Aankoopadvies V70

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Aankoopadvies V70

· 
Posted: 30.03.2021 - 19:23  ·  #76
Meestal wordt er door gereden tot er te veel kosten aan gaan komen en wordt de auto ingeruild. Als je dat dan koopt ben je aan de beurt. Remmen, schokdempers, uitlaat, draagarmen, radiator, evt koppeling, en veel klein grut. De vraag is of je dat wilt, of meteen een goede kopen die meer kost.
Als je het zelf doet ben je zo €1000-€1500 verder en moeten er geen gekke dingen zijn als abs unit of gasklephuis.
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.03.2021 - 19:37  ·  #77
Quote door ries123

Ik weet niet of het aan mij ligt, of aan de prijsklasse die ik bekijk, maar tot nu toe heeft elke auto op 1 na een behoorlijk onderhoud nodig op het oog. Er is slechts 1 auto geweest die geen stuurhuis problemen had, alle andere hadden het herkenbare zware / tegensturen op een rotonde.

Is ook heel vaak kruiskoppeling die vast zit (even loshalen en smeren) en/of zwaar vervuilde stuurbekrachtigingsolie.

Voor 4300 euro zou toch wel een enigszins fatsoenlijke V70 te vinden moeten zijn. Maar ga er vanuit dat je het eerste jaar 1000 euro aan onderhoud kwijt zal zijn als je het allemaal goed wil hebben.
ries123
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 30.03.2021 - 19:59  ·  #78
Ja ik heb sowieso wel 1000 euro apart voor aanvullend onderhoud dus dan ga je richting 5000 eur. Ik vind het ook niet meer dan normaal om in je budget ruimte te houden voor onderhoud bij een tweedehands auto. Maar als je naast de auto staat en je constateert dan al dat er 4 nieuwe banden op moeten en de distrie vervangen moet worden dan ben je al door de eerste 1000 heen. En dan de rest nog..
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 30.03.2021 - 20:55  ·  #79
Tja het zijn auto’s van 15jr oud en vaak tussen de 2 en 3 ton. Wat verwacht je dan voor de genoemde prijzen... een bandje en riem is niet zo spannend toch als de auto verder naar wens is.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 30.03.2021 - 21:39  ·  #80
Als je een goede V70 zoekt, ga dan ook eens naar dit adres: https://www.timbrokautos.nl/
Hij staat hier in de regio zeer goed bekend en hij haalt regelmatig hele mooie V70's uit Zweden.
Verkoopprijzen die worden gehanteerd zijn in mijn ogen zeer schappelijk.
Misschien kan hij met jouw wensenlijstje op zoek gaan naar de ideale V70 voor jou.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 30.03.2021 - 21:42  ·  #81
Ik heb ook een auto uit Zweden, die heeft er 6 winters rondgereden en dat is goed te zien aan de onderkant van de auto.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.03.2021 - 23:12  ·  #82
Quote door ries123

Ja ik heb sowieso wel 1000 euro apart voor aanvullend onderhoud dus dan ga je richting 5000 eur. Ik vind het ook niet meer dan normaal om in je budget ruimte te houden voor onderhoud bij een tweedehands auto. Maar als je naast de auto staat en je constateert dan al dat er 4 nieuwe banden op moeten en de distrie vervangen moet worden dan ben je al door de eerste 1000 heen. En dan de rest nog..

