Quote door Doeke Dobma
Je hoeft niet bij die zilveren te gaan kijken. De uiterlijke staat reflecteert vrijwel altijd hoe er mee om is gegaan. Als je op de foto de deuk en de voorbumper al ziet, reken er dan maar op dat er veel meer gebruikssporen op zitten. En als ik lees hoe kritisch je bent geweest bij andere auto’s, weet ik op voorhand al dat het een no-go wordt
Dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Een schade aan een auto hoeft namelijk niet altijd veroorzaakt te zijn door de eigenaar zelf.
Als ik naar mijn eigen S60 kijk, dat is ook bepaald niet moeders mooiste qua uiterlijk (daar was de prijs dan ook naar), maar technisch is ie eigenlijk in zeer goede staat. Toen ik me wat meer ging verdiepen in het verleden van de auto en via via wat garages kon achterhalen waar de auto in het verleden in onderhoud is geweest bleek dat er nog niet heel erg lang geleden nog flink is geïnvesteerd in onderhoud.
Ja, mijn S60 zit rondom flink in de krassen en het interieur was ook niet bepaald meer het allermooiste. Maar er zaten rondom wel 4 splinternieuwe Michelin banden onder inclusief nieuwe remmerij van een goed merk. Zoiets geeft al vertrouwen.
Verder kwam ik erachter dat mijn S60 de laatste jaren heeft doorgebracht in de omgeving Amersfoort en Amsterdam.
Tja, zet een auto maar is een weekje in hartje Amsterdam, gegarandeerd dat je hem dan niet meer terug kent.
Dus een slechte uiterlijke staat hoeft volgens mij dan nog niet te betekenen dat de techniek ook in slechte staat is.