Quote
Een Volvo op leeftijd die je goed wilt onderhouden is geen goedkope auto om te rijden iig
Vind ik nogal meevallen.
Volvo onderdelen die koop je echt voor een appel en een ei. Daar ben ik ook zeer verbaast over.
Dacht altijd, Volvo = premium dus premium prijzen. Ik wil binnenkort een keer de motorsteunen van mijn S60 gaan vervangen. Als ik die via Moto-integrator bestel ben ik nog geen € 120,- kwijt. Deze week las ik in de Autoweek dat alleen al een simpel koelvloeistoftankje van een Lexus € 400,- kost. Kijk, dat zijn hele andere prijzen. Bij mijn vorige Citroën C5 betaalde ik me ook scheel aan onderdelenprijzen. Een simpele verstuiver betaal je €300,- voor en dan heb je hem er nog niet inzitten. Daar vraagt men rustig nog ff €400,- meer voor! PSA onderdelen zijn echt peperduur, Opel (je verwacht het niet) idem. En dat zijn toch echt verre van "premium" auto's.
Zoals gezegd rijd ik in een S60 2.4 uit 2002 met bijna 3,5 ton op de teller. Gekocht voor zegge en schrijve €1500,-. Heb deze nu bijna een half jaar in bezit en inmiddels alweer 11000 volledig probleemloze km's mee gereden. Ik dacht, een keer wat anders nadat ik mijn zeer onbetrouwbare Citroën C5 diesel van eind 2011 goed kon verkopen in de export. Geen zin meer om weer een dure auto aan te schaffen van pakweg €20.000,-. Echt, ik heb in het verleden splinternieuwe auto's gereden waarmee ik het eerste jaar zowat iedere week mee in de werkplaats stond en langs de weg stil kwam te staan (Peugeot 208).
Nu een Volvo van €1500,- en 0,0 problemen. Tja, rara hoe kan dat?
Als je de fora leest zou je bijna gaan denken dat een Volvo een onbetrouwbare auto is en peperduur om op de weg te houden. Maar voor mij is het tegendeel het geval. Natuurlijk kan het in deze prijsklasse ook zo afgelopen zijn. Dat realiseer ik me wel. Echter, mijn S60 geeft niet de indruk het morgen op te gaan geven.
En zo wel, dan nog is de schade niet al te groot.