Hallo mensen,
mijn xc70 D5244T4 geeft als sinds ik hem heb (0,5 jaar) drie foutmeldingen over de wervelkleppen:
-ECM-1870 regeling draaiactuator - negatieve afwijking
-ECM-1880 regeling draaiactuator - onjuist signaal
-ECM-1890 regeling draaiactuator - vast
Vida geeft voor alle drie gelijkaardige mogelijke oorzaken als wervelklep loopt aan/ wervelklepmotor loopt aan/ beschadigde schakeling tussen klep en motor/ beschadigde wervelklepmotor.
Ik heb geen klachten qua rijgedrag maar ken de auto enkel zoals hij nu is.
Het asje tussen de wervelklep en de motor zat op zijn plaats en de kleppen kunnen met de hand gemakkelijk bewogen worden wanneer de motor losgekoppeld is. Het lijkt me dus dat mijn probleem bij de wervelklepmotor ligt.
Ik heb de motor ook nog nooit zien bewegen.
-Kan ik via VIDA de motor aansturen om te kijken of er toch niets gebeurt?
Waarschijnlijk zal ik gewoon een nieuwe aandrijving voor de wervelkleppen moeten kopen, maar ik ben wat in de war met onderdeelnummers.
Mijn origineel onderdeel is 30756100 maar volgens VIDA zit in mijn auto 30756099.
Die tweede kan ik bij vb. R&D carparts kopen.
Verder vind ik nog tweedehands versies met verschillende nummers zoals 30757153.
Is dit nummer nu een aanduiding voor het type of dat exemplaar/ de serie?
-m.a.w. Kan ik een 30757153 of 30756099 kopen en deze laten werken na kalibratie in VIDA?
(Tijdens het demonteren van de wervelklepaandrijving is ook de stekker van een gloeibougie compleet uit elkaar gevallen!! lang leve oude plastic .)
merci om eventueel te antwoorden,
groeten Maarten
mijn xc70 D5244T4 geeft als sinds ik hem heb (0,5 jaar) drie foutmeldingen over de wervelkleppen:
-ECM-1870 regeling draaiactuator - negatieve afwijking
-ECM-1880 regeling draaiactuator - onjuist signaal
-ECM-1890 regeling draaiactuator - vast
Vida geeft voor alle drie gelijkaardige mogelijke oorzaken als wervelklep loopt aan/ wervelklepmotor loopt aan/ beschadigde schakeling tussen klep en motor/ beschadigde wervelklepmotor.
Ik heb geen klachten qua rijgedrag maar ken de auto enkel zoals hij nu is.
Het asje tussen de wervelklep en de motor zat op zijn plaats en de kleppen kunnen met de hand gemakkelijk bewogen worden wanneer de motor losgekoppeld is. Het lijkt me dus dat mijn probleem bij de wervelklepmotor ligt.
Ik heb de motor ook nog nooit zien bewegen.
-Kan ik via VIDA de motor aansturen om te kijken of er toch niets gebeurt?
Waarschijnlijk zal ik gewoon een nieuwe aandrijving voor de wervelkleppen moeten kopen, maar ik ben wat in de war met onderdeelnummers.
Mijn origineel onderdeel is 30756100 maar volgens VIDA zit in mijn auto 30756099.
Die tweede kan ik bij vb. R&D carparts kopen.
Verder vind ik nog tweedehands versies met verschillende nummers zoals 30757153.
Is dit nummer nu een aanduiding voor het type of dat exemplaar/ de serie?
-m.a.w. Kan ik een 30757153 of 30756099 kopen en deze laten werken na kalibratie in VIDA?
(Tijdens het demonteren van de wervelklepaandrijving is ook de stekker van een gloeibougie compleet uit elkaar gevallen!! lang leve oude plastic .)
merci om eventueel te antwoorden,
groeten Maarten