Nog niet. Maar het is de natte droom van een milieufanaat om *iedere* auto te verbieden...