Quote door t.menges
Vind dat een c70 op lpg van 13 jaar oud met 90.000 op de teller wel héél weinig gelopen heeft.
Dat is wel een puntje inderdaad.
Hoe lang zit die LPG installatie er al in ?
Waarom zou iemand een 2000 euro uitgeven voor die installatie en hogere wegenbelasting terwijl hij zo weinig rijdt ?
Na 11 jaar 40.000 en dan in 2 jaar naar de 90.000 gereden, dan klinkt het aannemelijk, maar als hij al 10 jaar op LPG staat dan zou ik daar ook vraagtekens over hebben.
De km stand op zich... er zijn wel dingen waaraan je een sterk teruggedraaide teller zou kunnen herkennen, slijtage aan stoelen, pendaalrubbers, stuur, bedieningsknopjes, versnellingspook e.d.
Quote door PvL
Zoals Baksteen al aangeeft: je moet de auto irl bekijken om er een goede indruk van te krijgen. Heb je er zelf geen verstand van, neem dan iemand mee die dit wel heeft, of laat de auto keuren bij een dealer of zo. Boekjes : prettig als ze erbij zitten. Kan een indruk geven van het gedane onderhoud. Zijn ze zaligmakend? Nee, zeker bij importauto's is/ wordt er vaak de hand mee gelicht.
Ik heb bij aanschaf van mijn Volvo (dec. 2012) er wel een boekje bijgekregen. Laatste onderhoud door vorige eigenaar gedaan in oktober 2012 - al het onderhoud was door de Volvo dealer gedaan. Sedertdien heb ik het onderhoud in eigen regie genomen. Bijgevolg is het boekje na oktober 2012 niet meer door een dealer afgestempeld. Maar ik heb er wel een lijst bij waar ik elk kwart literje olie, elk boutje, elke liter brandstof en alle ruim 10.000 euro die ik sedertdien aan de auto heb uitgegeven bijgehouden heb. Ik durf te stellen dat ik bovengemiddeld onderhoud heb gedaan/laten doen aan mijn auto, maar dit staat dus niet in het boekje, maar is wel te zien door iemand met kennis van zaken.
Mee eens !!
Boekjes zijn leuk, maar ik heb ook al wel boekjes gezien die de laatste 6 beurten met pen ingevuld waren, en daarmee verder terug gingen dan de datum waarop de eigenaar de auto zelf had gekocht en sterk de indruk gaven dat 'iemand' gewoon een ingevuld boekje wilde laten zien.
Het merk/type gemonteerde band vind ik ook altijd een goede, als iemand geen geld aan zijn auto wil uitgeven is dat iets waar men snel op bespaard.
En soms is een auto idd door een goede zelfsleutelaar beter onderhouden dan door eoa vage garage. Dat soort dingen moet je zelf wel zicht op hebben of iemand meenemen die daar doorheen kan kijken, anders kun je er beter niet aan beginnen.