Best apart Dat skf lagers een goede reputatie hebben en de Assen niet.
Waarvoor kies jij mbt de assen ?
Voor mijn daily uiteindelijk
2x nieuw van de dealer gehaald, de prijs staat nergens op (€450 korte as, €580 lange as voor korting), maar ze zitten er wel al 7 jaar /250k km onder, probobleemvrij.
Daarna nog enkele keren toch de goedkope assen elders gemonteerd, vorig jaar nog nieuwe huismerk R&D, moesten er na een paar maanden vanaf ivm trillingen. Origineel gebruikt eronde4 en het was allemaal weer goed.
Heel toevallig dat ik hier nu net weer bij uit kom.
Ik heb een SKF lange aandrijfas laten monteren bij mijn monteur maar nu is de hoes verdraaid. Kan dit zomaar? Wat is de oorzaak hiervan? Slecht gemonteerd of defecte as/lagers?[img][/img]
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
@V70R^2
Had al zo’n vermoeden. Zijn die dingen eigenlijk niet zelf te reviseren of is dat hogere wiskunde?
Bedoel, als een as niet trilt maar het binnenwerk ververst moet worden( knakken bij insturen enzo).
Moet hierdoor wel even denken aan opmerkingen die wel voorbij komen “ volvo maakt ze ook niet zelf” etc etc. Blijkbaar zit er dus wel verschil in de inhoud van een doosje (?)
Een buitenste homokineet is zo vervangen ja, de binnenste is wat lastiger want niks leverbaar los en constructietechnisch ook niet zomaar mogelijk.
Van der werf is een bedrijf waar ik.voor de lange AWD cardan assen en versterkte gewone assen goede ervaring mee heb, maar voor een eenvoudige aandrijfas is origineel prima, even onderhandelen want €1000+ voor de set is wel erg veel, al is het maar 10~20%, dat kan altijd wel.
Maar... Kan ik nog een weekje of 2 zo door rijden met die hoes verdraaid? Of moet ik de ANWB bellen?
Heel frappant, ik denk sowieso tijd voor een nieuwe hoes, maak de klem even los en draai hem terug? Zo lang het vet er in blijft en die hoes niet scheurt kan je nog wel door rijden.
Maar... Kan ik nog een weekje of 2 zo door rijden met die hoes verdraaid? Of moet ik de ANWB bellen?
Heel frappant, ik denk sowieso tijd voor een nieuwe hoes, maak de klem even los en draai hem terug? Zo lang het vet er in blijft en die hoes niet scheurt kan je nog wel door rijden.
Vet is er al een heel eind uit, dus zowieso moet het eraf. bonkt ook met insturen, zowel vooruit als achteruit.
Dit had ik van SKF niet verwacht...