Aan alle mooie dingen...

Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Aan alle mooie dingen...

· 
Posted: 01.01.2021 - 09:57  ·  #16
Mooie upgrade. Zo'n T8 heeft wel een aardige gefokte viercilinder voorin liggen hè? Ik ben heel benieuwd hoe die zich op de lange termijn gaan houden.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.01.2021 - 10:14  ·  #17
Ik rij er inmiddels 3,5 jaar in. Geen slag verkeerd.maar dat is niet “echt” lange termijn hè😉
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 01.01.2021 - 10:41  ·  #18
Nope, vanaf begin zal het allemaal wel een tijdje heel blijven. Ik bedoel 150.000km en meer. Flinke (thermische) belasting met groot vermogen uit relatief klein blok, icm veel gewicht, dat moet zich een keer wreken. En als producten dan ineens veel minder lang meegaan dan voorheen, is het hele (milieu)voordeel van hybride ook weer weg.
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 01.01.2021 - 12:53  ·  #19
Quote door Blade

Welke audio zit er in? In de XC van Pieter klinkt het beter dan bij mij thuis...

Niet de B&W maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik zeg altijd: ik heb geen muziek aan (behalve op vakantie tijdens heel lange ritten), ik vind het geluid van de motor mooier ;-)

En ik heb als muziekliefhebber thuis een fantastische audio-installatie, daar kan die B&W echt niet tegenop. Kan ook niet in een auto.
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.01.2021 - 12:54  ·  #20
Quote door Piet_piraat

Nope, vanaf begin zal het allemaal wel een tijdje heel blijven. Ik bedoel 150.000km en meer. Flinke (thermische) belasting met groot vermogen uit relatief klein blok, icm veel gewicht, dat moet zich een keer wreken. En als producten dan ineens veel minder lang meegaan dan voorheen, is het hele (milieu)voordeel van hybride ook weer weg.

We gaan het meemaken, het is wel een Volvo hè...;-)
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.01.2021 - 13:29  ·  #21
@ PP : Ik weet het zo net nog niet - op "gewone" snelheden draait de motor zeer weinig toeren - eigenlijk zo'n 1500 -1800 max. Dus veel heeft de motor niet te lijden. Daarnaast, maar dat is in mijn geval, rij ik minimaal 50% van de tijd elektrisch, waardoor de verbrandingsmotor ook niets te lijden heeft.
Ik rij met 70K erop nog steeds met de eerste set schijven en blokken, en ook de eerste sets zomer- en winterbanden. Ik verwacht dat de zomerbanden nog één seizoen meegaan, dan heb ik er zo'n 40K op staan - ook niet slecht, mijn T5 deed korter met een setje banden. (Blij toe, want heb er wel 22" lellen onder liggen)
Al met al ben ik zeer tevreden. Ik verwacht dat ik deze er eind van dit jaar eruit ga doen - als-ie zich zo blijft houden heb ik er een beste auto aan gehad.
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.01.2021 - 14:03  ·  #22
Hoi Pieter,

Ik zit er ook precies zo in. De mijne - ik moet nog even wennen - heeft 130000 op de teller staan maar met deze goede motoren is dat niet zo relevant. En ik rij ook zoveel mogelijk elektrisch, wordt ook wel een beetje een sport.
En het blijft afwachten wat je qua problemen voor je kiezen krijgt.
Deze voiture heb ik op een zondag proefgereden en gekocht, de dag ervoor heb ik in een andere gereden. Die had een afgetrapt interieur en de motor klonk rauw. Ik wist al binnen vijf minuten dat het 'm niet ging worden. De benzinemotor van deze klinkt mooi soepel en rustig, dat geeft me vertrouwen.

De V70 wilde ik in D5 uitvoering omdat ik destijds verwachtte behoorlijk veel zakelijke kilometers te moeten gaan maken. Maar dat is al een tijd niet het geval en dat zie ik met thuiswerken en daarna af en toe op mijn werkplek bij de klant in mijn woonplaats ook niet gebeuren. Bovendien zit ik niet ver meer van mijn pensioen en als ik vakantiekilometers ga maken dan mag dat ook wat kosten.

Deze XC90 vraagt met name door de veel lagere wegenbelasting minder aan vaste lasten dus da's eigenlijk ook winst. Het verschil stop ik dan met plezier in een extra tankbeurt. En wat het onderhoud gaat doen zien we dan wel.
GerardD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 01.01.2021 - 15:37  ·  #23
Wauw Frits, dat is wel een hele mooie upgrade die je jezelf cadeau hebt gedaan.
Ik heb een keertje mogen meerijden met Pieter en ik kan je vertellen dat ik volkomen begrijp waarom je hiervoor gevallen bent, wat een luxe!
Heel veel fijne en veilige kilometers gewenst, maar dat lijkt al wel gegarandeerd ;)
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.01.2021 - 16:45  ·  #24
Heej Gerard,

Tja, het was wel enigszins een impulsieve aankoop maar je leeft maar een keer tenslotte.
En dan moet je het zo goed mogelijk doen ;-)
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 01.01.2021 - 22:01  ·  #25
Quote door FritsieV70

Heej Gerard,

Tja, het was wel enigszins een impulsieve aankoop maar je leeft maar een keer tenslotte.

