Quote door Jacques.Bakker
Iedereen hartelijk dank voor de reactie. Vergeten te melden dat mijn v70 een nn is van bouwjaar 2008.
Op zich mis ik niets in deze auto en bevalt nog steeds prima. En ja de kriebels naar een jongere auto was de grondslag voor jullie advies.
Was met name benieuwd van die volvo rijders die van een 5 cilinder zijn overgestapt naar een 4 cilinder en hoe dat zich verhoudt qua rijplezier, souplesse en trekkracht.
Zelf denk ik aan bouwjaar 2015, 2016. Maar waarschijnlijk zou ik uitkomen op een T5 om dezelfde prestaties als de 5 cilinder te krijgen.
Heb nu een handbak maar zou een automaat ook wel fijn vinden. En ja bij aanschaf van een auto gaat het soms vaak meer om de emotie dan de ratio.
Als ik zo alle reacties lees, is het advies om door te rijden met deze auto.
Hoi Jacques,
Ik heb dezelfde wagen als jij rijd. Een paar jaar geleden was de Eland actie van Volvo. Ik heb toen gereden met de V70 D4 (MY2014 dacht ik). Dit is een 2 liter met hoge en lage druk turbo met handbak. Ik vond het geweldig rijden.
-Enorme trekkracht vanaf stationair toerental (D5 begint bij mij pas bij 1500 rpm). Ik zou daarom zeker de handbak kopen.
-Een elektrische stuurhuispomp wat ik enorm fijn vond sturen.
-De D4 is wat zuiniger in verbruik en vaak Euro 5 of nieuwer.
-Geintegreerd navgatiescherm
-Startknop iets andere plaats (Dit maakt HET koop argument
![:-)](./upload/smilies/smile.png)
)
Er zitten dus voordelen aan die je kan overwegen.
Verder is het verschil vooral afhankelijk van het uitrusting niveau. Zo zit in mijn auto nivomats, dit wat volgens mij 2008 min of meer standaard. Latere modellen weet ik niet.