Hallo allemaal,
Ik ben momenteel op zoek naar een S60 van na de facelift met minimaal 170 pk en een automaat. Ik heb reeds een proefrit gemaakt met een fraai exemplaar bij een lokale dealer:
2.4 170pk, bouwjaar 2005, 160.000km, lederen bekleding, ziet er van binnen en buiten nog bijna als nieuw uit.
Vervanging van de distributie zit er bij deze kilometers aan te komen, ik zou de auto dan ook willen aanschaffen incl. nieuw distributie, APK en beurt.
Tijdens de proefrit vielen mij enkele zaken op, waarover ik graag jullie advies hoor. Wellicht handig erbij te vermelden: ik de proefrit gemaakt op een dag van 36 graden (vorige week vrijdag).
Automaat:
bij stilstaan voor stoplicht voel je af en toe enkele schokken door de aandrijflijn en had ik het idee dat de motor iets van toeren wisselde. Ook bij het van P naar N/D schakelen voel je kleine schokken. Is dit normaal? Dient de bak ge(power)flushed te worden? Wat zijn hiervoor de eventuele kosten?
Rem:
Het rempedaal zat redelijk diep weg, ik neem aan regulier onderhoud: lucht in leiding, dunne schijven/blokken od.. Hier nog tips/tricks voor om dit te kunnen controleren?
Sturen:
Tijdens het nemen van een rotonde (3/4) viel het mij op dat ik telkens een beetje bij moest sturen. Verder ging het sturen ook zwaar in vergelijking met mijn huidige auto. Nu lees ik op dit en ander fora dat het stuurhuis van dit type Volvo een zwak onderdeel is. Zal het stuurhuis vervangen moeten worden? Of kan het aan de ophanging/uitlijning/rubbers liggen? Of kan het stuurhuis ook geflushed (dacht daar ergens iets over gelezen te hebben)? Wat zijn evt. kosten?
Voordat ik tot koop overga, wil ik of dat bovenstaande punten aangepakt zijn, of in elk geval op de hoogte zijn van de kosten van eventueel komend onderhoud.
Indien jullie nog andere tips hebben waar ik op moet letten, hoor ik het graag.
Alvast bedankt! Ik hoop snel de eigenaar te zijn van zo'n mooi wagen!
Ik ben momenteel op zoek naar een S60 van na de facelift met minimaal 170 pk en een automaat. Ik heb reeds een proefrit gemaakt met een fraai exemplaar bij een lokale dealer:
2.4 170pk, bouwjaar 2005, 160.000km, lederen bekleding, ziet er van binnen en buiten nog bijna als nieuw uit.
Vervanging van de distributie zit er bij deze kilometers aan te komen, ik zou de auto dan ook willen aanschaffen incl. nieuw distributie, APK en beurt.
Tijdens de proefrit vielen mij enkele zaken op, waarover ik graag jullie advies hoor. Wellicht handig erbij te vermelden: ik de proefrit gemaakt op een dag van 36 graden (vorige week vrijdag).
Automaat:
bij stilstaan voor stoplicht voel je af en toe enkele schokken door de aandrijflijn en had ik het idee dat de motor iets van toeren wisselde. Ook bij het van P naar N/D schakelen voel je kleine schokken. Is dit normaal? Dient de bak ge(power)flushed te worden? Wat zijn hiervoor de eventuele kosten?
Rem:
Het rempedaal zat redelijk diep weg, ik neem aan regulier onderhoud: lucht in leiding, dunne schijven/blokken od.. Hier nog tips/tricks voor om dit te kunnen controleren?
Sturen:
Tijdens het nemen van een rotonde (3/4) viel het mij op dat ik telkens een beetje bij moest sturen. Verder ging het sturen ook zwaar in vergelijking met mijn huidige auto. Nu lees ik op dit en ander fora dat het stuurhuis van dit type Volvo een zwak onderdeel is. Zal het stuurhuis vervangen moeten worden? Of kan het aan de ophanging/uitlijning/rubbers liggen? Of kan het stuurhuis ook geflushed (dacht daar ergens iets over gelezen te hebben)? Wat zijn evt. kosten?
Voordat ik tot koop overga, wil ik of dat bovenstaande punten aangepakt zijn, of in elk geval op de hoogte zijn van de kosten van eventueel komend onderhoud.
Indien jullie nog andere tips hebben waar ik op moet letten, hoor ik het graag.
Alvast bedankt! Ik hoop snel de eigenaar te zijn van zo'n mooi wagen!