Hallo allemaal. Ik heb natuurlijk vergeten de foto te maken van de teller maar gisteren heb ik de 600.000 km gehaald met de D5 uit 2005. De motor is nog steeds prima. Eigenlijk behalve wat kleine dingen mankeert de auto niet veel. Rijdt nog steeds fantastisch en is zo trouw als mijn labrador. Van de zomer nog ruim 3.500 km gereden in Polen. Daar had de motor geen enkel probleem mee. Ik heb de auto ergens in 2011 gekocht met een fors hoge kilometerstand maar het is zo'n beetje de beste investering geweest die ik ooit gedaan heb op autogebied. De auto was erg goedkoop door de hoge km stand. Grootste kostenpost is de Geartronic geweest. In 2011 laten spoelen bij Gery Slot en toen heeft nog jaren prima geschakeld. Echter een jaar of 2 geleden ging hij echt definitief kapot. Ik heb toen een ruilbak laten monteren en heb daar geen spijt van gehad. De bak kostte € 500,00 en het plaatsen ook. Dus voor € 1.000,00 was ik klaar. Verder heeft een paar jaar geleden het vriesstopje voor een lelijke lekkage gezorgd en dat kostte me € 525,00. Ook heb ik de rembekrachtiger een keer moeten vervangen maar ik wist via onderdelenlijn een goede gebruikte te vinden en heb die toen zelf gemonteerd. Dat was geen leuke klus.
Ik ben nog steeds niet uitgekeken op de auto. Elk jaar denk ik dat het wellicht het laatste jaar zal zijn maar hij blijft gewoon doorgaan. Ik heb er nog nooit mee op de vluchtstrook gestaan of startproblemen gehad. Er zit geen spatje roest op en de lak glimt nog alsof hij nieuw is. Verstuivers zijn nog origineel want ik tank nooit goedkope diesel en gooi er met regelmaat een flesje met reiniger in. Enige tijd geleden zelf de EGR gereinigd want die zat vol.
Natuurlijk wel het gewone onderhoud uitgevoerd en de distributiesnaar vernieuwd wanneer dat nodig was. Draagarmen, remmen en dergelijke. Maar die kosten heb je bij elke auto. Als ik de kosten als hierboven genoemd deel door de bijna 8 jaar dat ik hem in bezit heb, valt dat naar mijn idee reuze mee.
Ik ga nog geen afscheid nemen van deze vriend.
Ik ben nog steeds niet uitgekeken op de auto. Elk jaar denk ik dat het wellicht het laatste jaar zal zijn maar hij blijft gewoon doorgaan. Ik heb er nog nooit mee op de vluchtstrook gestaan of startproblemen gehad. Er zit geen spatje roest op en de lak glimt nog alsof hij nieuw is. Verstuivers zijn nog origineel want ik tank nooit goedkope diesel en gooi er met regelmaat een flesje met reiniger in. Enige tijd geleden zelf de EGR gereinigd want die zat vol.
Natuurlijk wel het gewone onderhoud uitgevoerd en de distributiesnaar vernieuwd wanneer dat nodig was. Draagarmen, remmen en dergelijke. Maar die kosten heb je bij elke auto. Als ik de kosten als hierboven genoemd deel door de bijna 8 jaar dat ik hem in bezit heb, valt dat naar mijn idee reuze mee.
Ik ga nog geen afscheid nemen van deze vriend.