Heel verstandige keuze, zo denken mijn vrouw en ik er inmiddels ook over. Het grootste deel van “het bord piepers” hebben wij inmiddels op en voor je het weet zijn je mooie jaren voorbij.
De XC70 was voor ons ook een impulsieve aankoop, een “nu of nooit” waarbij mijn vrouw me zei: koop die nu als je daar zo gek van bent!
Bij Hennes stond er op dat moment ook een XC90 T8 binnen :love: Wat een geweldige wagen. En dan zie je pas hoe groot die wagen is.
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2021 - 11:16  ·  #26
Quote door ProVolvo

Quote door FritsieV70

Heej Gerard,

Heel verstandige keuze, zo denken mijn vrouw en ik er inmiddels ook over. Het grootste deel van “het bord piepers” hebben wij inmiddels op en voor je het weet zijn je mooie jaren voorbij.
De XC70 was voor ons ook een impulsieve aankoop, een “nu of nooit” waarbij mijn vrouw me zei: koop die nu als je daar zo gek van bent!
Bij Hennes stond er op dat moment ook een XC90 T8 binnen :love: Wat een geweldige wagen. En dan zie je pas hoe groot die wagen is.

Hallo Willy, de XC90 is inderdaad een mastodont. Voelt lekker safe :-)

Die XC70 van jou lijkt me ook een heel fijne auto, 6 cylinder zo te zien? Mooi stuk techniek en een prachtig geluid.
We wonen niet zover van elkaar vandaan zie ik
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 02.01.2021 - 12:34  ·  #27
Quote door FritsieV70

Quote door Piet_piraat

We gaan het meemaken, het is wel een Volvo hè...;-)
Dat zegt mij niets ;) Hedendaagse Volvo's zijn wat mij betreft niet meer of minder slijtage- of storingsgevoelig dan andere merken. Mijn V70N heeft me meer aan onderhoud gekost dan al mijn Duitse 'premiumproducten'.

Quote door PvL

@ PP : Ik weet het zo net nog niet - op "gewone" snelheden draait de motor zeer weinig toeren - eigenlijk zo'n 1500 -1800 max. Dus veel heeft de motor niet te lijden. Daarnaast, maar dat is in mijn geval, rij ik minimaal 50% van de tijd elektrisch, waardoor de verbrandingsmotor ook niets te lijden heeft.
Ik rij met 70K erop nog steeds met de eerste set schijven en blokken, en ook de eerste sets zomer- en winterbanden. Ik verwacht dat de zomerbanden nog één seizoen meegaan, dan heb ik er zo'n 40K op staan - ook niet slecht, mijn T5 deed korter met een setje banden. (Blij toe, want heb er wel 22" lellen onder liggen)
Al met al ben ik zeer tevreden. Ik verwacht dat ik deze er eind van dit jaar eruit ga doen - als-ie zich zo blijft houden heb ik er een beste auto aan gehad.
Rijstijl doet veel ja. Als je veel rustig kunt rijden en op elektro, plus daarop afremmen, heeft de rest van de auto niet veel te lijden. Ik gok dat als je weinig elektrisch rijdt en regelmatig de nodige prestaties vraagt, de motor het erg zwaar te verduren krijgt. Dan kun je beter een vijf- of zescilinder met meer vermogen kopen, denk ik (je zal met deze motor/auto-combi dan ook geen goede verbruikswaarden scoren lijkt me).
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2021 - 23:18  ·  #28
Mooie auto, de nieuwe Volvo's rijden erg relaxt en zijn zeer stil van binnen.

Alleen bij Volvo weten ze hoeveel reserve de blokken hebben. Een klein blok kan heel degelijk zijn, als het ontwerp goed is en de fabrikant onderdelen meer dan minimum nodig specificeert. Vermogen bij weinig toeren, geeft een veel hogere belasting voor een motor dan hetzelfde vermogen bij wat meer toeren. Het op lage toeren rijden van de automaat is alleen maar voor klimaat doeleinden en eventueel comfort.
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 03.01.2021 - 10:08  ·  #29
Mooie auto Frits... heb de nieuwe XC90 al vanaf het begin af aan mooi gevonden, mooie lijnen.

Selected quotes for multi-quoting:   0