aandrijf As XC60 D4 AWD

DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 41
Homepage: itvoorons.nl
Subject:

aandrijf As XC60 D4 AWD

· 
Posted: 23.01.2025 - 15:54  ·  #1
vandaag de bevestiging gekregen van de garage dat de binnenste homokineet van de linker aandrijf as van mijn kilometer vreter versleten is.

omdat hierbij direct de gehele as dient te worden vervangen wil ik het wel in 1 keer goed doen.
ik hoor teveel verhalen dat andere assen flinke trillingen geven etc en dat wil ik voor zijn, anders kan
ik net zo goed deze erop laten zitten, krijg ik er op de koop toe ook nog wat leuke geluiden bij 8-)

Wat raden de ervarings deskundigen aan welke ik het beste kan pakken onder mijn AWD.

Thuurbo kan zo bij R&D bestellen, eigen huismerk, GKN is ook bij hem een optie, wel 2x zo duur
zelf kan ik natuurlijk een gebruikte op de sloop halen, als er voorzichtig mee is omgegaan zou dit
een veilige keuze moeten zijn.

Maar er zijn ook nog andere leveranciers uiteraard.
zie graag de reactie tegemoet.
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: aandrijf As XC60 D4 AWD

· 
Posted: 10.02.2025 - 15:20  ·  #2
Dank voor de overdaad aan reacties... heeft mij zeer geholpen met het nemen van een besluit met een nieuwe as.

Inmiddels zit de nieuwe as erin en i.c.m. met een set nieuwe zomerbanden zweef ik weer heerlijk over de weg!
Steven
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.02.2025 - 15:54  ·  #3
Klinkt goed, geniet er van!
Welke as is het geworden?
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.02.2025 - 10:05  ·  #4
Quote door Steven

Klinkt goed, geniet er van!
Welke as is het geworden?

bij het gebrek aan ervaring van anderen (lees reacties) heb ik de keuze gemaakt op andere vlakken, ben voor een as gegaan van R&D. onder de V70N hebben hun assen wel eens problemen gegeven, maar de XC60 is een geheel andere auto met een compleet andere as waardoor ik de gok heb genomen, tot nu toe absoluut niet ontevreden.

Kwa banden ben ik voor de Michelin Pilot Sport gegaan. tot nu toe een zeer fijne en prettige band
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 11.02.2025 - 10:54  ·  #5
Top dat je het idd even terug koppelt .
Steven
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.02.2025 - 17:35  ·  #6
Mooie oplossing lijkt me, fijn om te horen.

En een beetje off-topic, de laatste maanden mis ik steeds meer topics/berichten in de notificatie.
Onder het belletje staat niks, maar ik zie toch vaak dat er in de 5(?) laatste berichten nieuwe zaken staan.
Wanneer ik handmatig toon onderwerpen van de laatste 24 uur selecteer wordt het lijstje al weer wat langer.
Maar jouw vraag heb ik bijvoorbeeld compleet gemist (al had ik ook geen ervaring of antwoord voor je...).
Ben ik de enige of hebben hier meer mensen last van?
Zou zonde zijn als "men" daarom dit soort topics mist en ervaringen minder gedeeld worden, want dan sterft het forum langzaam af.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 11.02.2025 - 22:41  ·  #7
Quote door Steven

Wanneer ik handmatig toon onderwerpen van de laatste 24 uur selecteer wordt het lijstje al weer wat langer.
Maar jouw vraag heb ik bijvoorbeeld compleet gemist (al had ik ook geen ervaring of antwoord voor je...).

Heb je je instellingen goed nagelopen ?

DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2025 - 16:54  ·  #8
Quote door Steven

Mooie oplossing lijkt me, fijn om te horen.

En een beetje off-topic, de laatste maanden mis ik steeds meer topics/berichten in de notificatie.
Onder het belletje staat niks, maar ik zie toch vaak dat er in de 5(?) laatste berichten nieuwe zaken staan.
Zou zonde zijn als "men" daarom dit soort topics mist en ervaringen minder gedeeld worden, want dan sterft het forum langzaam af.

Kijk, en jou "off-Topic" kan ik dan weer zeer waarderen. het doel van zo'n forum is natuurlijk uiteraard Informatie met en voor elkaar delen, waarom tenslotte het wiel uitvinden als het al lang door iemand anders is uitgevonden, in mijn geval weet ik dat er bij de V70 genoeg mensen zijn geweest die door schade en schande wijs zijn geworden en precies weten welke AS perfect voor de Volvo is zonder de hoofdprijs te moeten betalen. Daarom vond ik het jammer dat er niemand de moeite had genomen om een reactie te plaatsen. het feit dat deze dan dus over het hoofd wordt gezien zou mijn inziens kunnen betekenen dat er toch iets algemeen in de forum software mis is.

de Instelling welke @bigdog aangeeft heeft hier helaas niets mee te maken (sorry Hans), dit schakelt attenties in voor berichten die door jou zijn beantwoord. niet voor berichten welke helemaal niet in jou tijdlijn voorkomen

Selected quotes for multi-quoting:   0