Quote
Een R koop je niet voor die 50 pk extra, die koop je omdat het een R is
Exact!
En wat Otto zegt is ook volledig waar, zeker m.b.t. het motorblok wat absoluut geshimmed moet worden en de automaatbak van voor het facelift model.
Bij de 5 baks automaat is het koppel in de eerste versnellingen elektronisch gereduceerd omdat de bak het niet aan kan. Dan heb je inderdaad een R die zich overduidelijk niet kan uiten als een R...... Ik heb er één gereden tijdens mijn zoektocht en de auto was leuk maar ook niet meer dan dat. Dus de wowfactor ontbrak.
Als de AWD problemen geeft, laat die van mij nou net zo iets hebben, dan kun je net als ik er ook tijdelijk voor kiezen om de cardanas er tussenuit te halen en voorlopig met een FWD R rondrijden. Uiteraard merk je dat aan de extra hoeveelheid wielspin en het daarbij behorende knijpen van het vermogen door het systeem in de auto bij stevig accelereren. Maar, wanneer doe je dat nou? Bij elk stoplicht? Is dat je plan dan moet je geen R kopen. Ook geen T5, geen enkele auto. Want dan loop je leeg aan brandstof....
Elke auto die je koopt is en blijft een gok. Ook een aankoopkeuring kan je niet volledig vrijwaren van onvoorziene kosten. Zo'n keuring is een momentopname en niemand kan je voorspellen of de auto heel blijft. Dat is gewoon altijd een risico.
Soms heb je geluk, soms heb je pech.
Een R rijd je omdat je een R wilt rijden.
En ja, een R rijden kost meer dan een gewone V70 omdat ook de brandstofmeter iets sneller zakt. Maar ook daarvoor geldt, je rijdt een R omdat je een R wilt rijden.
Ik heb die van mij nu 2 en half jaar en vind het nog steeds een Genot (ja, met hoofdletter) om erin te rijden.
Blijft een mooie auto. Zeker het facelift model......