aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 06.04.2015 - 22:56  ·  #16
Volledig mee eens.
En ik ken de autohandelaar in kwestie niet, maar lijkt me een dozen schuiver. Dus bij gebreken niet thuis. Dus maak daar duidelijke afspraken over. En er kunnen zaken aan de hand zijn die niet direct naar boven komen, maar pas na een paar dagen; abs storing, teller unit met kuren, emissie storing (lamdba sensoren en lmm meter). Dat zijn grapjes die zo een paar honderd kosten. En dan zijn er nog de preventieve maatregelen die je moet doen om lang te kunnen genieten van je volvo.
Dus altijd een €1000 reserveren voor achterstallig onderhoud.
Als je het zelf niet kunt, in elst zit een garage waar je prima terecht kunt, ook voor een technische checkup. Maar je zou ook een aankoopkeuring bij een dealer kunnen doen, vóór aanschaf. Dat kost je €100, maar dan weet je het wel.
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 07.04.2015 - 09:14  ·  #17
Ik zou de eerste 100 euro investeren in een aankoopkeuring bij een Volvo dealer of specialist. Laten ze het ding helemaal nalopen / uitlezen. Zij kennen vaak ook de makken van zo'n auto. Kijk ook even of hij schade heeft gehad. 6000 voor een v70 uit 2001 is niet heel voordelig. Kijk voor dat budget ook eens naar een minder 'dikke' maar technische goede bij een specialist of dealer.
GertjanT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Enschede
Homepage: gertjantillema.nl
Berichten: 25
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 07.04.2015 - 10:13  ·  #18
Ik heb zelf een T5 uit 2001, MY2002. Die heeft wel een ton meer km's, maar uiteraard wel goed te vergelijken. Daarom mijn ervaringen:
- Het zijn heerlijke auto's, zeker voor langere afstanden. In de basis een aanrader! Heerlijk stil nog bij 160km/u.
- Ze zuipen wel behoorlijk. Als je veel kortere ritjes rijdt gaat het verbruik echt enorm omhoog. Ik weet niet of dat effect groter is dan bij andere merken/modellen, maar met 1:7 in de stad moet je zeker rekening houden. Ik heb net aan de pomp getest wat die van mij doet over 500km auto(snel)weg: 1:11.
- 6000 is vrij veel, gezien de uitrusting van de auto. Het is natuurlijk een T5, maar verder is het volgens mij een HU-403, geen schuifdak, halfleer. Bijna 2 ton is dan wel een ton minder dan bijna 3 ton, ik vraag me af of daar je onderhoudskosten mee naar benenden gaan. Of 6000 teveel is, hangt af van de werkelijke staat van onderhoud. Simpele puntjes die elk honderden euro's met de prijs doen: setje goede banden kost al snel 500 euro op die velgen, wanneer is de distributieriem vervangen.
- De beenruimte op de achterbank is niet overdreven voor zo'n grote auto.
- Als je een niet al te sportieve rijder bent en toch PK's wilt, dan heb je meer aan een 200pk-model. Dat zijn lagedrukturbo's waarbij je de PK's eerder tot je beschikking hebt. Een T5 gaat pas werken vanaf 2200 rpm ongeveer, dat is ook het punt waar ik opschakel als ik rustig rijd. Ik wilde dan ook eigenlijk een 200pk-V70, maar het nadeel daarvan is dat ze vaak alleen als 4x4 zijn geleverd en ik daar helemaal niks aan heb. Heb ik niet voor gekozen vanuit de gedachte "meer bewegende onderdelen = meer onderhoud".
- De onderhoudskosten vallen voor mij tot op heden heel erg mee: een remsensording voor 150 euro en verder alleen olie, wat lampjes, uitlezen en banden. Maar donderdag weet ik meer: m'n blok (w.s. turbo) lekt wat en ik weet de oorzaak nog niet. Kan van een paar tientjes tot 1500 euro.
- Een van de weinige punten van kritiek is dat ik de voorvering erg matig vind. Dempers zijn OK, net zoals de draagarmen, maar zelfs mijn Amazon is (veel) comfortabeler als de hobbels groot zijn. Ook wil er nog wel eens een kraakje in het plastic zitten in de bagageruimte. Vind ik wat spartaans aanvoelen.
- Test de klokjes in het dashboard. Het dashboard wil nog wel eens maar half werken. Zo kan ik m'n dagtellers niet goed bedienen. Soms zijn de problemen groter. Die zijn wel te fixen, maar je bent snel 200-300 euro lichter.
- Als je veel waarde hecht aan dimmende binnenspiegels: de automatische variant heeft niet het eeuwige leven. Donkere plekken of helemaal niet dimmen zijn voorbeelden. Hele dure grap om te fixen (ik meen een 600 euro), vanwege de hardware in de spiegel die niet zoveel met de spiegel van doen heeft. Het maakt het overzetten vanuit een sloper ook een stuk ingewikkelder.
- Check op foutmeldingen in de boordcomputer. Toen ik die van mij kocht dacht ik dat die dingen berucht waren en veel onnozele dingen aangaven, maar ik heb na de melding over de remsensor en lampen nooit weer een melding gezien. Kortom: foutmelden slaan ergens op en als ze er niet zijn is dat een goed teken.
- Een V70 is niet goedkoop, maar als ik zie wat mensen uitgeven aan andere auto's (van groot tot klein) dan kom ik tot de conclusie dat je voor zoveel auto eerder goedkoop rijdt dan duur. Autorijden kost gewoon veel geld voor iedereen die het zelf moet betalen.
vrolijk nootje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 41
Berichten: 143
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 07.04.2015 - 10:49  ·  #19
en nog een puntje: grote zware auto's worden niet zoveel meer verkocht als wat jaren geleden dus met de prijs van deze auto's valt vaak nog veel te doen..