Veel mensen doen hun auto ook weg als er duur/groot onderhoud aankomt.
Maar wat Blade zegt, je hebt het over auto's die nieuw bijna 50.000 euro kosten, en die nu worden aangeboden voor een prijs van een boodschappenauto op leeftijd met aardige kilometerstanden.
Komt bij dat ze erg populair zijn en ook nog interessant vanwege het label 'youngtimer'.
Allicht dat je dan een potje met geld opzij moet zetten voor onderhoudzaken in deze prijsklasse. Een Volvo heeft bij eenmaal z'n zwakke punten
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 00:06  ·  #83
Een Volvo van 15 jaar of ouder heeft vaak al de nodige kilometers achter de rug. Zeker in de prijsklasse waar jij zoekt.
Zoals meerderen hier al opmerkten wordt zo ‘n wagen bij een noodzakelijke kostbare reparatie door de eigenaar ingeruild. Ik heb dit zelf juist om die reden afgelopen jaar ook gedaan met de V70N. De auto was van december 2003, reed nog steeds heel fijn, was erg luxe en zag er nog heel goed uit. Maar had inmiddels wel 365k op de teller. Was wel erg goed onderhouden maar er moest weer aardig geïnvesteerd worden om hiermee probleemloos door te blijven rijden. Ik heb hem toen ingeruild, de auto was ivm kilometerstand niet interessant om die als youngtimer aan te bieden. De auto is door de garage binnen 2 maanden weer verkocht maar als die al voor € 4000,00 verkocht is dan weet ik zeker dat daar echt niet alle kwalen voor opgelost zijn. Indien wel opgelost dan verwacht ik eerder een prijs van minimaal 6000 a 7000 euro.
Lutra
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 09:23  ·  #84
Toch moet het mogelijk zijn een prima classic te kopen voor gemiddeld 1500 op dit moment. Zeker in de 140 en 170 pk uitvoeringen. Ik heb er 2 gekocht in de afgelopen jaren. Beide goed onderhouden, met goede a merk banden en een km stand rond de 3 ton. En beide draaien probleemloos. Ja, aan de buitenkant wat gebruikerssporen maar die zijn snel verholpen. Als je dan nog 1000 echter de hand hebt kun je eventuele reparaties en onderhoud zoals een distr riem gelijk aanpakken. Wellicht ligt dan bij de V70n anders maar voor de classic moet dat te doen zijn.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 09:52  ·  #85
Je moet ook een beetje mazzel hebben wat er op dat moment voorbij komt. Er zijn er ook die hun auto wegdoen en waar de afgelopen tijd een hoop aan gedaan is. Dat kan een N of een classic zijn, als iemand een beetje tempo wilt maken met de verkoop dat zet je je auto niet voor de hoofdprijs te koop. Dat hoeft niet te beteken dat er nog veel geld in moet.
De beste kans hierop is bijvoorbeeld dit forum. Dan weet je over het algemeen wel wat je koopt.
Malmö

Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 11:44  ·  #86

Je moet ook een beetje mazzel hebben wat er op dat moment voorbij komt. Er zijn er ook die hun auto wegdoen en waar de afgelopen tijd een hoop aan gedaan is. Dat kan een N of een classic zijn, als iemand een beetje tempo wilt maken met de verkoop dat zet je je auto niet voor de hoofdprijs te koop.

Klopt. Met een beetje mazzel kun je tegenwoordig voor heel weinig een mooie en goede youngtimer scoren.
Vergeet niet dat veel ZZP'ers het water in deze coronacrisis behoorlijk tot aan de lippen staat en snel af willen van hun bedrijfsmatige youngtimer omdat deze voor hen veel te duur wordt.
Opvallend tijdens deze 2de en 3de golf is hoeveel youngtimers er opeens weer te koop komen bij particulieren en bedrijven. Dit was vorig jaar ook het geval toen de corona crisis pas begon. Veel mensen moeten gewoon zo snel mogelijk af van hun auto. Bij mij in de buurt stond er vorige week een hele mooie BMW 3 serie te koop onder het motto van "wij krijgen een leaseauto". Nou, BMW is inmiddels verkocht in ervoor in de plaats staat er nu een 5de hands Picanto uit 2005.
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 13:25  ·  #87
Quote door ries123

Zojuist proef gereden in de volgende auto: https://www.marktplaats.nl/a/a…ousPage=lr

Ik weet niet of het aan mij ligt, of aan de prijsklasse die ik bekijk, maar tot nu toe heeft elke auto op 1 na een behoorlijk onderhoud nodig op het oog. Er is slechts 1 auto geweest die geen stuurhuis problemen had, alle andere hadden het herkenbare zware / tegensturen op een rotonde.

Deze volvo V70 is erg goed gedocumenteerd, maar ook zo goed dat er makkelijk uit op te maken is wat er aan de beurt is. In 2014 is door de Volvo dealer een opmerking gemaakt over slecht wordende achter schokdempers (nivomat), slechtwordende demper en remmerij. Vervolgens zie je in de vervolg facturen dat er remblokken vervangen zijn, maar nooit iets over de uitlaat of schokdempers in de 6 jaar erna. Ook was de distrie toen voor het laast bij een km-stand van zo'n 160.000 vervangen. Banden zijn allemaal nagenoeg glad en ik vond de auto niet heel goed reageren op het remmen, ook wat trillingen in het stuur.
Parkeersensoren gaven een monotoon geluid, dus zit ook een storing in.

