Quote door Ed
Het feit dat zij bijvoorbeeld via de OBD stekker tunen, terwijl Volvotune de gehele computer eruit moet halen zegt al voldoende. De bak zelf kan Volvotune niet aanpassen.
Je doet hier nogal wat statements die naar mijn mening niet waar hoeven te zijn. Als je de gehele computer er uithaalt Heb je natuurlijk veel meer toegang to de software en parameters, dan via een ODB interface.
Daarbij wordt de automaat net als de motor gestuurd door software met parameters, ook die kunnen dus aangepast worden
zelfs de hele software kan aangepast worden als je toegang hebt tot de computer. Ik zeg niet dat wat Volvotune doet beter of slechter is, ik zeg alleen dat de statement die je maakt te voorbarig is.
En zeggen dat Volvo beter weet wat ze doen als tunning bedrijven wordt natuurlijk door wat de tunning bedrijven aanbieden behoorlijk naar het land van de fabeltjes gestuurd, ze kunnen meer vemogen uit de motoren terwijl ze nog steeds aan de mileu wetgeving voldoen, ze kunnen het verbruik reduceren ze kunne de motor soepeler laten lopen .
Je moet weten dat bij product design, er specs aan de engineers gegeven worden en dat de engineers met een antwoord moeten komen, maar bijna altijd is goed is goed genoeg.
Ik hoor hier namelijk ook dat de mensen die anders dan Polestar tune doen, ook verbeterde automaat gedrag krijgen, wordt ook bij sommige tuners genoemd op de site.