Ik kocht mijn T5 met wiebel-draagarmen, 295.000km en een abs probleem 3300 eu met dezelfde opties, distributieriem gedaan, gasklephuis gedaan en nog wat dingen.

Persoonlijk vind ik m te duur, en het dan weer niet waard om een dekra keuring te laten doen voor 340eu.
(die testen echt alles)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3888
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 07.04.2015 - 16:07  ·  #20
Ik vind 'm vrij karig uitgevoerd eerlijk gezegd (weinig opties en een handbak). Dus je zou er dan alleen voor moeten gaan als je perse een 2.3 turbo wilt hebben. Verder zint het mij niks dat er zo'n turbodrukmetertje (op een in mijn ogen erg slordige manier) is ingebouwd.
Als je budget echt maximaal maar 6000 euro is, zou ik een goedkopere kopen. Je moet altijd wat geld opzij leggen voor gebrekkig onderhoud. Een setje banden (alleen de voorkant) gaat al over de 400 euro.
EdwardP
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amstelveen
Leeftijd: 58
Homepage: camerafilterwebsho…
Berichten: 394
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 07.04.2015 - 17:46  ·  #21
Quote door dhrgj87

Ja dat klopt cker als het niks word kunnen we altijd verder kijken voor een met 200 pk is ook meer als zat maar ik neem aan dat je met 190000 op de teller tog wel een keer de distributieriem is vervangen bij de 180000 daar ga je wel van uit iddgeval haha neem morgen contact met de dealer op


Ik zou er juist van uit gaan dat de distributie niet is vervangen als de auto bij deze kilometerstand weg gedaan wordt.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 07.04.2015 - 18:24  ·  #22
De wagen moet gewoon in smetteloze staat zijn, en voorzien van een goede onderhoudshistorie.
Als je aan deze wagen nog eens 3000,- moet gaan uitgeven om hem "goed"te krijgen.... en zonder achterstallige zaken er mee kunt gaan tuffen heb je al 9000,- uitgegeven..
Vergis je niet wat er allemaal achterstallig kan zijn...
Daar komt inderdaad bij dat men bij de RDW totaal niet naar de TUV papieren kijkt, men zou hem heel gemakkelijk een paar ton terug hebben kunnen draaien. ( als men dat al wilde )
De KM stand is gewoon erg laag voor zn jaren, het kan, maar wees op je hoede..
Is op TV geweest, en het gebeurt gewoon elke dag nog ( helaas ). En niemand die er iets aan doet.
dhrgj87
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nijmegen 024
Leeftijd: 37
Berichten: 159
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 07.04.2015 - 21:23  ·  #23
Heb de dealer gesproken de riem is bij 160.000 vervangen en we kopen de auto via www.mijnautocoach.nl die gaan um helemaal onderste boven trekken ben benieuwd naar de uitslag krijg apk bij aankoop btw
dhrgj87
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nijmegen 024
Leeftijd: 37
Berichten: 159
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 07.04.2015 - 21:24  ·  #24
En elke auto rijden kost duur hiervoor reed ik een mazda 626 wagon 1.8 uit 2001 daar zijn de onderdelen duurder van als mn oude bmw 520i uit1998
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 07.04.2015 - 22:40  ·  #25
Hopelijk is het een prima ding!

