Van afstand kan ik makkelijk praten. Maar staar je bij aankoop niet alleen blind op je aankoopbudget. Je prio moet liggen bij goed onderhoud en duidelijkheid over de nog openstaande klussen. Niemand doet een perfect onderhouden auto weg. En -uit ervaring- kan ik je vertellen dat onderhoud enorm kan oplopen. Rond de twee ton ben je gewoon aan de beurt met bijna alles: remschijven en blokken, draagarmen, schokbrekers en vering, gasklephuis, uitlaat(demper), banden. Verder natuurlijk automaat flushen (altijd doen tenzij), misschien stuurhuisflush. Oh en de VVT (heet dat ding zo?). Verder niemand geloven en de distributieriem/ waterpomp.
En dan natuurlijk nog wat kleinere kosten die het leven beter maken: zoals wat lampjes, een bagagerek, rubbertjes, audio (schuifdak goed bekijken op staat ivm lekkage). Oh en idd roest
en. Misschien mag je met je proefrit naar een Volvo specialist, bijvoorbeeld in Elst om deze en andere zaken te controleren.
Samengevat, alles
en omdat de reparatiekosten hoger kunnen zijn dan de aankoop zelf. Een V70 is een grote zware auto en dat met je bij het pinnen.
Een aankoop bij een particulier kun je ook overwegen.Succes!
Barto (korter lukte niet
)