Aankooptips V70 Classic Cross Country

pimstultiens
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

Aankooptips V70 Classic Cross Country

· 
Posted: 20.10.2016 - 10:34  ·  #1
In verband met de start van mijn eigen onderneming wil ik een Volvo V70 kopen vanaf 15 jaar of ouder. Momenteel rij ik een V70 (140 pk) uit 2003 (LPG G3). Minpunten van deze auto is m.n. het vermogen. Ik ben dan ook op zoek gegaan naar een nieuwe auto. Kom dan uit op weer een V70 uit 2000 of 2001 (maar dan 170 PK). Maar zoek eigenlijk een XC70 of een V70 Classic Cross Country. Ik wordt gewaarschuwd voor hoge onderhoudskosten. Is dat daadwerkelijk zo? Ik kwam deze auto tegen: www.klenckeauto.nl/volvo-occas…ut-classic. Lijkt mij een degelijke auto die nog jaren meegaat. Graag jullie input inzake de onderhoudskosten. Alvast bedankt!
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

Re: Aankooptips V70 Classic Cross Country

· 
Posted: 20.10.2016 - 10:50  ·  #2
Waarom niet de 140pk laten chippen naar 170pk bij Volvotune?
En vervolgens 1,5-2 jaartjes gewoon je zakelijke kilometers declareren richting prive?
Ik neem aan dat je een andere wilt i.v.m. vermogen en gunstigere bijtelling.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 20.10.2016 - 10:59  ·  #3
Volgens de advertentie 2 wiel aandrijving en achter op de auto toch AWD. Ik zou dit nog even goed uitzoeken.
Sabelhout
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 20.10.2016 - 12:01  ·  #4
Quote door ChrisMe

Volgens de advertentie 2 wiel aandrijving en achter op de auto toch AWD. Ik zou dit nog even goed uitzoeken.

Uit de advertentie:
De tussenas is bij deze XC afgekoppeld. hierdoor is deze XC enkel voorwielaangedreven en zuiniger. de tussenas is niet meer aanwezig.
MB1983
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 20.10.2016 - 14:18  ·  #5
Ziet er goed uit zeg die XC,ik ben ook opzoek naar een classic dus misschien ga ik ook wel even een kijkje nemen.
Mij staat het alleen een beetje tegen dat de XC's allemaal een belastingtarief hoger liggen dan de de rest van de V70,S60 en S80. Je kan ook een V70 Classic met 2.5T zoeken,iets goedkoper maar wel lekker snel. de AWD systemen geven inderdaad na verloop van tijd wel wat problemen,daarom zal de achterwielaandrijving wel afgekoppeld zijn.
soepkip
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 20.10.2016 - 14:46  ·  #6
Als je nu een goede auto hebt en de awd niet nodig hebt is chippen en declareren zeker een goede oplossing. Vergeet niet dat je ook een bak ellende kan kopen, niet alleen qua geld maar zeker ook qua tijd. Als ondernemer wil je geen gezeur mbt je auto 🇳🇴 , die moet het gewoon doen.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.10.2016 - 14:58  ·  #7
Classic V70 XC's hebben nog een visco AWD systeem en het tussendiff vindt het niet zo fijn als je met verschillende band diameters tussen voor en achter rijdt. Dat luistert zo nauw dat dat op een paar millimeter al aankomt. Je moet goed letten op de profieldiepte tussen voor en achter en regelmatig wisselen om ze gelijkmatig te laten slijten en rijden met verschillende merken banden is helemaal uit den boze.

Als je AWD wil kan je beter voor een iets nieuwere gaan met het Haldex systeem, maar dan heb je geen "youngtimer" (pfff wat heb ik een hekel aan die term). Mijn XC70 D5 uit 2003 (MY04) heeft al Haldex en daar is de marge qua profieldiepte groter omdat het een on-demand systeem is.