Ik had bij die van mij de radiateur lek en de airco niet helemaal goed. Dat was binnen twee weken een rekening van 600 euro. En nu zitten er nog wat puntjes aan te komen over een tijdje. Stiekem best prijzig dus. Onderhoud is alles wil je er lang van genieten, dus zoek er eentje met historie en check het. Kost je een uurtje en je lijkt misschien een zeikerd, maar kan je een stevige bak geld schelen!
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 08.04.2015 - 08:24  ·  #26
In dat geval heb je wat expertise bij de hand, succes in ieder geval.
We horen graag het verdere verloop....
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 46
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 08.04.2015 - 10:26  ·  #27
ik weet het niet met deze auto en deze verkoper. Expliciet grote velgen benadrukken, turbodrukmeter ingebouwd, boekje dat niet te controleren is, NAP zegt alleen dat de stand sinds import logisch is, net rond de importstand is er geen onderhoudshistorie te vinden.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1941
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 08.04.2015 - 11:12  ·  #28
wat de import betreft , dat is lastig moet je gaan kijken rijden en inschatting maken of het voor je klopt of niet .
De rest van de toeters en bellen , zoals de wielen turbodruk meter , als ik hier op het forum rond kijk zijn er ook een hoop die hun wagen verbouwen op die manier of erger , zijn die dan ook niks ?
Zou ook een liefhebber geweest kunnen zijn , en daar maak ik me dan weer zorgen om , want die kunnen ook een hoop vernielen door onkunde .

Maar kijken rijden en roze bril thuis laten , en liefst een kenner zonder de roze bril meenemen en auto is goed bekijken !!
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 46
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 08.04.2015 - 11:26  ·  #29
Als het een echte liefhebber is geweest, is dat zo te zien aan de auto en zit er ieder bonnetje bij ;) Op zich niets mis met de velgen en die meter maar wel iets dat mogelijk iets aangeeft.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 08.04.2015 - 22:38  ·  #30
Die meter vind ik ook tenenkrommend ja, maar ik vind niet dat dat moet bepalen of je een auto koopt of niet. Waar ik wel zorgen om heb, is inderdaad het ontbreken van de historie net rondom de import. Dat jeukt een beetje. Kan gewoon kloppen hoor, maar ik zou wel facturen willen zien. Of in elk geval een goede verklaring van het hoe en wat, waarbij je in elk geval iets onderbouwd krijgt (al is het maar met internetfacturen).

Quote door R-W

Als het een echte liefhebber is geweest, is dat zo te zien aan de auto en zit er ieder bonnetje bij ;) Op zich niets mis met de velgen en die meter maar wel iets dat mogelijk iets aangeeft.
Dat zou je inderdaad zeggen, maar ik moet bekennen dat ik ook niet van alles een factuur heb. Beurtjes doe ik zelf, dus dan zijn er alleen facturen van olie-aankoop en filteraankoop te zien. Zegt ook niet alles. Van bijvoorbeeld de powerflush bij Gery heb ik geen bon en ook als ik een air-intake laat doen op de meet, krijg ik daar geen bon van. Dus het zegt niet alles.

Bij vorige auto ook vlak voor verkoop via-via een gereviseerde dynamo laten plaatsen. Zelf geen tijd, garage en revisiebedrijf konden alles goedkoop in de avonduren doen maar wel zonder bon. Soms zijn dat financieel slimme keuzes en bij geopende motorkap was goed te zien dat de dynamo nagenoeg nieuw was, maar een bon had ik niet.

Ik ben het grotendeels met je eens hoor, maar kan me ook voorstellen waarom er bij bepaalde zaken geen bon aanwezig is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0