Heb vandaag contact gehad met Martin en hij gaf aan dat het geen probleem is om de bak te spoelen. Heb de informatie gegeven met betrekking tot geen exacte historie van onderhoud aan de bak en de kilometerstand. Gaf aan dat de meningen verdeeld zijn, maar hij was resoluut: " dat weet ik, maar het kan wel".
Dus afspraak gemaakt over een kleine 2 weken. Ben erg benieuwd.
Bedankt voor de tip om met een van de forum sponsoren contact op te nemen.
Ik ben ook wel benieuwd...
de flush is nu ruim 1,5 jaar geleden....
Maar ik zou heel voorzichtig zijn bij deze magische km-stand.
Inderdaad.
Maar kan ook zijn dat hij al eens door de dealer, alwaar hij in onderhoud is geweest is gespoeld.
De forumsponsoren zijn ook nog een optie.
Ik begrijp dat dealers niet spoelen, zowel automaat als stuurhuis vinden ze niet nodig. Ik heb beide laten doen, en raad het iedereen aan. ook bij hoge standen
Hoge standen en laten flushen loopt niet altijd goed af.
Persoonlijk ervaring met een nooit geflushde XC90 V8 met 475.000km een flush gedaan, met reiniger. Bak schakelde voorheen perfect, achteraf begon deze te hikken en stoten met schakelen.
Paar maanden later nogmaals de flush herhaald, probleem bleef en de wagen is ingeruild op export gegaan.
Ik ben van mening dat als je spoelt, met of zonder reiniger, je het beste een magnetisch filter in de retourleiding kunt zetten. Alle losgeweekte rommel wordt er dan tenminste uitgefilterd. En als het al niet zou helpen, dan kan het zeker geen kwaad.
Ik wissel om de 100k de olie via doorspoeling en plaats dan een nieuw filter. Na 540k nog steeds een hele fijne bak.
Alleen is onlangs de koppelomvormer gereviseerd omdat de motor ook gewisseld is.