Aankoopadvies V70

Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Aankoopadvies V70

· 
Posted: 31.03.2021 - 19:19  ·  #91
Mijn eigen V70n staat hier op het forum al een tijdje te koop. De wagen is bijna in nieuwstaat. Ja, er staan een hoop kilometers op, maar dat zegt niet veel. Helemaal niet met het onderhoud wat ie heeft gehad. Ik zou wel eens willen weten van jullie waarom ik geen enkele reactie er op krijg. Waar ligt dit nu aan. Groetjes, Marcel
Saeftinghe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 19:28  ·  #92
Ik heb zeker wel gereageerd. Ik vind het een erg mooie V70, maar zoals ik eerder al aangaf ben ik, ondanks je uitgebreide berekening, niet op zoek naar een Diesel..
Saeftinghe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 19:29  ·  #93
Quote door pieter1976

Quote door Saeftinghe

Quote door pieter1976

Quote door ries123

Zojuist proef gereden in de volgende auto: https://www.marktplaats.nl/a/a…ousPage=lr

Ik weet niet of het aan mij ligt, of aan de prijsklasse die ik bekijk, maar tot nu toe heeft elke auto op 1 na een behoorlijk onderhoud nodig op het oog. Er is slechts 1 auto geweest die geen stuurhuis problemen had, alle andere hadden het herkenbare zware / tegensturen op een rotonde.

Deze volvo V70 is erg goed gedocumenteerd, maar ook zo goed dat er makkelijk uit op te maken is wat er aan de beurt is. In 2014 is door de Volvo dealer een opmerking gemaakt over slecht wordende achter schokdempers (nivomat), slechtwordende demper en remmerij. Vervolgens zie je in de vervolg facturen dat er remblokken vervangen zijn, maar nooit iets over de uitlaat of schokdempers in de 6 jaar erna. Ook was de distrie toen voor het laast bij een km-stand van zo'n 160.000 vervangen. Banden zijn allemaal nagenoeg glad en ik vond de auto niet heel goed reageren op het remmen, ook wat trillingen in het stuur.
Parkeersensoren gaven een monotoon geluid, dus zit ook een storing in.

Al met al een behoorlijk lijstje om in te calculeren als je zonder keuring al kan zeggen dat je een nieuwe distrie en 4 nieuwe banden moet. Wel is de koppeling recent vervangen wat een aanzienlijke kostenpost is.
Maar dat stuurgedrag kan ik niet aan wennen, maar blijkbaar heel veel mensen wel..

Ik ga me is beraden of ik wel een V70N in deze prijsklasse moet willen hebben zonder nog een bak geld er achter aan te moeten smijten om fatsoenlijk te kunnen rijden. Wellicht zoek ik naar een speld in een hooiberg.

Haha we vissen echt in precies dezelfde vijver. Ook deze had ik op mijn lijstje staan. En ook deze niet interessant dus.
Ik denk dat ik mijn keurig nette goed onderhouden en betrouwbare V40 nog maar even blijf rijden als ik dit allemaal zo lees .

Ha ha en wat voor een vijver. Deze wordt steeds kleiner naar mijn gevoel. Vis er ook in ;-) Er komen trouwens wel steeds meer dikke vissen bij, alleen dan wel helaas de Diesel versies. en daar ben ik nou weer niet naar op zoek.. Maar ach, ooit gaan we slagen

Weinig vissen en teveel vissers :). En als echte Hollander wil ik toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Wel ga ik steeds meer twijfelen om dan toch maar het eerste model V70n aan te schaffen, dus dat model wat tot 2004 is gebouwd. De latere vind ik wel iets mooier, maar dan zit je echt onderin de markt met mijn budget. En de eerste N is wel te vinden in wat betere staat volgens mij. Staan mooie op ook!

Ja klopt ik heb precies hetzelfde, vind persoonlijk de phase 2 mooier, het zijn voor mij ook de details die het hem doen. De eerdere modellen zijn er ook redelijk te vinden en gelijk heb je dat er ook mooie zijn. maar toch ben je dan snel aan het kijken naar een V70 die al bijna 21 jaar oud is en dus ook 21 jaar slijtage heeft gehad.
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 19:31  ·  #94
Quote door Turbodesk

Mijn eigen V70n staat hier op het forum al een tijdje te koop. De wagen is bijna in nieuwstaat. Ja, er staan een hoop kilometers op, maar dat zegt niet veel. Helemaal niet met het onderhoud wat ie heeft gehad. Ik zou wel eens willen weten van jullie waarom ik geen enkele reactie er op krijg. Waar ligt dit nu aan. Groetjes, Marcel

Ik had hem gezien inderdaad, erg mooie auto! Maar ik ben op zoek naar een benzineauto, geen diesel. Ik zie ook op Marktplaats enorm mooie auto's staan voor weinig, en dat zijn allemaal diesels. Ik heb even getwijfeld, maar met de kilometers die ik nu rijd doe ik mezelf en de auto daar geen plezier mee.

