Hallo.
Ik ben nieuw en heb me in het voorstellen subtopic netjes reeds aangemeld.
Sinds mijn vorige auto passat b6 2.0 diesel het begeven heeft ben ik op zoek naar een nieuwe vervanger.
Mijn schoonvader had als lease wagen een volvo v60 plug in hybride gekregen en hier begon mijn zweedse liefde te groeien.
Ik vond de kracht zowel het comfort en de stoelen icm met de 5 cilinder een geweldige combinatie.
Kort na de behaalde kilometers heeft hij deze ingeruild en heeft toen een nieuwe s90 samengesteld.
Nu wou ik eerst ook een v60 plug in hybride maar nu de belgische wetten veranderd zijn heb ik hier geen voordeel meer aan. Ik heb echter wel test gereden in een model met volledig R pakket.
Helaas toch mijn zoektocht moeten aanpassen en ben ik meer gaan kijken richting de v70 omdat ik een mooie tegen gekomen ben met praktisch alle opties.
Het gaat om een model uit 2011 d4 met 163pk en geartronic automaat.
De verkoper zei dat deze een premium sound installatie had maar hoe kan ik dit controleren zonder de deurpanelen eraf te draaien ? Heb reeds een foto doorgestuurd gekregen van de equalizer misschien is dit hierop uit af te merken ?
Het gemakkelijkste zou zijn als ik via het chasisnummer de optielijst kon opvragen, hoewel dit volgens de meeste merken online gedaan kan worden ben ik dit nog niet tegen gekomen van volvo zelf uit ??
Misschien iemand wat dit wel kan via het forum zelf ?
De auto reed heel fijn bijna geen rolgeluiden van binnen te horen ondanks de 5 cilinder. Echter 1 ding wat me opviel ik heb altijd sportstoelen gehad en hierin miste ik dit meteen, het leer zelf is vrij glad en bij wat hogere snelheden word er nogal wat in geslingerd wat ik niet zo heel prettig vind aangezien er geen wangen in zitten. (verder zitten ze wel super lekker en zacht)
De automaat (geartronic) schakelt heel soepel en voelt de auto aan ook met redelijk wat vermogen, (ik ga hem wel laten chippen om toch net wat meer dat sportievere gevoel te krijgen en misschien ook wat hardere sportveren plaatsen voor een wat sportievere wegligging, het is toch allemaal net wat relaxter/lomper dan de v60 maar ik hou dan wel meer van de grote koffer en ruimte in de wagen.
Verder heeft deze vermoed ik ook nog de halogeen achterlichten ipv de led achterlichten denk ik wat ook wel mooier/sportiever is.
Zijn er verder nog enkele aandachtspunten om rekening mee te houden met aanschaf ?
Auto heeft altijd zijn onderhoud bij erkende garage gehad en distributie riem en waterpomp zijn reeds vervangen deze heeft nu 250.000 op de teller en ook alleen lange afstand gereden dus roetfilter zou ook geen problemen mogen geven.
Ik ben nieuw en heb me in het voorstellen subtopic netjes reeds aangemeld.
Sinds mijn vorige auto passat b6 2.0 diesel het begeven heeft ben ik op zoek naar een nieuwe vervanger.
Mijn schoonvader had als lease wagen een volvo v60 plug in hybride gekregen en hier begon mijn zweedse liefde te groeien.
Ik vond de kracht zowel het comfort en de stoelen icm met de 5 cilinder een geweldige combinatie.
Kort na de behaalde kilometers heeft hij deze ingeruild en heeft toen een nieuwe s90 samengesteld.
Nu wou ik eerst ook een v60 plug in hybride maar nu de belgische wetten veranderd zijn heb ik hier geen voordeel meer aan. Ik heb echter wel test gereden in een model met volledig R pakket.
Helaas toch mijn zoektocht moeten aanpassen en ben ik meer gaan kijken richting de v70 omdat ik een mooie tegen gekomen ben met praktisch alle opties.
Het gaat om een model uit 2011 d4 met 163pk en geartronic automaat.
De verkoper zei dat deze een premium sound installatie had maar hoe kan ik dit controleren zonder de deurpanelen eraf te draaien ? Heb reeds een foto doorgestuurd gekregen van de equalizer misschien is dit hierop uit af te merken ?
Het gemakkelijkste zou zijn als ik via het chasisnummer de optielijst kon opvragen, hoewel dit volgens de meeste merken online gedaan kan worden ben ik dit nog niet tegen gekomen van volvo zelf uit ??
Misschien iemand wat dit wel kan via het forum zelf ?
De auto reed heel fijn bijna geen rolgeluiden van binnen te horen ondanks de 5 cilinder. Echter 1 ding wat me opviel ik heb altijd sportstoelen gehad en hierin miste ik dit meteen, het leer zelf is vrij glad en bij wat hogere snelheden word er nogal wat in geslingerd wat ik niet zo heel prettig vind aangezien er geen wangen in zitten. (verder zitten ze wel super lekker en zacht)
De automaat (geartronic) schakelt heel soepel en voelt de auto aan ook met redelijk wat vermogen, (ik ga hem wel laten chippen om toch net wat meer dat sportievere gevoel te krijgen en misschien ook wat hardere sportveren plaatsen voor een wat sportievere wegligging, het is toch allemaal net wat relaxter/lomper dan de v60 maar ik hou dan wel meer van de grote koffer en ruimte in de wagen.
Verder heeft deze vermoed ik ook nog de halogeen achterlichten ipv de led achterlichten denk ik wat ook wel mooier/sportiever is.
Zijn er verder nog enkele aandachtspunten om rekening mee te houden met aanschaf ?
Auto heeft altijd zijn onderhoud bij erkende garage gehad en distributie riem en waterpomp zijn reeds vervangen deze heeft nu 250.000 op de teller en ook alleen lange afstand gereden dus roetfilter zou ook geen problemen mogen geven.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).