Qua AWD systeem heb ik nog geen rare uitgaven gehad, dat heeft een van de vorige eigenaren mogen betalen (haakse overbrenging). Alleen de onderhoudszaken die zo ongeveer voor elke V70 standaard zijn: draagarmen+fuseekogels, intercooler, automaatbak spoelen, kapot alarm. Ik doe wel alles zelf zodat ik lekker op internet kan shoppen voor de beste deal.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 20.10.2016 - 15:19  ·  #8
ik heb al 40.000KM gereden en met nu ruim 3 ton op de teller van mijn V70XC BOR en de originele Visco koppeling, nog nooit een probleem gehad. Maarja, er hangt hier ook niet wekelijks een paard aan de trekhaak :-)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 20.10.2016 - 19:22  ·  #9
Ik ga mee met de gedachte van Jack, als je nu een goede hebt, blijven rijden tot hij 15 is en dan gaan cashen. Meestal is er nog wel het eea aan de hand als je een oudere auto koopt (de voorganger doet m niet voor niks weg), dus reserveer daar €1000 voor. Misschien dat je nog wat wilt upgraden met audio of navi, kost ook weer, de huidige auto inruilen lever je ook op in, dus alles bij elkaar vraag ik me af of je er financieel wat mee opschiet. Blijven rijden scheelt in ieder geval veel gedoe! En hoe bepaal je daar de prijs van.....
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 20.10.2016 - 20:33  ·  #10
Als je van de N terug gaat naar een classic ga je wel wat inleveren op comfort en rijgedrag vind ik persoonlijk. Zou ik zelf nooit doen. Chippen naar 170 pk is inderdaad een goede optie. Of zoeken naar een N 2.5t , daar zijn er ook genoeg van. De moeilijkheid is het geduld opbrengen om een goede te vinden. Je kan ook een N van 15 jaar oud kopen. Echt cashen is het nou ook weer niet hoor zakelijk. Bijtelling dagwaarde inderdaad, maar vergeet ook niet de btw correctie van 1,5 % vd nieuwwaarde, volgens mij is het zelfs 2.7 % las ik pas ergens, maar dat moet ik nog even uitzoeken. Als je veel kosten maakt (onderhoud of veel km's) is zakelijk interessant anders niet. Mij kost het uiteindelijk netto toch iets van 100 pm.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 21.10.2016 - 08:42  ·  #11
Als je een eigen onderneming gaat beginnen heb je geld nodig.
Wat je dan zeker niet moet doen is een youngtimer kopen.
Tenzij je de volledige onderhoudshistorie kent en bij vootkeur de wagen ook langer kent i.v.m
De vorige eigenaar.
Een wagen die 100% top is ga je bijna niet vinden, ga daar maar van uit, ik heb nog nooit iemand getroffen die zei dat hij een grote beurt ging laten doen omdat hij hem in ging ruilen.

Voorbeelden:

Zo ken ik een geval van een 2001 xc70, met 3 ton op de klok, pas gekocht..... goede staat , jaja. De man is in 3mnd 9000.- lichter, en de wagen is nog niet goed.je houdt niet voor mogelijk wat er allemaal aan kapot kan gaan een xc70, 3 ton is ook een flinke km stand en de meeste componenten zijn dan gewoon versleten en dienen vervangen te worden.

Dan ken ik iemand met een 99 xc classic, ook daar is een wagen bijgekomen, ook hier ging zeer veel aan kapot en moest vervangen worden, en ook deze is maar een 2wd geworden in verband met haldex ellende en vibraties in de cardanas.

Onderhoudskosten aan een oudere wagen zijn gewoon hoog, niet alleen bij een Volvo.

De modernere Volvo modellen zijn complexer dan alle voorgangers, wil je een youngtimer waar je met lage kosten mee kunt rijden? Neem dan een 940 lpt....

Is je huidige wagen goed? Investeer daar dan in, en ga op km vergoeding rijden.
Geld zat? lease een nieuwe, vul een 0-500 km prive km formulier in en hou je eigen wagen aan voor privegebruik.
Maak de sommetjes, en je weet wat interessant is voor jouw situatie.
Phil73
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 21.10.2016 - 16:44  ·  #12
Rij nu al 2 jaar in een V70 Classic XC en het bevalt erg goed. Had hiervoor een 850 met 140pk en was het erg lekker om ineens 193pk te hebben.
Ik zou toch even doorzoeken naar eentje die helemaal in orde is (dat is mijn gevoel).
Ook al zeggen ze dat hij zuiniger is e.d. maar dat merk je toch niet dat ene litertje die je op LPG wegrijdt.

Onderhoud is gewoon normaal zoals je dat ook bij een gewone classic hebt alleen zorgen voor gelijke banden is een must.
Trek inderdaad wat geld uit voor het achterstallig onderhoud want die is er gewoon altijd. Zelf maak ik in het begin altijd een plan met wat er meteen moet gebeuren en daarna bij iedere beurt pak ik nog iets extra aan, dan is hij na een jaartje helemaal tiptop.
Heb net een APK gehad en kwam er zo doorheen. wel de remschijven en blokken vervangen en de laatste paar bobines vervangen.
Ga nu weer gerust het winterseizoen in en hopen op een strenge winter met veel sneeuw zodat ik lekker met de AWD er door kan :D
Succes met de aanschaf.
huubrutte
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 78
Subject:

Volvo V70 Cross Country buy swedish

· 
Posted: 13.11.2016 - 12:39  ·  #13
Hallo

Mijn ervaring met Volvo's kopen van het type V70 XC 1999 is dat ik er achter kwam dat heel veel te koop wordt aangeboden met hoge kilometer standen en niet altijd in een goede staat van onderhoud.
Dus besloot ik in zweden een V70 XC te kopen en dat is me zeer goed bevallen bij komend voordeel was dat ik de taal goed sprak en er een bedrijf heb gehad dus weg wijs had op een goede zweedse marktplaats zoals www. blocket.se .
Invoeren was geen probleem maar een verzekering vinden om een gekochte V70 XC over de weg vanuit zweden hier naar nederland te rijden is wel soms een probleem .

Verder vanaf 2006 tot nu toe een geweldige zweedse V70XC

Huub

Selected quotes for multi-quoting:   0