Quote
Er is maar één antwoord mogelijk: als je auto je lief is, breng hem niet naar Tunex.
Breng hem naar een professioneel bedrijf als je wil tunen. Dit zijn echte cowboys.
Het zal wel aan mij liggen dan.
Ik heb zo'n 15 maanden geleden mijn V70 D5 uit 2002 (naar volle tevredenheid) laten tunen bij Tunex en het enige wat ik nadien een keer vervangen heb is een gescheurde turbo slang. Er is in de afgelopen 15 maanden ruim 60.000Km met de auto gereden en de kapotte slang heeft niets met de tuning te maken. Aangezien de auto nu nagenoeg niet meer rookt bij het accelleren is het zeer aannemelijk dat de slang al langer lekte. Toen ik navraag deed destijds bij Tunex wat het roken kon zijn kreeg ik al het antwoord dat er waarschijnlijk ergens lucht weg lekte waardoor de brandstof/lucht verhouding niet is wat het zou moeten zijn. Ik kon het toen niet vinden en heb er ook geen aandacht meer aan gegeven omdat de auto gewoon goed reed en snel genoeg was. Dat kleine gaatje is uiteindelijk een grote scheur van een cm of 5 geworden maar ondanks dat was de auto zonder problemen op 140km/h te krijgen. Wel met een plaatselijke dichte tot zeer dichte zwarte roetwolk achter de auto.
Het blijft gewoon een feit dat je een auto nooit continue 100% belast. Dat doe je ook niet met een niet getunede motor.
Dus waarom zo veel betalen voor een Rica pakket als dat wat ze doen zo ongrijpbaar is en je bij Tunex voor veel minder ook terecht kunt?
Dus: Tunex? Waarom niet?