Ik heb hier en op het internet diverse berichten gevolgd over de 1.6 D2 Acht klepper in een Volvo V70. Veel gelezen over te weing power en problemen met DPF en EGR.
Nu overweeg ik toch om te gaan proef rijden in zo`n auto. Omdat ik zelf wil ervaren of het voor mij voldoende vermogen is.
Een D3/ D4 kost vandaag de dag gewoon 2000/3000 euro meer in dezelfde uitvoeringen. Blijkbaar wil niemand zo`n auto hebben, wat het ook qua prijs weer interessant maakt.
Ik heb de dealer gesproken en de auto is vanaf 0 km daar stipt om de 20.000 km geweest, er is nooit op bespaard door de eigenaar. veel slijtage delen recent vervangen.
De EGR en DPF niet, maar volgens dealer gebeurt dat wel vaker bij auto`s met deze motor die 40 k per jaar rijden.
Graag advies, loop ik bij deze stand veel risico op heel hoge kosten?
bedankt alvast
Grt Ward
Nu overweeg ik toch om te gaan proef rijden in zo`n auto. Omdat ik zelf wil ervaren of het voor mij voldoende vermogen is.
Een D3/ D4 kost vandaag de dag gewoon 2000/3000 euro meer in dezelfde uitvoeringen. Blijkbaar wil niemand zo`n auto hebben, wat het ook qua prijs weer interessant maakt.
Ik heb de dealer gesproken en de auto is vanaf 0 km daar stipt om de 20.000 km geweest, er is nooit op bespaard door de eigenaar. veel slijtage delen recent vervangen.
De EGR en DPF niet, maar volgens dealer gebeurt dat wel vaker bij auto`s met deze motor die 40 k per jaar rijden.
Graag advies, loop ik bij deze stand veel risico op heel hoge kosten?
bedankt alvast
Grt Ward