Al met al een behoorlijk lijstje om in te calculeren als je zonder keuring al kan zeggen dat je een nieuwe distrie en 4 nieuwe banden moet. Wel is de koppeling recent vervangen wat een aanzienlijke kostenpost is.
Maar dat stuurgedrag kan ik niet aan wennen, maar blijkbaar heel veel mensen wel..

Ik ga me is beraden of ik wel een V70N in deze prijsklasse moet willen hebben zonder nog een bak geld er achter aan te moeten smijten om fatsoenlijk te kunnen rijden. Wellicht zoek ik naar een speld in een hooiberg.

Haha we vissen echt in precies dezelfde vijver. Ook deze had ik op mijn lijstje staan. En ook deze niet interessant dus.
Ik denk dat ik mijn keurig nette goed onderhouden en betrouwbare V40 nog maar even blijf rijden als ik dit allemaal zo lees .
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 13:46  ·  #88
Saeftinghe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 18:16  ·  #89
Quote door pieter1976

Quote door ries123

Zojuist proef gereden in de volgende auto: https://www.marktplaats.nl/a/a…ousPage=lr

Deze volvo V70 is erg goed gedocumenteerd, maar ook zo goed dat er makkelijk uit op te maken is wat er aan de beurt is. In 2014 is door de Volvo dealer een opmerking gemaakt over slecht wordende achter schokdempers (nivomat), slechtwordende demper en remmerij. Vervolgens zie je in de vervolg facturen dat er remblokken vervangen zijn, maar nooit iets over de uitlaat of schokdempers in de 6 jaar erna. Ook was de distrie toen voor het laast bij een km-stand van zo'n 160.000 vervangen. Banden zijn allemaal nagenoeg glad en ik vond de auto niet heel goed reageren op het remmen, ook wat trillingen in het stuur.

Al met al een behoorlijk lijstje om in te calculeren als je zonder keuring al kan zeggen dat je een nieuwe distrie en 4 nieuwe banden moet. Wel is de koppeling recent vervangen wat een aanzienlijke kostenpost is.
Maar dat stuurgedrag kan ik niet aan wennen, maar blijkbaar heel veel mensen wel..

Ik ga me is beraden of ik wel een V70N in deze prijsklasse moet willen hebben zonder nog een bak geld er achter aan te moeten smijten om fatsoenlijk te kunnen rijden. Wellicht zoek ik naar een speld in een hooiberg.

Haha we vissen echt in precies dezelfde vijver. Ook deze had ik op mijn lijstje staan. En ook deze niet interessant dus.
Ik denk dat ik mijn keurig nette goed onderhouden en betrouwbare V40 nog maar even blijf rijden als ik dit allemaal zo lees .

Ha ha en wat voor een vijver. Deze wordt steeds kleiner naar mijn gevoel. Vis er ook in ;-) Er komen trouwens wel steeds meer dikke vissen bij, alleen dan wel helaas de Diesel versies. en daar ben ik nou weer niet naar op zoek.. Maar ach, ooit gaan we slagen
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 18:34  ·  #90
Quote door Saeftinghe

Quote door pieter1976

Quote door ries123

Ha ha en wat voor een vijver. Deze wordt steeds kleiner naar mijn gevoel. Vis er ook in ;-) Er komen trouwens wel steeds meer dikke vissen bij, alleen dan wel helaas de Diesel versies. en daar ben ik nou weer niet naar op zoek.. Maar ach, ooit gaan we slagen

Weinig vissen en teveel vissers :). En als echte Hollander wil ik toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Wel ga ik steeds meer twijfelen om dan toch maar het eerste model V70n aan te schaffen, dus dat model wat tot 2004 is gebouwd. De latere vind ik wel iets mooier, maar dan zit je echt onderin de markt met mijn budget. En de eerste N is wel te vinden in wat betere staat volgens mij. Staan mooie op ook!

Selected quotes for multi-quoting:   0