Dus nee, benzine it is.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 19:54  ·  #95
Het was ook meer een algemene vraag aan iedereen die op dit topic reageert.
Ben gewoon benieuwd of het komt omdat het een diesel is of door de kilometers. Of misschien iets anders?
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 20:38  ·  #96
Quote door Turbodesk

Ben gewoon benieuwd of het komt omdat het een diesel is of door de kilometers. Of misschien iets anders?

Helaas maakt de overheid de keuze om als particulier te kiezen voor een diesel steeds ongunstiger / duurder.
Dat is voor velen die nu privé een auto zoeken een reden om niet voor een diesel te gaan.
Toen ik me vorig jaar aan het oriënteren was voor een opvolger en prijzen van de benzine en diesel versies vergeleek viel me op dat diesel uitvoeringen van circa 6 jaar oud vele duizenden euro’s goedkoper zijn dan de benzine versie van die leeftijd. Of te wel voor hetzelfde geld koop je een benzine versie van circa 10 jaar (of ouder). Zelfs even overwogen om voor een diesel gaan.
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 20:56  ·  #97
Quote door Turbodesk

Voor mij puur omdat het een diesel is. Ik zie enorm mooie auto's voorbij komen, en meestal zijn de mooie en betaalbare auto's diesels. Ik fiets daar meteen voorbij, maar dan puur vanwege de diesel en de hoge maandlasten.
pieter1976
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.03.2021 - 20:59  ·  #98
Quote door Saeftinghe

Quote door pieter1976

Quote door Saeftinghe

Quote door pieter1976

Quote door ries123

Zojuist proef gereden in de volgende auto: https://www.marktplaats.nl/a/a…ousPage=lr

Ik weet niet of het aan mij ligt, of aan de prijsklasse die ik bekijk, maar tot nu toe heeft elke auto op 1 na een behoorlijk onderhoud nodig op het oog. Er is slechts 1 auto geweest die geen stuurhuis problemen had, alle andere hadden het herkenbare zware / tegensturen op een rotonde.

Deze volvo V70 is erg goed gedocumenteerd, maar ook zo goed dat er makkelijk uit op te maken is wat er aan de beurt is. In 2014 is door de Volvo dealer een opmerking gemaakt over slecht wordende achter schokdempers (nivomat), slechtwordende demper en remmerij. Vervolgens zie je in de vervolg facturen dat er remblokken vervangen zijn, maar nooit iets over de uitlaat of schokdempers in de 6 jaar erna. Ook was de distrie toen voor het laast bij een km-stand van zo'n 160.000 vervangen. Banden zijn allemaal nagenoeg glad en ik vond de auto niet heel goed reageren op het remmen, ook wat trillingen in het stuur.
Parkeersensoren gaven een monotoon geluid, dus zit ook een storing in.

Al met al een behoorlijk lijstje om in te calculeren als je zonder keuring al kan zeggen dat je een nieuwe distrie en 4 nieuwe banden moet. Wel is de koppeling recent vervangen wat een aanzienlijke kostenpost is.
Maar dat stuurgedrag kan ik niet aan wennen, maar blijkbaar heel veel mensen wel..

Ik ga me is beraden of ik wel een V70N in deze prijsklasse moet willen hebben zonder nog een bak geld er achter aan te moeten smijten om fatsoenlijk te kunnen rijden. Wellicht zoek ik naar een speld in een hooiberg.

Haha we vissen echt in precies dezelfde vijver. Ook deze had ik op mijn lijstje staan. En ook deze niet interessant dus.
Ik denk dat ik mijn keurig nette goed onderhouden en betrouwbare V40 nog maar even blijf rijden als ik dit allemaal zo lees .

Ha ha en wat voor een vijver. Deze wordt steeds kleiner naar mijn gevoel. Vis er ook in ;-) Er komen trouwens wel steeds meer dikke vissen bij, alleen dan wel helaas de Diesel versies. en daar ben ik nou weer niet naar op zoek.. Maar ach, ooit gaan we slagen

Weinig vissen en teveel vissers :). En als echte Hollander wil ik toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Wel ga ik steeds meer twijfelen om dan toch maar het eerste model V70n aan te schaffen, dus dat model wat tot 2004 is gebouwd. De latere vind ik wel iets mooier, maar dan zit je echt onderin de markt met mijn budget. En de eerste N is wel te vinden in wat betere staat volgens mij. Staan mooie op ook!

