Goedendag allen, ik hoop dat jullie het jaar goed zijn begonnen.
Een familielid heeft recent besloten tot aankoop van een 2018 Volvo XC40 D4 (140kW/190pk) AWD Automaat met plm. een ton op de teller.
Ik ben zelf niet zo bekend met de nieuwere motoren, dus wou jullie collectieve brein eens raadplegen voor wat betreft aandachtspunten/zwakke punten bij deze auto & motor, zodat ik ze daarop attent kan maken.
Ik denk aan zaken als motor (EGR?), distributie-interval, olietype, AWD, Automaat (spoelen?), ophanging etc.
Motor aldus Wikipedia is een 2.0 L 4-cylinder VEA diesel, ik vermoed de D4204T12: "190 PS (140 kW; 187 hp) at 4000 rpm and 400 N⋅m (300 lb⋅ft) of torque between 1750–2500 rpm. Twin turbochargers. The engine is equipped with a SCR system that has a 14.5 L AdBlue tank. Emissions level Euro 6d-TEMP."
Vergelijkbare motoren werden met automaat AW TG-81SC geleverd, dus deze ook neem ik aan.
Bij voorbaat dank voor jullie aanwijzingen.
Een familielid heeft recent besloten tot aankoop van een 2018 Volvo XC40 D4 (140kW/190pk) AWD Automaat met plm. een ton op de teller.
Ik ben zelf niet zo bekend met de nieuwere motoren, dus wou jullie collectieve brein eens raadplegen voor wat betreft aandachtspunten/zwakke punten bij deze auto & motor, zodat ik ze daarop attent kan maken.
Ik denk aan zaken als motor (EGR?), distributie-interval, olietype, AWD, Automaat (spoelen?), ophanging etc.
Motor aldus Wikipedia is een 2.0 L 4-cylinder VEA diesel, ik vermoed de D4204T12: "190 PS (140 kW; 187 hp) at 4000 rpm and 400 N⋅m (300 lb⋅ft) of torque between 1750–2500 rpm. Twin turbochargers. The engine is equipped with a SCR system that has a 14.5 L AdBlue tank. Emissions level Euro 6d-TEMP."
Vergelijkbare motoren werden met automaat AW TG-81SC geleverd, dus deze ook neem ik aan.
Bij voorbaat dank voor jullie aanwijzingen.