Meerdere, voor het vervangen vd carterventilatie, dus sws voor het Inlaatspruitstuk, maar ook voor het kleppendeksel. Ik zag wel linkjes naar lijsten hier op het forum maar die werken niet meer.
Je kan het Haynes 4263 werkplaatshandboek aanschaffen voor 25,-. Daar staat vrijwel alles in voor de B5244S(2) motoren en aandrijflijn, incl. aandraaimomenten. Deze is weliswaar van het nieuwe type V70N/S80 maar de motoren zijn de 2.4 versie die jij hebt. Deze zijn vanaf midden 1999 in de classics gemonteerd als opvolger van de 2.5. In de Haynes 3573 van de V70 classic staan alleen de 2.5 motoren. Ze zijn wel in het Engels.
Bedankt voor het overzicht en alle reacties natuurlijk. Met de vraag hoe ik het kleppendeksel ga loshalen? Die wil ik niet loshalen, maar de torx bouten controleren of ze wel goed vastzitten. Ik las in een ander topic dat deze wel eens los gaan zitten, maar daarvoor heb ik wel het juiste moment nodig om ze vast te draaien.
De bevestigingsbouten van het kleppendeksel zijn geen Torx, maar hebben een zeskant-kop. Dat die spontaan losgaan, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wel dat de Torx-boutjes om de klepspeling te controleren, na controle niet altijd goed vastgedraaid worden, met olielekkage tot gevolg.
Helemaal mee eens, het los lopen van de torx boutjes (om de klepspeling te controleren) gebeurt meestal door verkeerde montage en dat kan echt van alles zijn variƫrend van vloeibare pakking er tussen, verkeerde ringen er tussen gepropt, etc. Heb het echt in alle soorten en maten al gezien wat lekkage kan veroorzaken. De M7 boutjes van het kleppendeksel zelf lopen niet zo snel los en zitten (oorspronkelijk) vast met 18-20 Nm.