Ja klopt ik heb precies hetzelfde, vind persoonlijk de phase 2 mooier, het zijn voor mij ook de details die het hem doen. De eerdere modellen zijn er ook redelijk te vinden en gelijk heb je dat er ook mooie zijn. maar toch ben je dan snel aan het kijken naar een V70 die al bijna 21 jaar oud is en dus ook 21 jaar slijtage heeft gehad.

Mee eens hoor! Als vind ik sommige late phase 1 modellen (dus 2004) ook wel mooi nog. Zijn vaak wel beter te betalen, maar inderdaad de phase 2 is mooier.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.04.2021 - 23:46  ·  #99
Op facebook groepen zoals 'Volvo te Koop NL', Volvo & onderdelen', 'Volvo verkoop hoekje!' en 'Volvo Occassions NL' worden flink wat auto's aangeboden. Vaak van particulieren en liefhebbers. Heb je daar al eens gekeken?
Pygmy
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.04.2021 - 00:36  ·  #100
Pagina 8, aankoopadvies?

Als het zo lang doorgaat gaat het vast niet om een V70 van 4k euro, toch? 🙂

Ik weet toevallig dat Patrick van premiumimportjapan net weer een mooie witte V70 heeft geïmporteerd, met nog minder km's dan de mijne... Rond de 100dkm of misschien zelfs daaronder dacht ik.

Soit, niet goedkoop, maar dan heb je wel wat bijzonders.
Je kunt even navragen bij hem.
ries123
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 02.04.2021 - 08:36  ·  #101
Quote door Doeke Dobma

Op facebook groepen zoals 'Volvo te Koop NL', Volvo & onderdelen', 'Volvo verkoop hoekje!' en 'Volvo Occassions NL' worden flink wat auto's aangeboden. Vaak van particulieren en liefhebbers. Heb je daar al eens gekeken?

Ik heb geen social media, maar bedankt voor de tip :)
ries123
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 02.04.2021 - 08:56  ·  #102
Al dat gediesel zet me toch aan het denken en toch eens gaan kijken naar het aanbod. Kom ik het volgende tegen:

https://www.marktplaats.nl/a/a…=mympBuyer

Dit is qua looks echt helemaal naar mijn smaak, en lijkt ook super netjes te zijn, maar diesel. Puur kijkend naar de wegenbelasting is dat 800 euro extra per jaar t.o.v. een benzine. De aanschafprijs is misschien iets lager voor een soortgelijke diesel als je even naar de uitrusting/bouwjaar/kmstand kijkt.
Puur op wegenbelasting is het niet terug te verdienen met het verschil van 30 cent per liter. Dan moet je toch behoorlijk dieselen!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.04.2021 - 17:56  ·  #103
/ Mods edit:

Het gaat hier om een aankoopadvies.
Gelieve discussies over diesel, gas of benzine motoren elders te voeren, zodat TS ook nog enigszins een overzicht behoud.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 02.04.2021 - 18:39  ·  #104
Quote door ries123

Al dat gediesel zet me toch aan het denken en toch eens gaan kijken naar het aanbod. Kom ik het volgende tegen:

https://www.marktplaats.nl/a/a…=mympBuyer

Dit is qua looks echt helemaal naar mijn smaak, en lijkt ook super netjes te zijn, maar diesel. Puur kijkend naar de wegenbelasting is dat 800 euro extra per jaar t.o.v. een benzine. De aanschafprijs is misschien iets lager voor een soortgelijke diesel als je even naar de uitrusting/bouwjaar/kmstand kijkt.
Puur op wegenbelasting is het niet terug te verdienen met het verschil van 30 cent per liter. Dan moet je toch behoorlijk dieselen!

Nou, het is dat ik druk bezig ben met een eigen bedrijf, anders had ik mn S60 wel willen inruilen op deze!
De wegenbelasting is hetzelfde zelfs...
Malmö

Subject:

· 
Posted: 02.04.2021 - 19:06  ·  #105
Misschien is een S80 ook een optie?
Hier staat een werkelijk in fenomenale staat verkerende S80 2.4d automaat voor een bedrag waar je nog geen fatsoenlijke fiets voor koopt.
Is ook afkomstig van een ZZP'er die er snel vanaf moest.
Met een beetje mazzel valt zonder inruil zelfs nog wel wat van de prijs af te dingen.
Als je dan toch een diesel wilt heb je hier een ultra luxe limousine aan waar werkelijk waar geen krasje op zit.
Was het een benzine versie geweest dan had ik hem zelf vandaag meegenomen.

https://www.hsvautos.nl/auto.php?id=2568

Selected quotes for multi-quoting:   0