Aanjager/kachelventilator probleem

frank_h
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Aanjager/kachelventilator probleem

· 
Posted: 25.06.2016 - 13:16  ·  #1
Ik ben op dit moment op vakantie aan een zeer hete cote d'azur. Sinds gisteren werkt mijn aanjager echter niet meer goed. De airco werkt en koelt prima maar de aanjager blaast soms helemaal geen lucht, soms heel zachtjes en soms werkt hij gewoon. Als hij niet of zachtjes blaast en ik draai aan de knop voor de ventilatiesnelheid gaan de ledjes wel branden maar er gebeurt niets. Ook de ontwasemstand doet het dan niet.

Ik heb gezocht op het forum maar kan niets vinden dat erop lijkt. Is de kachelventilator toch kapot? Ik lees ook over de kachelweerstand maar ik lees niet wat dan de symptomen zijn.

Voor de dichtstbijzijnde volvo dealer moet ik 45 min rijden en het is weekend dus als iemand een idee heeft hoor ik dat graag.

Ik heb een V70n uit 2002 2.4 benzine.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Aanjager/kachelventilator probleem

· 
Posted: 25.06.2016 - 13:40  ·  #2
Ik zou idd denken aan de aanjager. Tja uitlezen zou de volgende tip zijn maar ja....
frank_h
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.06.2016 - 20:29  ·  #3
Vandaag had ik dat de fan maximaal draaide en niet zachter te zetten was. Na het parkeren bleef hij blazen. Ik dacht dat hij de airco nog droog blies maar hij is blijven blazen tot de accu zo goed als leeg was. Ik vermoed dus dat het probleem in het paneel of in de aansturing zit.

Ik heb nu de zekering van de fan maar even los getrokken zodat hij stopte. Straks maar even testen of hij weer start.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.06.2016 - 21:52  ·  #4
Tja dat lijkt dan toch idd paneel. tweede handsje scoren, had er een voor 3 tientjes van de sloop. maar ja niet waar je bent natuurlijk. :sick:
frank_h
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.06.2016 - 09:59  ·  #5
De accu was in ieder geval zo ver leeg dat ik niet meer kon starten. Ik ga nu dus maar elke keer dat ik parkeer de zekering eruit halen. Volgende week thuis maar eens kijken voor een gebruikt paneel. Had jij een vergelijkbaar probleem?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.06.2016 - 16:17  ·  #6
Nee had er een gekocht om uit te zoeken hoe het ding eruit ziet en hoe je sensor repareert. topic.php?t=8648&highlight=tem…rco&page=3
frank_h
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.09.2017 - 13:34  ·  #7
Misschien een erg late reactie, maar ik wil toch even laten weten wat het probleem was. In Kessel is er een gebruikte andere kachelventilator ingezet. Zit er nu ongeveer een jaar in en geen problemen meer.

Selected quotes for multi-quoting:   0