Beste allemaal,
Ik wil over een 1,5 maand op jacht gaan naar een V70N. Dit gaat mijn eerste Volvo worden. Ik ben altijd gewend om Mazda te rijden maar de moderne Mazda's zijn helaas niet geschikt om LPG te laten lopen en de kwaliteit van de diesels laat helaas te wensen over. 1 van mijn wensen is om de auto op LPG te gaan laten lopen aangezien ik rond de 40.000km per jaar rij.
De keuze voor een Volvo V70 is dat ik graag een grote luxe stationwagon zoek die ook rond de 1700kg mag trekken. Dit in combinatie met dat ik een auto zoek met een stevig vermogen kwam ik al snel uit op een V70. Een andere optie was een A6 Avant met een 3.0 TDI maar qua gebruikskosten een stuk hoger uitvalt dan een V70.
Budget is ongeveer € 10.000,- excl. LPG installatie en standaard onderhoudskosten. Streven is om er 1 te vinden met ongeveer max 2 ton op de teller.
Verder heb ik begrepen dat ik de 5 bak automaat beter kan laten staan aangezien deze een negatief impact heeft op het sportievere rijgedrag.
Vragen die ik heb zijn:
Ik lees dat de 2.5 R wel eens problemen kan krijgen met scheurende cilinderwanden. Is dit probleem ook aanwezig bij de 2.5 T5?
Zijn beide wagen goed geschikt voor LPG?
Zo ja, welke bedrijven worden aangeraden voor het inbouwen van LPG.
Alle tips zijn welkom!
Ik wil over een 1,5 maand op jacht gaan naar een V70N. Dit gaat mijn eerste Volvo worden. Ik ben altijd gewend om Mazda te rijden maar de moderne Mazda's zijn helaas niet geschikt om LPG te laten lopen en de kwaliteit van de diesels laat helaas te wensen over. 1 van mijn wensen is om de auto op LPG te gaan laten lopen aangezien ik rond de 40.000km per jaar rij.
De keuze voor een Volvo V70 is dat ik graag een grote luxe stationwagon zoek die ook rond de 1700kg mag trekken. Dit in combinatie met dat ik een auto zoek met een stevig vermogen kwam ik al snel uit op een V70. Een andere optie was een A6 Avant met een 3.0 TDI maar qua gebruikskosten een stuk hoger uitvalt dan een V70.
Budget is ongeveer € 10.000,- excl. LPG installatie en standaard onderhoudskosten. Streven is om er 1 te vinden met ongeveer max 2 ton op de teller.
Verder heb ik begrepen dat ik de 5 bak automaat beter kan laten staan aangezien deze een negatief impact heeft op het sportievere rijgedrag.
Vragen die ik heb zijn:
Ik lees dat de 2.5 R wel eens problemen kan krijgen met scheurende cilinderwanden. Is dit probleem ook aanwezig bij de 2.5 T5?
Zijn beide wagen goed geschikt voor LPG?
Zo ja, welke bedrijven worden aangeraden voor het inbouwen van LPG.
Alle tips zijn welkom!